Kiesjes? Of toch wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Novaatje, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novaatje

    Novaatje Lid

    13 aug 2013
    24
    4
    3
    NULL
    NULL
    Gisteravond was heftig. Wij hebben een bijna 16 maand oude dreumes en hadden hem gisteren zoals altijd om 7 uur op bed gelegd. Rond 20.15 werd hij huilend wakker en heb ik hem uit zijn bedje gehaald om te troosten. Het hek was van de dam. Krijsen, met zijn hoofd heen en weer zwiepen. Ook flink strak trekken met zijn lijfje. Dit ging voor zo'n 4 uur door. In de tussentijd een zetpil gegeven, had niet de indruk dat het werkte. Uiteindelijk viel hij in slaap terwijl ik liedjes zong.

    Hij kwijlt weer aardig wat en wilde ook plots geen speen meer. Nu ook niet. Nu is hij weer redelijk happy. Zouden dit kiesjes kunnen zijn? Snijtandjes? Hij heeft al wat kiesjes, maar daar heeft hij nooit zoveel last van gehad. Is verder dit gedrag herkenbaar voor iemand?
     
  2. JpaigeS

    JpaigeS Lid

    7 jan 2021
    33
    16
    8
    Vrouw
    Helaas heel herkenbaar.
    Onze dochter is nu 14 maanden en heeft ook de eerste paar kiezen al. Dit was 2 weken elke nacht raak. Niet te troosten, geen melk, geen speen, zelfs geen knuffeltje. Met paracetamol is het vaak beter te doen, duurde wel even voordat die werkt.
    Overdag wilde ze afwisselt wel of geen speen, maar sowieso de hele dag veel kwijlen.
    Bij tandjes (3 x een week) was het overigens hetzelfde gedrag, maar iets minder heftig.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.017
    17.036
    113
    Vrouw
    Onze dochter van 12 maanden heeft dit vorige week ook gehad. Werkelijk geen idee wat haar mankeerde :( zo zielig en je weet gewoon niet hoe te kunnen helpen. Denk toch dat het tanden waren.... ze werd regelmatig huilend wakker, veel kwijlen, vieze luiers, niet alleen willen zijn, overstrekken en met haar handen naar haar hoofd grijpen. Zo plots dat het kwam, is het ook weer weggegaan en nu slaapt ze weer als een roosje, maar kan niet echt zien of er nieuwe tanden door zijn, wel grote bobbels op de plek waar de kiezen komen..
    Succes! Hopelijk gaat het snel beter.
     
  4. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Hier wil mijn zoontje bij kiezen pijn ook vaak geen speen plus hele onrustige nachten. Ik voel de puntjes maar de ellendige krengen doen er eindeloos over.

    Bij buikpijn helpt pcm vaak niet is mijn ervaring. Miss had hij iets nieuws gegeten? Of een virusje onder de leden?

    Sterkte in elk geval!
     

Deel Deze Pagina