Kickboksen en zwanger worden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lala987, 25 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala987

    Lala987 Lid

    25 feb 2019
    7
    5
    3
    Vrouw
    Hi,
    Ik doe aan kickboksen, doe dit twee keer in de week. We doen hierbij oefeningen op pads en op handschoenen waarbij de ene ophoudt en de ander de oefeningen doet, er is dus wel wat fysiek contact maar meestal met iets van een kussen, pad of handschoen ertussen. Nu willen we proberen zwanger te worden en mijn twijfel is een beetje hoe lang ik kan doorgaan met kickboksen. Zodra ik weet dat ik zwanger ben zou ik in elk geval de oefeningen waarbij je in de buik getrapt of gestompt wordt moeten overslaan lijkt mij, maar mijn twijfel is een beetje tot wanneer ik dat kan blijven doen, kan dit in de eerste weken van de zwangerschap (als ik het misschien nog niet weet dat ik zwanger ben) al schadelijk zijn? Ik weet niet waar ik goed aan doe, ik wil eigenlijk zo lang mogelijk doorgaan met sporten, maar het moet natuurlijk niet schadelijk zijn, maar ik wil ook niet nu stoppen met van alles terwijl het heel goed nog een aantal maanden kan duren voordat ik echt zwanger ben.

    Waar doe ik goed aan?
     
  2. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Het is ook een beetje waar je jezelf goed bij voelt. Mijn kennis heeft gewoon door gekickboxed tot ze positief teste (achteraf volgens mij zelfs 1 of 2 weken na NOD) en daarna inderdaad aangepaste training. Als je jezelf niet goed daarbij voelt zou ik dit gewoon aangeven bij je trainer en je buikgebied vermijden.
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Een collega van mij is doorgegaan tot de bevalling! Wel een aangepaste training uiteraard.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik doe het ook! Ik was in het begin rondom ei en nod wat voorzichtiger maar liet dat na verloop van tijd los. En gelukkig ook maar, anders had ik nu nog steeds zo voorzichtig moeten zijn!

    Advies voor jou: gewoon lekker blijven kickboksen. Zodra je een positieve test hebt kan je je trainingen aanpassen.
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb alles gedaan wat ik normaal ook deed tot een positieve test. Je baarmoeder en het vruchtje zitten nog wekenlang onder je schaambot, dus zelfs in je buik stompen zou niet uit maken. Maar je moet inderdaad doen waar je je prettig bij voelt!
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik deed aan krav maga. Ben na positieve test gestopt. Oelde niet goed om door te gaan en het was ook regelmatig grondgevechten en verwurgingen enzo. Ook dat je je los moet zien te krikgen en de andwr moey afweren door svhoppen en stoten. Ja je probeert de andwr nayuurlijk niey echt te raken. Naar gebeurt regelmatog wel en flink pijnlijk ookm vam knietjes in het kruis tot pushkicks in je buik. Ik durfde het risico niet te nemen. Ook zeker niet met de verwurgingen. Die konden er soms hard aan toe gaan dat je niet niet van je stokje ging. Ik bek met positieve test gestopt en ga oas weer beginnen na 2 maanden na de bevalling en op het gemak.
     

Deel Deze Pagina