Kind na wespensteek bang voor alles wat vliegt. Durft niet meer naar buiten. Wat nu?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nosam, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Onze zoon (4) is afgelopen weekend gestoken door een wesp.
    Het viel allemaal gelukkig mee, maar de schrik bij hem zat er
    goed in.

    Nu durft hij al dagen niet meer zo goed naar buiten. En snelt
    ook naar binnen voor alles wat vliegt. Raakt dan helemaal overstuur.
    Vliegen, wespen, vlinders. Hij vind het niet leuk meer.

    Hoe kunnen we hier nou het beste mee omgaan?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Vervelend en sneu voor je zoontje dat hij gestoken is!

    Hij is4, dus hij weet, ziet en snapt het verschil tussen een wesp en andere vliegende objecten. Ik zou hem veel plaatjes laten zien van alles wat in onze omgeving vliegt en hem vertellen wat welk beestje doet en wat niet.
    Misschien ook een filmpje laten zien van wat bijen en wespen nog keer doen want dat is best fascinerend. Misschien kijkt hij er dan anders naar.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik zou inderdaad uitleggen hoe en wat. Maar kan me ook voorstellen dat het tijd nodig heeft. Ik ben vorige zomer door een wesp gestoken en ik wist niet dat dat zo gruwelijk veel pijn deed... :eek: Ik ben volwassen en weet dus hoe het zit met vliegende beestjes en dat de wesp in het nauw zat en daarom stak (hij zat in de supermarkt onder een randje in de vriezer...ik had hem dus niet gezien en ook niet verwacht), maar zelfs ik ben een hele tijd op mijn hoede geweest.
     
  4. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Wat sneu!
    Mijn zoontje is ook net door een wesp gestoken. Nu wat alerter op alles wat vliegt. Niet panisch, maar hij is flink geschrokken en het deed hem ook echt pijn. Na de steek de angel eruit gehaald, gekoeld, speciaal zalfje erop en een pleister. Wilde zijn hand niet echt gebruiken, maar met spelen weer kunnen stimuleren.

    Afgesproken dat we binnen alle vliegjes mogen wegjagen en papa mag de wespen dood maken..... Buiten laten we alles gewoon vliegen. Als hij angstig wordt neem ik hem bij me. Blijven we rustig staan op zitten en kijken wat het vliegende object doen en proberen we te zien wat het precies is (prikmug, wesp, bij, strontvlieg, etc). Beestjes die op hem gaan zitten jagen wij weg.

    Het heeft wellicht even wat tijd nodig. Zo'n wespensteek doet echt wel even pijn, dus niet zo gek dat dat soort beestjes hem nu angstig maken. Ziet het als gevaar en legt relatie met pijn.
     
  5. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hij is er zeker van geschrokken. En het heeft vast inderdaad tijd nodig. Alleen zo jammer, hij heeft morgen een belangrijke dag met een wedstrijd. Buiten. Maar ik ben bang dat dat nu niet wordt. Zo zonde, hij vind dat altijd zo ontzettend leuk.
    Ik hoop dat hij daar wordt afgeleid. En dat hij het even vergeet.

    Ik probeer er weinig aandacht aan te schenken. Maar het valt me wel op dat hij niet meer alleen speelt. Veel bij mij zit buiten. En alles af rent, niet loopt. Het is wel een lastig iets zeg..
     

Deel Deze Pagina