Kidsproof macaroni recept gezocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door ikkie97, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Hoi,
    Ik ben op zoek naar recepten voor kidsproofe macaroni/spaghetti etc.
    Onze kinderen lusten namelijk de groenten die wij erdoor doen niet. Meestal is dit zo'n pakket met kool, uien en paprika.
    Wie heeft er een ander recept? Ze lusten op zich de pasta wel, tomatensaus/puree wel, gehakt wel en ook wel diverse andere groenten, maar wat kun je nou nog meer door de macaroni gooien?
     
  2. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Mijn truc is om de groenten te pureren.. en daarna het gehakt erdoor te doen. Wie weet heb je er wat aan! Hier eten ze momenteel wel weer stukjes groenten gelukkig.
     
    itakepictures vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Macaroni kun je echt alles doorheen doen: paprika,wortel, stukjes bloemkool, courgette, aubergine noem maar op..
    Het lekkerst is je saus zelf maken met verse gepureerde groenten erdoor.
     
  4. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    De staafmixer op de saus met groente zetten :roflmao: zien ze de groente niet meer.. mijne eet helaas zelfs de saus niet
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.545
    2.394
    113
    Ik doe er altijd een Italiaans roerbakgroentepakket door, met sperziebonen, paprika, wortel en brocolli. Of ik snij zelf de restjes courgette, wortel, champignon en paprika die in de koelkast liggen. De pakketten met prei en ui vind ik zelf ook niet lekker.
     
  6. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    De groente inderdaad door de saus heen pureren. Werkt hier super. De jongste zegt altijd gaan we die lekkere macaroni eten. Normaal is het best een langzame eter. Maar met die macaroni heeft hij binnen 5 minuten zijn bord leeg. Dan is het net een bouwvakker.
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Oke, pureren dus!
    Is het dan zelf nog wel lekker te eten? Ik hou er wel van om de verschillende ingrediënten te kunnen zien en proeven en ik ga niet apart een pan voor de kinderen maken....
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik zou het beiden doen: en gepureerde groenten in de saus (zo maak ik de saus altijd zelf) en stukjes groenten zo er in. Als ze er dan wat stukjes uitvissen is dat niet zo erg en heb je zelf wel een lekkere maaltijd. De groenten die ze wel lekker vinden zou ik dan in stukken erin doen.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  9. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Lusten ze wel rauwe paprika en komkommer?
    Of boycotten ze alles? ;)
     
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.108
    2.000
    113
    Mijn ouders maakten vroeger macaroni met spinazie. Uitje bakken, hamblokjes erbij, dan diepvries spinazie (wel gesneden geen blad) als het ontdooit is dan kookroom toevoegen aan de kook brengen en belegen kaas toevoegen en zout en peper naar smaak. Dan de macaroni erdoor en klaar :)
     
  11. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Pasta met spinazie kip Boursin is hier een mega hit :thumup:
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Paprika niet, de oudste lust wel komkommer en ze lusten beide tomaatjes, dus die 'voeren' we er soms wel apart bij, krijgen ze toch iets binnen.
    Verder lusten ze wel broccoli, bloemkool, boontjes.

    Ik gebruik ook wel eens zo'n kant en klare pastasaus uit een pot, maar voor mijn gevoel zit daar nauwelijks groente in, of is dat ook gepureerd?
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nee daar zit nauwelijk groente in;)
     
  14. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Vooral veel suiker ;)

    Ik zou voor het diner de snoeptomaten en komkommer op tafel neerzetten en in een pakje gezeefde tomaten, paprika, ui, knoflook, courgette mengen en staafmixer erop. Beetje italiaanse kruiden erbij!
     
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

    Ik heb 3 kinderen en er is altijd wel eentje die in een 'ik heb een hekel aan het een of ander' fase zit. Mijn middelste heeft zelfs een jaar lang bijna geen warm eten gegeten want 'hij lustte niets behalve pannenkoeken'. Dus ik kook wat ik zelf lekker vind en de kinderen mogen kiezen of ze het op eten.

    Mijn kidsproof macaroni recepten zul je dus niet veel aan hebben. Sommigen zijn met kant en klaar groente pakketten, een andere is met tonijn, kappertkes, verse peterselie, tomaat en basilicum. Een andere met spinazie. Weer een andere

    Wat ik niet doe is dingen pureren om mijn kinderen tegemoet te komen, of aanpassingen te doen in groenten. Dan eten ze maar een keertje niet. Ik kook niets anders en ze krijgen ook geen ander eten zoals brood. Wel een toetje. Soms vinden ze iets lekker, en soms minder lekker. Maar als ik een keer begin met aanpassen aan hun wensen is het hek van de dam, ben ik bang.
     
    Roanna, fairy2011, Essie3 en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat je maar wilt :)

    Ik lust die standaard zakken groenten ook niet. Vind het mega grote brokken + grote stukken prei en ui in combi met tomatensaus vind ik echt niet lekker.

    Ik heb gister bijv het volgende in de wok gegooid, en daar macaronisaus van gemaakt:
    - gehakt, groene kruiden
    - laurierblad
    - wortels
    - pastinaak
    - champignons, heel klein en eerst aangebakken
    - paprika's kleine blokjes
    - courgette
    - broccoli kleine roosjes

    Meestal gewoon wat er in de koelkast ligt.

    Voor spaghetti maak ik bolognese saus, daar gaan geen stukken groente in.
     
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik pureer ook regelmatig de groenten of ik neem een zakje met fijne italiaanse groentemix van AH, dit is vrij klein gesneden, maar ook daar wordt om gepiept.
    Ik bak eerst de groente in olijfolie, voeg hier dan vaak een pakje gezeefde tomaten aan toe en pureer het dan. Dan even in een bak apart zetten, gehakt rullen, saus er weer bij en verder afmaken zoals je gewend bent.
    Als je het zelf wel met groente wilt zou ik dus wel een aparte pan maken, lijkt me in dit geval weinig moeite. Groente bakken, voor de kids er wat uitscheppen en staafmixer er overheen, vervolgens macaroni erdoor roeren en klaar, maar daar ben je natuurlijk vrij in, wij vinden het geen probleem om gepureerde groente te eten (mama is namelijk ook niet dol op die grote brokken in d'r eten). :D
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Dat wordt hier ook altijd goed gegeten, om spinazie wordt niet zo'n probleem gemaakt. :thumup:
     
    Louloute vindt dit leuk.
  19. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Pureren, ik gooi er van alles door, ook de stammen van broccoli en bloemkool.
    De laatste keer was het 1kg wortels, 1kg paprika, 1 kg ui, passata, lading kruiden. Dit koken en pureren. Daarna 2 grote bakken champignons erdoor en een lading gehaktballetjes.
    De kinderen vinden het heerlijk, is goed in te vriezen. Voor ons het ideale fastfood.
     
  20. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    pasta met ketchup en kaas (................. ja heel flauw ik weet het....)
     

Deel Deze Pagina