Kind (1 jr) zit achter hond aan

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Iwannahavea, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwannahavea

    27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik er voor zorgen dat kind (1 jaar) de hond met rust laat? Ze gaat steeds op de hond af en zit aan de staart, oren etc. Hond laat het toe, maar ik wil het niet dat ze dat doet, of straks slaat/trekt ze te hard en haalt de hond uit.
     
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Blijven zeggen dat het niet mag... mijn zoontje (net 1) weet dat nu ook. Af en toe doet hij het toch en dan corrigeer ik hem. Hij weet het wel,maar meer kun je van een kind van deze leeftijd niet verwachten ben ik bang
     
  3. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Heel erg consequent zijn. Dus: altijd corrigeren. Net zolang tot het erin gedrild is. En dus niet af en toe laten gaan, want dan kun je opnieuw beginnen.
     
  4. Iwannahavea

    27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik zeg inderdaad steeds dat het niet mag, maar blijf het zeggen. Ze lijkt het nog niet te begrijpen.
     
  5. shay78

    shay78 Actief lid

    29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zodra ze die kan al op gaat, proberen af te leiden en als ze er al is, duidelijk zijn.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Weghalen bij de hond en zeggen dat het niet mag; 1000x als het nodig is. Ik zou ook de hond een eigen plekje geven waar je dochter niet mag komen, ook niet als de hond er bv niet ligt. Mijn vriendin heeft dag ook; hond kan zich dan lekker terug trekken zonder lastig gevallen te worden. Werkt heel goed! Dochter van nu 1,5 laat dat plekje ook met rust.
     
  7. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit inderdaad.

    Ik vindt het heel erg belangrijk dat een hond zijn eigen plekje in huis heeft waar hij zich terug kan trekken, dus hier staat de mand dan ook niet in de buurt van de bank, tv, salontafel etc...

    In mijn ogen is dat vragen om problemen als je dat niet doet. Hond en kind zijn nooit 100% te vertrouwen. Hoe lief ze allebei ook zijn.. Hier komen dan ook allebei de kinderen niet in de buurt van de mand
     

Deel Deze Pagina