Kinderen alleen thuis 's avonds van 18.00 tot ongeveer 1.00?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 26 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zouden jullie een 9 en 12 jarige zolang alleen laten op een avond? We hebben een feest dat niet echt kindvriendelijk is en in het uiterste geval zouden we zolang weg zijn. We hebben geen familie hier en sinds we zijn verhuisd maken we geen gebruikt meer van een babysit. De kinderen zijn wel vaker 's avonds alleen thuis als m'n man en ik samen wat gaan eten, alleen wordt het dan nooit later dan 22.30/23.00. Ze hebben een telefoon, zijn niet bang en vinden het juist leuk om alleen thuis te zijn. Ze zijn, wanneer wij niet thuis zijn, ook relatief verantwoordelijk voor hun leeftijd en doen geen gekke dingen. Ze kunnen niet naar buiten zonder dat ik het weet, want we hebben motion activated camera's bij alle deuren, ook beheer ik de voordeur met m'n telefoon dus als er iemand aanbelt kan ik die wegsturen. Het feest is best ver weg, dus heel veel vroeger thuis zijn is niet echt realistisch. Overigens zou ik wel de buren inlichten, zodat ze in geval van acute nood naar de buren kunnen gaan.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.351
    113
    Nee. Ook niet tot 22.30u/23.00u, ook niet als iets dichtbij is, dus we staan er sowieso anders zijn.
     
    WWJD, Gewooniemand, Florina en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Ehm, ik kan heel kort zijn….. nee
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik werd zelf vanaf mijn 9e hele weekenden alleen thuis gelaten. Dus niet helemaal te vergelijken maar ik zou mijn kinderen van die leeftijd niet alleen thuislaten ook niet tot 22.00 uur. Je zegt als kind wel dat je het niet erg vindt maar mijn ervaring is dat dit toch wel zo is.
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Absoluut niet. Zelfs tot 22.30 uur zou ik niet doen. Vind dit persoonlijk erg onverantwoord, laat staan tot 1.00 uur:oops:

    Ik vind het veel te jong. En dan ook nog zo'n eind weg. Ze kunnen nig o verantwoordeijk zijn maar Als er wat gebeurd, bijvoorbeeld brand of iemand die het huis binnen dringt dan kunnen ze niks hoor.

    Overdag 1.5 a 2 uur alleen thuis zou voor mij de max zijn.

    Maar dat is persoonlijk.:)
     
    Gewooniemand, Spectre, MamaChantal en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.818
    6.986
    113
    Vrouw
    Oei, dat dit een serieuze vraag is schrik ik best van. Ze zijn hier beide 1 jaar jonger en blijven heus weleens samen thuis, maar dat is tot nu toe max 2uur geweest en overdags. Dus nee, ik zou dat never niet overwegen. Dus of een oppas zoeken of gewoon je feestje laten gaan.
     
    Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.441
    4.868
    113
    Vrouw
    Nee zeer zeker niet! En zeker niet tot dat tijdstip.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Nee. Ook hier zou dat niet mogen. Dan maar niet naar het feest
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Dit inderdaad
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.485
    24.350
    113
    Dan zit je dus ook nog eens heel ver weg, zodat als er iets gebeurt je niet snel thuis kan zijn? En ‘iets gebeuren’, er hoeft maar een kind ziek te worden en zich beroerd te voelen. Hoe sneu dat een 9- en 12-jarige dat dan zelf moeten oplossen…

    Nee, absoluut niet…
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.066
    15.598
    113
    Vrouw
    Dit .
    Dus neen.

    Nog een paar jaar en uitstapjes tijdens de avond en feestjes zijn weer heel makkelijk te plannen maar voor nu toch eventjes handelen naar hun leeftijd.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee, en vooral omdat ik je jongste daar te jong voor vind en ik van mening ben dat je kinderen niet de verantwoording over broertjes of zusjes hoort te geven. Als er wat gebeurt (wat vast niet zo is maar als) zit dan dat kind voor de rest van zijn leven met een schuldgevoel.
     
    Athina, suus1983 en Vulpen vinden dit leuk.
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.961
    113
    noord holland
    Ik zou het ook niet doen. Jullie zijn voor mijn gevoel te ver weg en te lang weg. Als er wel iets is, kun je niet snel terug zijn. 12 vind ik op zich wel de leeftijd dat je wat kunt gaan oefenen, maar niet zolang en zo ver weg. Maar bij jou is de oudste 12 en niet de jongste, 9 vind ik echt nog wel jong en oudste kun je niet die verantwoordelijkheid geven.
    Rond jongste 11-12 (dacht ik) zijn wij begonnen met een enkele keer bij vrienden uit de straat, of om de hoek, even wat drinken s avonds. Dan lagen ze wel al op bed (in ieder geval jongste) en wisten dat we even weggingen. We hadden een verbinding open via een babyfoon-app tussen een Tablet op de overloop en onze telefoon.
    Waren we verder weg dan kwam er nog een oppasmeisje. Zeker als ze nog naar bed toe moesten. Nou had net name de jongste bij ons die verantwoordelijkheid ook totaal niet hoor, om zelf naar bed te gaan, ze kon zichzelf daar niet goed op aanspreken.
    Helemaal alleen op verdere afstand waren ze bij ons echt veel ouder.
    Nou maken onze meiden ook echt wel ruzie en zijn ze niet heel erg behulpzaam naar elkaar toe dus hadden ons al gauw nodig ;). Dus wellicht maakt dat de situatie anders dan bij anderen. We hadden in die tijd nog best een tijdje oppasmeiden. Voelde gewoon veel prettiger in die 'tussenfase' dat t net niet/net wel kan. Maar die leeftijd lag hier bij jongste 12/13 en niet bij 9.
     
  14. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.557
    2.413
    113
    Nee absoluut niet! En ook niet tot 23.00 uur. Ik vind dat echt heel onverantwoord, en vrij bizar eerlijk gezegd dat je het overweegt.

    Kunnen ze niet bij een vriendje logeren?
     
    Suzi98, Knuffelmonster, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.017
    5.163
    113
    Nee, ik zou dat te lang, te laat en te ver vinden. Ik zou zelf kijken of ze ergens kunnen logeren.

    Als de jongste bv 12 zou zijn, zou ik het een ander verhaal vinden.
     
  16. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.653
    1.185
    113
    Nee, zou ik niet doen. Vind het te laat voor hun leeftijd om alleen thuis te blijven.
     
  17. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.531
    1.526
    113
    Nou dat dus.
    Juist door eigen ervaring een dikke nee nooit niet.
    En vind het ook best wel erg dat eigen plezier voor de kinderen gaat.
    Hoez9 alleen laten om uit eten te gaan omdat ze geen zin hebben dikke pech dan.
    Of er is een oppas of je blijft thuis.
    Een boodschapje van max 1 u kan nog maar gezellig tafelen nee.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Nee, zeker niet.
     
  19. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik zou het ook niet doen, al passen mijn 15 en 13 jarige wel op de 2 kleintjes als we bijv een uurtje wandelen ‘s avonds na het eten.
    Ik vind het een best lange tijd om alleen te zijn en dan zeker ‘s avonds/‘s nachts.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Nou dames toch.. fik ts ff niet zo af.


    Ts:
    Onze meiden zijn even oud, alleen zit er hier nog 1 van 14 boven
    Ja, ze mogen alleen thuis blijven.
    Als het ooit savonds is, dan is het dat de oudste nog niet hoeft te gaan slapen , die vindt dat niet prettig.
    We gaan af op wat zij aangeven qua gevoel.
    Onze kinderen zijn ook heel verantwoordelijk etc.
    Dus uiteten gaan savonds gaan wij binnenkort ook eens. Maar voor mijn gevoel wil ik dichtbij zitten, dus max 15 minuten vervoer(lopen, fiets auto)

    Bij bloed en brand loop je naar de buren.
    Alle andere dingen kun je mij voor bellen.

    Dus. Ik sta er anders in dan alle reacties hierboven, maar ik zou het toch ook niet doen.

    (Wel als er iemand in huis kan.komen logeren,. Of als ze echt gewoon heel leuk en goed contact hebben met de buren ofzo.)
     
    humptydumpty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina