Kinderboekenweek!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saskia78, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Het is weer zo ver... Kinderboekenweek!

    Hebben jullie nog iets gekocht?

    Wij zijn vandaag op pad geweest met de verjaardagscentjes en de boekenbon.
    Ze heeft een boek van geronimo stilton en eentje van thea stilton uitgezocht.
    En meteen hele berg aan extra's erbij ook dus uiteindelijk een enorm verwend meisje hier :)
     
  2. LadyLaila

    LadyLaila Bekend lid

    31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nee hier koop ik niet nog een boek erbij.
    Wij gaan wel maandag lekker naar de bieb en mag zoon weer boekjes kiezen maar dat is eigenlijk elke 3 weken.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Dat doen wij sowieso ook ja :)
    En zelfs beloofd een bepaald boek gewoon bij de bieb te gaan reserveren zodat we het niet gingen kopen.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Hier komt de plaatselijke boekhandel dinsdag op school en dan mogen we de kinderen eerder uit de klas halen om in de aula boeken uit te zoeken. Zoon mag een prentenboek en dochter een voorleesboek uitkiezen.
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hier op school hebben ze slingers gemaakt voor in de boekenwinkel :) .

    Vroeger mochten wij met kinderboekenweek altijd een boek uitzoeken. Op zich vind ik dat een leuke traditie, maar aangezien ik alle boeken die ik zoek voor een euro of minder kan aanschaffen op de rommelmarkt of vrijmarkt vind ik dat tegenwoordig een beetje zonde van het geld.
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja wij kopen ook maar weinig boeken hoor.. Ik zelf lees op een ereader dus dan ben je sowieso al snel klaar mer boeken uitzoeken in de boekwinkel.

    Toen ze klein was kochten we het kinderboekenweek-prentenboek altijd overigens.. Nu ze zelf leest zijn de boeken niet aan te slepen en gaan we dus oornamelijk nasr de bieb.
    Maarja.. Dochtwrlief kreeg een boekenbon voor haar verjaardaf vorige week en dan is de kinderboekenweek een mooi moment om die eens te verzilveren.
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Wij gaan altijd in de kinder boeken week met de kids naar een prachtige boeken winkel van vrienden van ons. De kids mogen een boek kiezen (dochter nu voor het eerst een die ze zelf kan lezen) Daarna eten we appeltaart en drinken warme choco in de brasserie ernaast
     
  8. sanna1986

    sanna1986 Niet meer actief

    Ja E krijgt van ons nooit boeken. In de kinderboeken week mag hij er een uitkiezen.

    Door het jaar heen gaan we naar de bieb en krijgt hij wel eens boeken van anderen.
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Nee, ik koop er geen boek bij omdat het Kinderboekenweek is. Net zoals Eylem koop ik heel vaak boeken op de rommelmarkt en mijn kinderen krijgen dus zeker elke maand een heleboel boeken erbij.

    Wel mochten ze "feestelijk aangekleed" naar school. (een hoed of feestjurk) Mijn dochter wilde verkleed als zwarte piet. Toen zag de jongste (2 jaar) dat ook, dus die wilde zich ook verkleden......

    Zo zat ik woensdag op de fiets met achterop zwarte piet en voorop een hard brullende draak :D
     
  10. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.849
    423
    83
    Vandaag bij de kringloper 6 boeken gekocht voor 3E. Oa rupjenooitgenoeg, 2 x jip en Janneke, kinder bos atlas, Pieter Konijn en Raad eens hoeveel ik van je hou. Koopje dus. En allemaal nog als nieuw. Bij de bieb Hennie de Heks viert feest geleend. Deze mag ik op school gaan voorlezen : )
     
  11. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.849
    423
    83
    Hier op school stond afgelopen donderdag al de boekhandel. Mijn dochter gaat dan naar de BSO, dus ik kon er niet bij zijn. Heb haar er ook verder niet over gehoord.
    Weet niet zo goed wat er van moet vinden dat er op deze manier boeken verkocht worden. Er is dan toch een soort druk om een boek te kopen. En als je dan 2 of 3 kinderen op school hebt, tikt dat behoorlijk aan.
     
  12. Naantje20

    Naantje20 Actief lid

    13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ja hier ook boeken gekocht, zitten nu nog ingepakt voor dochter der verjaardag. Hier mogen de kindjes van de bovenbouw hun boeken verkopen in de klassen. En er komt altijd een vrouw met leuke 2e handsboeken. Dus niet duur! Mijn meiden vinden lezen erg leuk! Dus heb een hoop boeken hier.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Aan de andere kant is het misschien wel een goede stimulans voor mensen die anders geen boeken kopen....

    Maar inderdaad.. Hier zou er ook een boek gekocht MOETEN wordem :)
     

Deel Deze Pagina