Kind alleen thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madelie, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Bizar. Hoe kom je er toch bij om je kind alleen thuis te laten. Heel vreemd.
     
  3. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik zei ook steeds dat zou Ik nooit doen.. maar 2 weken geleden was onze zoon ziek, hij kon alleen maar overgeven als hij uit bed kwam en stond te huilen naast zijn bed dat hij mee moest zijn zusje naar school brengen..
    Ik heb toen met hem afgesproken dat hij thuis bleef, en ik snel heen en weer zou gaan maar hij echt in bed moest blijven tot ik terug kwam en de telefoon naast hem gelegd zodat hij evt kon bellen indien nodig..
    Ik heb hem toen dus ook ongeveer een kwartiertje alleen thuis gelaten.. :$
     
    femkes vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat deze ouders wel iets langer weg waren dan een kwartiertje ;)
     
  5. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Dat dénk ik ook.. maar er staat niet in na hoe lang een vd ouders thuis kwam, en media overdrijft altijd sterk dus ik vind het lastig aannames te doen..
     
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Maar dit heb je in overleg gedaan.
    De ouders van dit jongetje zijn gewoon weggegaan, zonder hem te laten weten waar ze zijn en überhaupt te zeggen dat ze weg gingen.

    Een jongetje van 7 kan volgens mij best even alleen thuis zijn, maar dan idd overdag, eventjes.

    Ik vind dit echt ver zijn en ben blij dat er een melding is gedaan.
     
  7. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    #7 Wij2018, 10 dec 2018
    Laatst bewerkt: 10 dec 2018
    Ik laat onze dochter nooit alleen thuis om ergens heen te gaan, al zou ze dat prima kunnen (en dan heb ik het over maximaal 30 minuten).... Maar voor een avondje weg of überhaupt langere tijd weg zou je toch echt een oppas moeten regelen.

    Maar berichtgeving in de media is altijd zo beperkt, waardoor hier best een ander verhaal achter kan zitten dan nu lijkt. Maar hoe dan ook traumatisch voor het jongetje en goed dat het onderzocht wordt!
     
  8. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Bewoner in de wijk vertelde dat ouders gescheiden zijn. Jongetje was bij z’n vader. Hij is opgehaald door moeder.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik laat mijn oudste ook wel eens 15 minuten alleen, maar dat is dan overdag en we hebben een duidelijk afgesproken ‘plan van aanpak’ als er iets is. Ze weet waar ze aan toe is, ze weet waar ik ben en ze weet hoe ze bv naar de buren moet als er toch iets gebeurt. Maar haar ‘s avonds zomaar alleen laten zou niet in me opkomen.
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.262
    2.437
    113
    Vrouw
    #10 Patty86, 10 dec 2018
    Laatst bewerkt: 10 dec 2018
    Mijn dochter van 4.5 was ook een keer ziek. Ze spuugde veel en lag bleek en wit op de bank tv te kijken. Ik moest de jongste naar de opvang brengen. Toen heb ik haar ook een kwartiertje thuis gelaten. Ze was nog geen centimeter verschoven. Ook had ik de buurvrouw ingelicht. Ik heb me nog nooit zo opgelaten gevoeld. Dus liever niet meer. Mijn dochter deed het prima en was blij dat ze niet in de auto hoefde. Maar soms kan het even niet anders.

    ik las het artikel net. Stel je voor dat hij naar beneden was gevallen, Wat zal hij het koud hebben gehad. Ik word er helemaal verdrietig van. Arm jochie. Hoe kun je nu toch zomaar weggaan. Dat is echt geen kwartiertje geweest. Dat jochie stond er al even en de hulpdiensten zijn er ook niet direct
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    ik laat mijn kind nooit alleen thuis...
    ze zijn nu 3 en 5 maar ook toen de oudste naar de psz ging en de jongste net sliep als het tijd was om hem op te halen nam ik haar mee


    als er 1 echt ziek op bed lig zou ik mijn moeder bellen of de buurvrouw mocht ze thuis zijn....

    maar goed dit jongetje was natuurlijk niet 5 minuten alleen... zo zielig
     
  12. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Een kind van 7 dat uit het raam gaat klimmen als hij zijn ouders niet ziet? Zegt ook wel iets over dat kind van 7.

    Maar goed, je laat je kind van 7 niet (lang) alleen. Zelf zou ik mijn slapende kind sowieso niet alleen laten. Als er dan iets gebeurd kan hij/zij niet handelen. Overdag doe ik dit wel even. 2 vd 3 weten hier wat ze moeten doen als er iets is. De jongste laat ik niet thuis, maar lijkt me logisch want die is pas 3.
     
    femkes en Oceanna vinden dit leuk.
  13. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Wat zegt dat over het kind dan?
    Toen ik hoorde dat hij zijn ouders zocht, en daarom uit het raam was geklommen, dacht ik juist:
    1- de ouders hebben dus niet laten weten dat ze überhaupt zijn weggegaan.
    2- waarom is hij niet door de rest van het huis gekomen? Hebben ze de slaapkamerdeur dan op slot gedraaid?

    Al met al genoeg vraagtekens die bij mij alarmbellen doen rinkelen...
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het al iets zegt over het kind, dan betekent dat helemaal dat hij níet alleen gelaten had moeten worden.
     
  15. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Klopt, helaas zijn deze ouders blijkbaar niet zo snugger, maar dat blijkt al uit het feit dat dit kind 's nachts alleen thuis is.
     
  16. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Even een rectificatie:

    De mama van dit kindje heeft gereageerd op de opmerkingen dat ze gescheiden zijn en dat weekend de kleine bij haar ex verbleef. Politie heeft de mama gebeld waarop zij de kleine is komen halen. Zij wist hier nergens van af!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.129
    15.192
    113
    Ik DENK dat hij juist niet via de normale weg kon. Ik zou mijn buitendeuren ook op slot draaien als ik wegging en hij sliep. Als er beneden dan geen fatsoenlijk raam ver genoeg open kan.. Of zijn slaapkamer was op slot gedraaid waardoor dit de enige uitweg was.
    (Hypothetisch he)


    Een kat in het nauw maakt rare sprongen
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik denk dat een normale 7 jarige best even kort alleen kan zijn. Maar niet midden in de nacht zonder dat hij dat zelf weet. Dan gebruik je een babyfoon

    Hier lijkt hij ook langere tijd alleen te zijn geweest. Want nergens wordt gesproken over vader die opeens weer thuis kwam.
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een aantal maanden geleden onze twee zoons even alleen thuis gelaten terwijl ze op bed lagen. Feestje 3 huizen verderop. Helaas bleek de babyfoon het op die afstand niet te doen. We zijn op die avond (om de beurt) ieder twee keer even naar huis te gaan om te kijken. We hebben gewacht met weggaan tot ze sliepen. En de kinderen wisten dat we weg gingen en waar we heen gingen. We hadden de telefoon bij de oudste op de kamer gelegd. Hij weet hoe hij ons moet bellen. (Natuurlijk wel de telefoon geblokkeerd voor inkomende berichten.) De kinderen kunnen sowieso altijd gewoon door de voor- en achterdeur naar buiten bij ons, wij hebben draaiknoppen.

    Ik vind dat niet veel anders dan wanneer we op de camping bij een andere tent gaan zitten. Dan zorgen we ook dat de kinderen weten waar we zijn en laten we een telefoon of een portofoon achter. En ook dan checken we geregeld even, maar dat is meer voor onze eigen gemoedsrust.

    In deze situatie zijn er denk ik geen goede afspraken gemaakt met het kind. Of het is een kind dat het nog te moeilijk vindt om zich aan dat soort afspraken te houden. Daar maak ik me bij onze kinderen geen zorgen om. Met name de oudste is erg verantwoordelijk. En de jongste kan wel een boef zijn, maar hij kijkt erg op tegen zijn grote broer. En als wij even niet in de buurt zijn, luistert hij met heilig ontzag naar zijn broer.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  20. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Maar ben je niet bang voor brand of een inbreker? Ik snap dat heel eerlijk gezegd niet waarom gaat je man dan niet eerst een paar uur naar een feestje en lost hij jou af ? Ik vind 7 echt geen leeftijd om alleen thuis te zijn voor langer dan een half uur. Als ik geen oppas heb ga ik gewoon niet, moet er niet aan denken dat er wat gebeurt of dat mijn dochter toch iets geks doet als ik weg ben.
     

Deel Deze Pagina