Kind 2e keer positief?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Elsje54, 27 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje54

    Elsje54 Actief lid

    14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen zijn beide in maart positief getest, zonder klachten maar getest omdat wij beide positief waren.

    Nu zijn we nadien nog vaak naar de teststraat geweest omdat ze wel klachten hadden, telkens negatief dus.

    Vraag me nu dus af, kent er iemand een situatie waarbij een kind voor de 2e keer positief getest is?
    Vraag me dus ook af, als ze de vorige keer positief waren zonder klachten, zouden ze dan een 2e keer wel klachten ontwikkelen?
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.981
    113
    Vrouw
    Een neefje van mij heeft 2x een positieve test gehad. Allebei de keren had hij kort klachten. Ongeveer 1 dag wat koortsig.

    Mijn zoons hadden in februari een positieve test. Ook zonder klachten. Ik vraag mij ook af of zij een volgende keer wel klachten zullen hebben.
     
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft een vriend die is nu 3 keer positief geweest. Vorig jaar en nu afgelopen maart en in september weer. 2 keer met klachten van goede griep. Derde keer geen klachten.
     
  4. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Mijn beide zoons zijn in maart 2020 besmet geweest en drie dagen flink gehoest, waarbij een van hen langdurige darmklachten eraan overhield. Eind augustus 2021 zijn beide zoons (en ikzelf) ook weer besmet geraakt. Deze keer waren we alledrie een stuk zieker, ruim een week echte griepklachten, en mijn zoons hebben nu beide nog restklachten, een heeft vermoeidheidsklachten met druk op de borst bij inspanning en de ander heeft darmklachten met rood doorlopen ogen (volgens kinderarts heel lichte MIS-C nasleep met long covid). Ik was tussentijds gevaccineerd, en de 2e keer geen long covid.
     
  5. Anita1983

    Anita1983 Bekend lid

    18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 10 had het afgelopen maart. Flink verkouden en veel hoofdpijn. Afgelopen juni nog een keer. Toen veel hoofdpijn en vermoeid. Die vermoeidheid heeft maanden geduurd.
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    Mijn dochter. Jan 2021 positieve pcr test.
    Nu heelveel licht positieve zelftest. Wij hebben bijna allemaal corona.

    Zij heeft 0 klachten
     
  7. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier heeft zoontje van 9 ook 2e keer Corona. Eerste keer was een jaar geleden en toen ook echt ziek, als in griep. M’n jongste zoontje en ikzelf hadden het ook. Nu heeft m’n oudste zondag ook weer positief getest bij ggd. Hij had alleen een hoestje. Als de persco niet had aangeven dat er 2x per week getest had moeten worden, was ik voor dit kuchje nooit gaan testen. De rest van het gezin heeft vandaag negatief getest. Wat ik dus best bijzonder vind.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Klasgenoot van mijn zoon had rondom de meivakantie een positieve test bij de ggd, begreep dat hij een week grieperig was. Begin november weer hangerig en verkouden en wederom een positieve test bij de ggd.
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Een vriendin van me vertelde vandaag dat een buurvrouw van haar al 4x positief is getest over 2 jaar tijd.
    En niet dag na dag of week na week dus maar echt met maanden tussenpozen.

    Of je kind klachten ontwikkeld ligt denk ik en hoofdzakelijk aan zijn/haar lichamelijke conditie op dat moment en denk ook wel dat het type virus meespeelt.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.981
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 10 heeft het nu voor de tweede keer. In februari zonder een enkele klacht en nu met twee dagen een beetje snuffen.
     

Deel Deze Pagina