Kiezen voor een populaire naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lilou17, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

    Mijn man en ik zijn druk aan het zoeken naar namen maar onze smaken zijn zo verschillend! Alle namen die ik tot nu toe heb voorgesteld worden afgewezen en de namen die hij noemt vind ik opzich wel mooi maar zijn ontzettend populair! Mijn man zijn "lijstje" bestaat uit 2 namen. Lucas en Noud. Hij wil eigenlijk ook geen consessies doen en wil het liefst 1 van deze jongensnamen. Nu zou ik wel aan Lucas kunnen wennen maar dat hij in de top 3 staat vind ik toch wel heel erg populair. En dit is waar ik vooral over twijfel.

    Mijn lijstje voor jongensnamen is iets langer:
    Silvan
    Floris
    Jorian
    Ivan
    Hidde
    Hier zitten ook wel wat populaire namen tussen maar mijn man wil er niks van weten. Hij heeft overal wel commentaar op of een associatie bij. Om gek van te worden! Soms is het zelfs kwetsend :(

    Wat zouden jullie doen? Toegeven voor de goede vrede of de strijd aangaan?

    Ik heb hem al vaker verteld hoe ik er over denk maar hij blijft een man met het inlevingsvermogen van een mug :roflmao: Dat kan ik gewoon niet veranderen.

    Hebben jullie nog suggesties? Voor mijn gevoel heb ik alle namenlijstjes al doorgenomen op elke website..
     
    Sylver vindt dit leuk.
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Op z'n minst vind ik dat er voor beide ruimte mag zijn. En dat er een naam gekozen word waarvan je beide vind dat het okee is.

    Populaire naam zou mij opzich niet zo uitmaken als het voor jullie de naam is.

    Je hebt nog even dus ik zou nog verder zoeken.

    Weet ook van sommige stellen dat zij de meisjesnaam koos en hij de jongensnaam als je er echt niet gaat uitkomen.
    Maar weet je al dat het een jongen is?
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee we weten het geslacht nog niet. Over 2 weken weten we het. Maar ik heb heel erg het voorgevoel dat het een jongen is. Daarnaast zijn we nu al bezig omdat we zo'n verschillende smaak hebben. Het gaat gewoon lang duren voordat we een keuze hebben gemaakt. De jongensnamen zijn echt een drama voor ons, meisjesnamen gaan iets makkelijker.

    Zijn namen vind ik ook oké, maar is dat genoeg? Ik heb nog nooit een wauw gevoel gehad bij jongensnamen. Moet ik dat maar voor lief nemen en wen ik wel aan een naam? Mijn namenlijstje zijn ook namen die ik oké vind, maar niet wauw..
     
    Sylver vindt dit leuk.
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Soms moet je ook even wennen aan een naam. Wij kwamen maar niet uit de jongensnaam, heel lang 2 a 3 voorkeuren gehad, en ineens bedacht ik me, stiekem weet ik wel wat ik mooier vind. Je hebt nog even de tijd dus probeer te wennen aan de namen die je mooi vind.

    Onze meisjesnaam nu (ben nu 39 weken zwanger) staat in de top 20, dezelfde meisjesnaam als bij mijn zoon toen maar veel populairder nu. Ik ken ook wel 4 kinderen zie al zo heten (op school kinderen of sportclubs) maar voor ons is het dé naam.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Wacht eerst maar eens af of het echt een jongen is. Straks heb je de komende 2 weken een hoop gedoe en blijkt het een meisje te zijn. Populaire naam maakt mij niks uit, als het de naam is is het de naam. Ik zou iig niet met een naam instemmen omdat ik die wel oké vind.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Uiteindelijk hebben we mijn zoon trouwens de voorkeur van mijn man als tweede naam gegeven. Dat paste ook mooi.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik bedoel ook niet dat ik er nu vol op in ga. Maar hoe het verder moet als het wel een jongen is. Ik ben een vooruit denker en een piekeraar. Vandaar dat ik dit niet kan laten rusten. Ik heb de halve nacht wakker gelegen hier door :roflmao:
     
    Heartofhope vindt dit leuk.
  8. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je er, omdat jij een vooruitdenker bent, onbewust te pusherig mee bezig bent. Je bent ‘pas’ 13 weken... geef aan dat jij net zoveel inbreng hebt als hij en dat je geen wauw-gevoel hebt bij de namen... laat het daarna ff los tot je iig het geslacht weet.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  9. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Toegeven voor de goede vrede of de strijd aan gaan zou ik beide niet doen. Daar "wint" niemand bij.

    Doorzoeken dus.

    Ik denk nog aan:

    Silvijn
    Florian
    Florius
    Melle
    Hessel
    Wessel
    Thijmen
    Thije/ Teije
    Jelte
    Jitse
    Ivar
    Ilias
    Elias
    Joah
    Joas
    Cas
    Casper/ Caspar
    Caspian
    Rens
    Jens
    Jesper
    Jasper
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik vind wel dat je zoveel mogelijk allebei een leuk gevoel bij een naam moet hebben. Gelukkig heb je nog even. Ik ben ook niet zo top 20 achtig. Ik vind ze wel leuk, maar het lijkt me zo irritant als je later met een naamgenoot in de klas zit.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  12. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ik zou het de tijd geven. Mijn man veranderd elke week van gedachte.. wat ie eerst een leuke naam vond is dan 1 week later opeens stom en als ik dan verbaasd reageer met huh die vond je vorige week toch wel leuk? Ohh had ik dat gezegd? Zegt hij dan... zucht... we zoeken nu een naam voor onze 3e zoon. En ik heb het los gelaten.. het komt vanzelf wel goed :D en ik zou in jouw geval inderdaad even afwachten wat het geslacht is en dan heb je nog steeds heel veel tijd! Komt echt goed! Succes
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Toen wij de naam van onze oudste kozen wilden we er eentje die uniek was en niet veel voorkwam. Zeker niet in de top-100. Gelukt! Nog geen jaar later stond haar naam op plek 10 en inmiddels steeds rond de top-5. Tsja, wat doe je er aan?

    Bij nummer 2 en 3 daar dus niet meer naar gekeken en die hebben allebei ook een top-5 naam. Tot nu toe nog nooit een kind met dezelfde naam op het kdv of in de klas gehad! Dus ik heb er niet zo’n last van.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Je hebt nog ontzettend lang gelukkig. Wij kwamen er qua Jongensnamen totaal niet uit elke keer. Twee keer gelukkig geen jonfensnaamnodig gehad, andere keren hebben we uiteindelijk afgewacht tot we wat leuks tegenkwamen. Niks voor mij, ik wilde perse met 20weken een naam hebben, maar dat werkte niet bij ons. Met 30 weken kwam mijn man opeens met een naam die hij op de radio hoorde, en met 1 letter er bij was het perfect.
    Onze vierde heeft overigens een bekende naam, dat was ook de reden dat ik direct nee zei toen mijn man hem noemde. Maar na een nacht slapen dacht ik: nou en? Als wij die naamnou leuk vinden, wat maakt het dan uit?
    Dus heeft ze een bekende naam, terwijl haar broers en zus vrij onbekende namen hebben.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  15. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Die garantie heb je nooit. Ik heb een aardig unieke naam... en yep ooit had ik dus een naamgenoot op school.
    Verder ken ik niemand met deze naam.

    Dochters naam komt minder voor dan zoon, ken niemand met haar naam. Maar haar naam wordt Populairder, wordt hier ook vaker genoemd. Daar kan ik niks aan veranderen 13 jaar gelden hoorde je deze naam nooit. Dus ze zal ooit wel een naamgenoot tegen gaan komen.
    zoon heeft op school 1 naamgenoot in een heel ander leerjaar. En op de sport komt hij nu in een team met een naamgenoot. Tja we hadden maar 1 naam, dus dat is dan maar zo. We wisten dat de naam populairder was. Geen top10, maar wel in de top 100 toen. Zal zo eens kijken op welke plek ze in 2019 stonden.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina