kijk je eens even mee naar kaartje?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Katje2, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hallo,

    FF geeft een ovulatie op CD 11, ik denk dat het zondag was, ik had zaterdag en zondag geen temperatuur ingegeven, daarmee dat FF waarschijnlijk niet goed heeft kunnen interpreteren.
    Je ziet sinds dinsdag een stijging, het is nog altijd zo hoog, al 3 dagen 36,1, zou ik hier al iets uit kunnen afleiden, of is het hiervoor toch nog te vroeg?
     
  2. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zeker is dat je tussen dag 11 en 13 en eisprong gehad hebt. Als ik het nu moest zeggen, zou ik voor dag 13 gaan.

    Liefs Friendly
     
  3. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ja inderdaad ik denk het ook, zaterdag een goede positieve ovu-test gehad. We hebben dan toch ook op tijd geklust neem ik aan.

    k Heb wel al pijnlijke borsten, dit heb ik elke maand een week voor mijn NOD. Ik hoop dat het nu van iets anders is...
    Vanmorgen was T° 36,2°C, het stijgt dus nog een beetje.
     
  4. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Spannend dan hoor! maar goed, je moet nog bijna een week geduld hebben... Laat je even weten hoe het afloopt?
     
  5. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Wel ik heb tests liggen van Matcare, hiermee kan je 4 dagen voor NOD testen, ga ik woensdag of donderdag toch een testje wagen hoor, ik ben te curieus.


    jij 4 dagen overtijd, al getest?
    succes hé.

    hoelang ben jij al bezig?
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik denk dat je eisprong op dag 14 was, want deze dag was je temperatuur nog laag. (Hoewel je het nooit zeker kan weten door de ontbrekende temperaturen). Jullie hebben dus op tijd geklust. Spannend, dat wachten....
     
  7. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hey Katje,

    Nee ben nog niet over tijd, mijn cyclus past niet in de banner... heb wel een eisprong gehad, maar twijfel nog wanneer, scheelt 5 dagen dus das best lastig. Ik zou dan wachten tot donderdag... tenminste als je dat kunt ;)
     
  8. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ok, afgesproken, donderdagochtend doe ik een testje, met ochtendurine, is toch het beste hé.
    jongens toch, dat wachten is toch zo lastig hé.

    wanneer heb jij dan je NOD? succes ook hé.
     
  9. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ochtendurine is het beste ja, helemaal als je aan de vroege kant test, dan is de urine toch het meest geconcentreerd.
    als ik uit ga van de eerste optie is mijn NOD vrijdag al, bij de tweede optie is ie volgende week woensdag... zal mijn kaartje ook ff plaatsen, kuk je zien waar hem het probleem zit...

    [​IMG]

    Liefs Friendly
     
  10. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ik vind het een moeilijke hoor!

    ofwel geeft FF het goed aan en is die dip een innestelinsdip, dat kan, ofwel was dat je eisprong, aangezien je temperatuur nadien hoog blijft, in principe zeggen ze dat je temperatuur 3 dagen hoog moet blijven om een eisprong eruit te kunnen halen. ik denk eerlijk gezegd dat je van het laatste moet uitgaan, wat denk jij zelf?
    heb je speekseltest of ovulatietest gedaan?
     
  11. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik denk zelf ook de laatste, maar goed, welke temps ik ook in ga vullen, FF blijft bij de eerste. Nee, wij hebben nog niet aan ovu testen gedaan, daarvoor vinden we het nog te vroeg en is mijn cyclus nog veel te onregelmatig.
    Enig verschil met de vorige cyclus is dat mijn tepels toen 4 dagen pijn deden, nu zit ik al op dag 6 en ze doen nog steeds pijn! eigenlijk vanaf vorige week vrijdag (de dag voor de eerste mogelijke eisprong) zeurden ze al. Vanaf woensdag (de dag voor de tweede optie) deden ze echt pijn. Maar goed, mocht dat een innestelingsdip zijn, dan kan dat daar ook weer van komen. Vind het goed verwarrend!
     
  12. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ja juist, lastig hé dat wachten. dat het maar gauw donderdag is, of mss woensdag ;)

    de hoeveelste ronde is het dan bij jou?

    ovulatietest is juist wel goed als je cyclus onregelmatig is, daarmee kan je je LH-piek opsporen en dus een aankomende ovulatie.
    Ik zou dat toch eens overwegen hoor mocht ik van jou zijn.
     
  13. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    de eerste ronde duurde 191 dagen en dit is de tweede ronde. Ik had dus geen idee hoe lang ik zou moeten wachten, dus vandaar dat we daar nog niet mee beginnen. als het nu een paar keer ongeveer gelijk is wil ik er wel over nadenken, maar nu heeft het niet zo veel zin, dat wordt me ook veel te duur.
     
  14. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Ja da's waar, als het zo lang duurt, amai zeg, is wel heeeeeel lang hoor, je zal nog serieus aan het ontpillen zijn. Dat kan een tijdje duren, ikzelf heb daar zo geen problemen mee gehad eigenlijk.
    Gewoon effe wachten totdat je lichaam weer op zijn plooi is zonder de pil, mss heb je een hele zware genomen?
     
  15. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    nee niet eens, maar heb tussendoor nog wel prikpil gehad, dus waarschijnlijk zijn die hormonen blijven steken. Heb tussendoor wel onderzoeken gehad (echo en bloed) maar alles ziet er goed uit, dus geduld was de enige optie. Maar goed, als ik nu een cyclus van rond de 40 dagen krijg ben ik al heel blij. Weet maar 1 ding waar ik blijer van wordt... haha
     
  16. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ah zo, tja mss reageer jij daar fel op op die prikpil, geen ervaring mee, ik weet wel één ding, ik pak nooooit meer de pil, had dikwijls migraine, weg met die rommel.

    tja, ik zou ook blij zijn hoor als ik een positieve test had, al was het maar een vaag streepje!
     
  17. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ik ook niet... alles met hormonen komt er niet meer in. Weet nog niet wat het wel wordt, condooms zijn ook geen optie maar dat is zorg voor later ;)

    We gaan gewoon voor een mooi gekleurd streepje :D
     
  18. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    voila da zeg ik ook, streepje wil ik zien!

    later mss spiraal of iets dergelijks, ook geen condoom, veel te onhandig zo'n ding...
     

Deel Deze Pagina