Kinderdagverblijf + wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Oilell, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Inmiddels zijn wij bijna 28 weken in verwachting een ben ik er nog steeds niet over uit of we voor wasbare of wegwerp luiers gaan. We zien de voordelen van wasbare luiers erg zitten, maar ons kindje gaat straks 3 of 4 dagen per week naar de opvang. Zij kopen gewoon luiers in en die krijgt je kindje om.

    Hoe gaan jullie daar mee om?
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Wat is het probleem?prima toch?
    Doe je thuis wasbare en daar gebruiken ze wegwerp.
    Werd hier op kdv ook vaak gedaan.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Je kan ook vragen aan het kdv of ze wasbaar kunnen gebruiken. Soms hebben ze daar al ervaring mee. Zo niet, dan heb je ook instructiekaarten. Of je maakt je eigen instructie. Het is niet zo ingewikkeld. Althans. Als je een niet al te ingewikkeld systeem kiest. :thumup:
     
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Mijn zus werkt op een kinderdagverblijf en zij spreken met ouders af wat zij prettig vinden.
    Bij het ene kind gebruiken zijn ook op het kdv wasbare luiers met zo’n inlegvelletjes. Vuile was gaat mee naar huis.
    Een andere ouder vind het prima als ze op het kdv wegwerp gebruiken en thuis weer wasbaar.
    Misschien heb je al kennis gemaakt bij het kdv of komt dat nog. Ik zou het gesprek aangaan en dan hoor je vanzelf hoe of wat.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wachr überhaupt eerst maar af of voor jullie wasbare luiers werken. Onze eerste zoon plaste gigantische hoeveelheden die zelfs voor pampers een uitdaging waren maar voor wasbare luiers een nachtmerrie (elke plas was vanaf mini baby al een niagara waterval) :)

    Schoonzus is ook overgestapt op wegwerp, vonden het toch teveel gedoe omdat hun huis vrij vochtig al is en t erg langzaam droogde.

    En overleg daarna met kdv.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je kunt je wasbare luiers ook eerst huren :)

    Maar, ons kdv doet geen wasbaar aan. Dus onze kinderen gaan in wasbaar heen. En komen in wegwerp thuis.
     
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    We hebben komende week een afspraak gemaakt voor een online consult (man heeft "er niet echt een mening over maar 't lijkt me onhandig"). Daar is inderdaad de mogelijkheid tot huren van een pakket, dus dat gaan we proberen.

    En als dat bevalt dan inderdaad maar wasbaar die kant op en wegwerp mee naar huis.
     

Deel Deze Pagina