Kijk er zo tegen op! ander ritme/werken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Nog 4 weken en dan moet ik weer aan de slag...ik werkte altijd fulltime en ga straks parttime (3 dagen) werken.

    Maar ik wil niet..ik wil mijn kleine meisje niet 3 dagen in de week missen. Ik krijg iedere keer tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Maar helaas moet ik wel..we redden het gewoon financieel echt niet van 1 salaris, dus er zit niks anders op.

    Ze gaat dinsdag naar oma, woensdag naar kinderdagverblijf en vrijdag ochtend naar kinderdagverblijf en 's middags neemt mijn vriend vrij voor zijn eigen middag met haar.

    We hebben nu lekker ook een ritme samen..07.00 flesje en dan meteen terug naar bed en dan weer slapen tot ca. 10.30/11.00 en dan badje aankleden en flesje. Ik zie er ook zo tegen op om haar uit dit ritme te halen....ik vind het zo zielig.

    Dan moet ik straks haar flesje geven om 07.00, aankleden en dan naar kdv..brr ik voel de traantjes al weer prikken!

    Hoe zal dat dan straks gaan lopen? Went zo'n kleintje daar dan ook wel weer snel aan?

    Ik zou graag verhalen van andere willen horen hoe jullie dit ervaren hebben en hoe jullie kindje op deze veranderingen reageerde.
     
  2. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik wens je veel succes weer met werken, het zal zeker even wennen zijn, voor jou en de kleine.

    Ik heb er verder geen ervaring mee, ik werk ook partime, 5 dagen in de week van 11.00 tot 16.00, en mijn mannetje werkt van 2.30 tot 10.30 en als hij thuis komt ga ik naar mijn werk, dus Youri is altijd thuis en blijft in zijn ritme.

    Maar nogmaals ik begrijp je gevoel, sterkte!
     
  3. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde als jij.3 weken voordat ik weer moest werken heb ik ook heel wat traantjes laten vallen. Afgelopen woensdag was mijn eerste werkdag en ik heb de hele dag met een blok beton in mijn maag rondgelopen. 's morgens eerst de kleine naar KDV brengen en ondanks de "wendagen" heb ik nog niet eerder zo'n 'heimwee' gevoel gehad. Ik kwam ook op mijn werk aan en iedereen die aan me vroeg hoe het ging kreeg een partij waterlanders over zich heen. Het ging gelukkig heel erg goed op KDV en toen ik op vrijdag voor de tweede keer moest werken vond ik het nog steeds niet leuk, maar dat blok beton was in iedergeval verdwenen.

    Ik stond het laatste uur wel de minuten af te tellen om mijn mannetje weer op te halen. Heel veel succes over 4 weken!
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het is een heel normaal gevoeld dat je hebt hoor. Alles moet even zijn weg vinden. Je hebt nu een ritme opgebouwd waar je zekerheid uit kunt putten. Dat ritme moet je straks ook weer even zoeken.
    Ga je Elisa even laten wennen op het KDV of bij oma? Dat helpt ook. Dan is het wat vertrouwder om haar al weg te brengen.

    Emme moest ook wel even wennen, maar vindt het nu harstikke leuk op de opvang met alle andere kindjes. Ik vind het nooit erg om haar weg te brengen. Sterker nog in onze vakantie vond ik het gewoon jammer dat ze de drukte en gezelligheid van alle andere kindjes niet had.

    En ja, op het KDV hebben ze een ander ritme.Ze eet op dezelfde tijden als thuis, maat slapen gaat op andere tijden. Emme heeft daar geen last van gehad.
     
  5. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nils gaat ook naar het kinderdagverblijf. De eerste week vond ik niet leuk :( . Ik had er ook moeite mee om te zien dat zijn ritme daar heel anders was dan thuis. Maar ik merkte ook dat hij daar helemaal niet zoveel last van heeft en thuis zetten we wel gewoon ons ritme door. Hij heeft gewoon zijn eigen, andere ritme gemaakt op het KDV. Bijv. thuis gaat hij na ochtendfles na een uur weer naar bed, maar daar pas na twee uur. Daar is natuurlijk 's ochtends ook gelijk veel meer te zien met alle kindjes om hem heen. En thuis slaapt hij aan het eind van de dag 1 uurtje en als hij op het KDV is, slaapt hij juist aan het eind van de dag meer. Toen ik dat eenmaal in de gaten had, kon ik het ook makkelijker accepteren. Ik denk dat ik het er moeilijker mee heb gehad dan Nils. Ik heb ook het idee dat hij dingen oppikt van andere kindjes op het KDV. Laatst had hij bijvoorbeeld opeens een nieuw geluidje toen hij terug kwam. En als wij naar het KDV gaan of als ik hem ophaal is hij gefascineerd door de andere kindjes en steeds lachen naar hen. De leidsters zijn ook heel leuk.

    Een lang verhaal, eerste week was even pittig, daarna ging het prima. En ik vond het ook wel lekker om weer te werken.
    Succes, groetjes victoria
     
  6. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Bedankt voor jullie reacties.

    Ja ik weet dat ik er "gewoon" door heen moet. Maar ik vind het ook zo moeilijk om haar 3 dagen te moeten missen. Zeker nu..ze leert zo vaak iets bij. Er is zo vaak iets nieuws..en dan ben ik er straks niet bij als ze iets voor het eerst doet. :(

    Over dat ritme, Victoria, je schrijft dat Nils thuis wel gewoon ritme aan hield en op KDV is dat anders. Dat lijkt mij wel ideaal. Ik zit er ook namelijk niet echt op te wachten dat ik straks ook op de dagen dat ik vrij ben ook al om 07.00 op moet omdat ze op de dagen dat ik werk dan al in actie moet komen....maar ja..

    enne ja ze gaat ook wennen, of eigenlijk IK ga ook wennen, hehe...volgens mij wordt dat meer voor de moeders gedaan! 1e keer, 2 uurtjes en dan blijf ik erbij, 2e keer 1 uur erbij en 1 uur weg en 3e keer 2 uur weg..nou kijk er nog niet naar uit hoor!

    Enne oma heeft wel al es opgepast. Ik breng haar nu ook wel es weg voor een paar uurtjes..moet wel want ik moet solliciteren! hmmm...en dan die uurtjes gaan wel goed..maar straks is het echt elke week 3 dagen!
     
  7. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ben dankbaar dat ik in de positie zit om thuis te blijven, maar heb eerst ook nog een tijdje 2 dagen gewerkt. En echt... je kindje gaat het prima naar haar zin hebben met de andere kindjes. Het is voor jou erger dan voor haar!

    Maar ik snap heel goed dat je er tegenop ziet, en wat ook niet echt meewerkt is dat je dus echt voor het financiele plaatje moet werken en liever thuis had gebleven. Dat vind ik echt naar voor je meid. Maar ik denk dat je vanzelf in dat ritme komt hoor.
     
  8. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ik zag het in het begin ook erg tegen op, maar nu vind het eerlijk gezegd heerlijk. Hoe lief ik haar ook vindt en hoe zeer ik er ook van geniet om lekker met haar te zijn, ik vind het op mijn werk ook lekker. Dan ben je weer even je oude zelf als je begrijpt wat ik bedoel.
    Keek er ontzetten tegen op om te gaan werken en ging met lood in mijn schoenen naar m'n werk, maar het wende heel snel. En nu bevalt de comi me prima.

    Veel succes en geniet vooral nog even van je weken full time moederschap!
     
  9. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met werken. Ik had het geluk dat er een vakantie van 6 weken tussen zat....dus mijn verlof was wat langer.
    Ja ik sta rond 6.15 op om zelf te eten ed en daarna is mijn kleine meid aan de beurt.
    Ik zorg de dag ervoor dat alles al lkaar ligt wat er meegenomen moet worden anders ben ik te lang bezig en vergeet ik de dingen.
    Ik breng haar rond kwart voor 8 naar het KDV en haal haar zo snel mogelijk weer op.
    Ik moet zeggen dat je zo weer in het ritme zit maar het is zeker wel even wennen.
    Ik mocht gewoon bellen naar het kdv om te vragen hoe het ging en heb dat ook gewoon gedaan.....ik heb er zeker een goed gevoel bij en vind het heerlijk om ook te werken!
    Ik bne ook wel heel blij als ik weer lekker thuis ben hoor!
    Succes ermee
     
  10. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hetzelfde.. ik moet over 3 weken weer gaan werken. Ik vind het verschrikkelijk en zie er zo erg tegenop! Mijn kleine mop helemaal alleen daar tussen al die "vreemden" :cry:

    Ik had ook het liefste thuisgebleven, maar dat gaat helaas niet. Ik ga 2,5 dag per week werken en 1 dag is mijn vriend thuis dus Louise hoeft gelukkig maar 1,5 dag naar het kdv.

    Veel sterkte over een paar weekjes!
     
  11. Hester

    Hester Niet meer actief

    Fijn om te lezen, dit topic!
    Ook ik moet maandag weer gaan werken - 4 hele dagen, 40 uur per week :( Helemaal niet leuk. Maar ja, het is niet anders! Dit topic blijf ik nog even volgen voor steun, haha!
     
  12. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zie er dus ook tegenop.. Onze kleine gaat in oktober ook naar het kdv voor 2 dagen. IK ga 3 dagen werken en mijn man 4 dagen.

    IK heb ervoor gekozen om haar een week eerder te laten beginnen op het kdv, zodat ik er zelf ook even aan kan wennen. Het lijkt me niets als ik haar voor het eerst op het kdv moet achterlaten en dan gelijk zelf ook moet gaan werken.

    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, en of ik tegen die tijd eindelijk ook een ritme heb met Elena..
     

Deel Deze Pagina