Kind wissel gescheiden ouders

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door schorpioentje82, 26 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Hoe doen jullie dit in deze tijd als de kinderen in het weekend naar de vader zouden gaan?
    Hier is al vaak veel gezeur, met het gevoel dat mijn ex zijn zoon liever niet heeft.
    Nu is 1 van de kinderen van zijn vriendin verkouden.
    Maar dat vind ik lastig peilen. Ze zijn namelijk het hele jaar altijd ziek zwak en misselijk.

    Houden jullie de kinderen nu de komende tijd zelf thuis?
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn kinderen gaan wel naar hun vader.
    Ook als hij verkouden is.

    Als ik verkouden ben blijven de kinderen ook bij mij. Zo wonen bij hem net zo goed als bij mij.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Nee.
    Waarom zou ik dat doen?
    Ik moet ook gewoon werken, en dan zijn ze bij mijn ex.
    En bovendien, ik kan de tijd om even met mezelf te zijn goed gebruiken..
     
  4. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Mijn ex wil dat zijn zoon het weekend niet komt.
    Heb gezegd dat ik dan wel een weekend wil ruilen. Maar dat kon ook niet.
    Dus dan gaat zoon maar gewoon het weekend wel.
    Ik vind ook wel dat het kan, mits ze zelf er voor zorgen dat alles hygiënisch gebeurd.
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hem brengen als vader aangeeft dit niet te willen zou ik ook weer niet doen.

    Je moet dit toch in overleg doen, en daar lijkt het hier wel mis te gaan.
    Waarom wil je perse dat hij er naar toe gaat als zijn vader dit niet zitten?
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Het is toch gewoon gedeelde zorg en dus het moment dat vader voor het kind zorgt? Zo klinkt het meer als visite wat je uit kan stellen.
    Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je kind naar zijn vader gaat. Hij hoort in twee gezinnen en daar kunnen weleens andere mensen ziek zijn.
     
  7. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Nou zo denk ik ook ja.
    Als er iemand nu echt ziek ziek zou zijn, ja dan had ik hem echt wel thuis gehouden.
    En als mijn zoon zelf niet wil ook.
     
  8. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Vader heeft bijna altijd wel iets waardoor het opeens niet kan.
    Hij gaf nu zelf aan dat hij dan dit weekend wel door wil laten gaan. Ruilen wil hij niet.
     
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Wat naar. Hoezo niet kunnen, denk ik dan ook meteen. :roflmao:
    Als jij voor je kind zorgt en je hebt wat anders dan regel je oppas of je gaat niet. Hij heeft een ander moment de zorg voor zijn kind dus niet kunnen is niet aan de orde. Ja de bedachte reden, die kan niet doorgaan ;).
    Sommige vaders (en dat zijn zeker niet alle hoor!) die deels hun kind verzorgen, denken dat het oppassen is ofzo, wat je dan kan afzeggen als het je niet uitkomt :rolleyes::confused:.
     
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Vandaar ook mijn reactie van niet brengen als vader niet wil.

    Mijn kinderen wonen bij mij.
    Bij vader gaan ze op bezoek. Als die iets anders heeft, blijven ze bij mij. En dat komt vaker voor dan je zou denken.

    Ik vind het niet erg als de kinderen bij mij blijven, moeder ben ik altijd. Dus de kinderen kunnen altijd blijven. Van vader heb ik geen verwachtingen meer.
     
    highenergy vindt dit leuk.
  11. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Mijn oudste gaat voorlopig niet maar zijn vader. Maar dat heeft ermee te maken dat zijn vader in DE woont en ik bang ben dat de grenzen een keer dicht gaan. Ex wilde voor het geval dat het paspoort mee van zoon wat ik helemaal niet zie zitten! Dus voorlopig even niet. Ex zit er schijnbaar niet echt mee...

    toelichting: de biologische vader doet weinig moeite om iets anders te verzinnen (FaceTime, opzoeken etc) en als ik bel neemt hij niet op....

    gelukkig heeft dit mannetje een geweldige bonus papa!
     
  12. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18

    Nou in dit geval had ik ook zeker mijn kinderen bij mij gehouden.
    Dat risico zou ik ook niet willen nemen.
     
  13. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nou wilt mijn ex zijn zoon sowieso nu niet over de vloer.... hij is bang voor een besmetting en dat terwijl we al 2 weken geen contact met anderen hebben gehad en gezond zijn....

    Wat mij wel steekt in deze situatie is dat mijn ex zijn eigen zoon niet fysiek wilt zien maar dat zijn nieuwe vriendin met een kind van 1,5 jaar wel elke dag over de vloer komen.... Voor mij maakt het niet uit.... dan niet! Maar voor mijn zoon vind ik het ontzettend sneu.... Hij roept dat zijn prioriteiten bij zijn zoon liggen.... nog nooit zo’n bullshit verhaal gehoord!
     

Deel Deze Pagina