KID ( iui-d) in belgie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door saskiapost79, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskiapost79

saskiapost79 Nieuw lid

3 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik en mijn vriendin overwegen om KID te laten doen in Belgie vanwege de lange wachttijden in NL.
    Heeft iemand hier ervaring mee? ( Antwerpen)
    Volgens mijn zorgverzekering worden de kosten vergoed naar 100% NL tarieven, maar ik kan nergens vinden wat de "normale" NL tarieven zijn....
    Ik hoop dat er mensen zijn die meer erover kunnen vertellen.
    Alvast bedankt!
    Gr saskia

2. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Ik weet niet bij welke verzekeraar je zit maar dit is wat mijn verzekering antwoordde:

IVF/ICSI/KID/IUI in het buitenland 2010:

KID:

De maximale vergoeding voor een KID behandeling is € 641,81 per 12 maanden, ongeacht het aantal behandelingen dat de vrouw in deze periode ondergaat. Bovendien heeft de vrouw recht op een éénmalige vergoeding van € 403,21 voor screening van een donor. Tijdens een behandeljaar kan éénmaal van donor veranderd worden en kan dus ook nog éénmaal het bedrag van een screening (€ 403,21) vergoed worden.

Voor een KID behandeling in het buitenland hoeft vooraf geen toestemming te worden aangevraagd.

Heel veel succes met de hele procedure!

Liefs,
    Loutjelou

3. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Hoi,

Mijn vriend en ik starten deze maand met KID in Belgie ( UZ Gent ).

Er zijn daar geen wachttijden, terwijl je in sommige plaatsen in NL jaren moet wachten.

Wij zijn verzekerd via Zilveren Kruis Achmea en wij hebben een aanvraag gedaan. We krijgen alle behandel kosten vergoed, alleen het donorzaad moeten we zelf betalen, maar dat is in NL ook zo.

Succes !! en mocht je nog wat willen weten, hoor ik het graag !;)

Ps: Volgens mij zijn de kosten voor KID in NL hoger dan in Belgie.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier eentje wat in jette ( brussel) loopt voor iui-d althans over een 2a 3 maanden hopen we.

Deel Deze Pagina