Kerstboom hergebruiken

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.753
    113
    Ik wil eigenlijk een kerstboom met kluit in een pot zetten en na de kerst naar buiten en volgend jaar weer naar binnen halen voor drie weken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb echt totaal geen verstand van dit soort dingen. Maar ik vind het zo zonde dat zo'n boom 10 jaar opgekweekt wordt en dan na drie weken op de brandstapel beland... ook voor mijn portomonee :cool:.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Mijn vader deed dat vroeger wel, maar sommige bomen redden het dan toch niet. Waarschijnlijk kun je, als ze het wel redden, beter het jaar daarna voor een andere gaan en ze dan om het jaar hergebruiken. Zelf heb ik trouwens absoluut geen groene vingers, maar zo’n boom krijgt best een opdonder, dus is misschien na een jaar ook nog niet zo mooi.
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het kan prima maar kost even wat tijd.

    Sowieso moet je de boom niet vanuit huis de tuin in gooien. Dat is bijna altijd het doodvonnis.
    Eerst laten acclimatiseren dus eerst koeler zetten dan waar hij staat. Hier ging hij eerst naar de bijkeuken voor een week toen naar de schuur voor nog een paar dagen daarna in de pot buiten en na een paar dagen in de volle grond.

    Dat is ook de enige keer dat het gelukt is. De overige keren ging hij toch dood.
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.753
    113
    Ik wist dat je ‘m niet in één keer naar buiten kan doen maar heb alleen een geïsoleerde garage aan het huis, verder eigenlijk geen mogelijkheid om hem langzaam te laten wennen... even over nadenken.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509