kinderen bij elkaar op de kamer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sandra12, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra12

    sandra12 Lid

    30 dec 2006
    15
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik weet dat we hier praten over alles behalve over kinderen enzo, maar ik heb toch even een vraagje.

    Wij willen graag nog een kindje, maar omdat wij slaapkamers tekort hebben moeten onze 2 dochters van 5 en 6 bij elkaar op de kamer.

    Hebben jullie daar ervaring mee?
    ruzies als er vriendinnetjes op de kamer willen spelen en dat soort dingen.

    Ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groetjes
     
  2. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb zelf vroeger met mijn zusje op 1 kamer geslapen en dat ging goed, we zijn wel na 1 jaar verhuisd omdat mijn ouders ons allebei een eigen kamer wilden geven.
    mijn vriend heeft ook met zijn broertje op 1 kamer geslapen voor een jaar of 5 en ze waren pas 17 en 15 toen ze apart gingen slapen, mijn schoonouders hadden een soort kamerafscheiding staan die opgezet kon worden zodat ze allebei wat privecy hadden.

    ik zou er ook geen punt van maken denk ik.

    groetjes cindy
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik vond het heerlijk om met mijn zusje op een kamer te slapen vroeger.

    Maar we konden ( kunnen) dan ook erg goed met elkaar overweg en speelden veel met elkaar. Eigenlijk nooit ruzie.

    Ik denk dat je moet kijken hoe de kinderen normaal met elkaar omgaan. Of het ook echt klikt.

    Toen ik 12 werd en naar de middelbare school ging wilde ik een kamer voor mezelf.
     
  4. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik denk dat het prima kan, de leeftijden zitten ook vlak bij elkaar, dus dat is toch prachtig!
    Ik sliep vroeger bij mn zus én broertje op 1 kamer, dat ging ook prima,
    later zijn we verhuist en kreeg mn zus een kamer apart en mn broertje en ik deelden een kamer.
    Ik denk dat die meiden van jou het zelfs heel gezellig kunnen hebben samen op 1 kamer, kunnen ze samen toch lekker spelen ook
    ik zie er geen enkel probleem in, succes ;)
     
  5. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    De mijne slapen bij elkaar


    11 en 9 jaar oud........Gaat perfect,dikke tranen als er 1 gaat logeren bij een vriendinnetje oid.

    Hebben wel een poosje apart geslapen,maar hoorde 's avonds vaak gerommel boven en dan waren ze bezig met matrassen aan het verslepen.

    Dus lekker bij elkaar dan maar ;)
     
  6. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb vroeger ook bij mijn zus in 1 kamer geslapen.. tot we 9 waren.
    Niet dat er ruimte gebrek was, waren nog 2 kamers over.. Weet eigenlijk niet waarom we bij elkaar sliepen..
    maar ik weet wel dat het altijd bere gezellig was!
    ook als het eens onweerde of stormde was ik blij dat ik niet alleen lag!
    mijn zus en ik schelen ook 1 jaartje, dus ik denk niet dat het een probleem zal zijn.
    En we hadden toen ook dezelfde vriendinnetjes, dus die konden ook gewoon blijven slapen bij ons! Hihi..

    Liefs Kiss
     
  7. Niet meer actief

    Mijn zus en ik sliepen in een stapelbed. Zij is twee jaar ouder.
    Ik heb een eigen kamer nooit als een gemis ervaren. We speelden met hetzelfde speelgoed en we deelden onze vriendinnetjes. We zaten ook bij elkaar op school. Het was altijd heel gezellig.
    Toen mijn zus naar de middelbare school ging kreeg ze mijn moeders kamer als "huiswerkkamer" en daar kon ze zich ook terugtrekken met vriendinnetjes.
    Toen we 12 en 14 waren gingen we verhuizen en kregen we ieder een eigen slaapkamer.
     
  8. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Mijn broers slapen op 1 kamer...
    Nooit problemen gehad, ze kunnen toch ook gezellig samen spelen op die leeftijd? En als ze het een keer niet willen, dan zeg jij gewoon wie er op de kamer mag spelen met een vriendinnetje. Dan kan je andere dochter beneden spelen;).

    Maar meestal is dat geen probleem hoor bij kinderen van die leeftijd.
     
  9. minni

    minni Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb nooit alleen geslapen tot mn 16e.
    Niet omdat er geen kamers waren, maar ik wilde dat niet en er was altijd wel n zus die t ook gezellig vond.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Dan zal ik wel de enige zijn die het verschrikkelijk vond... haha. Nou ben blij dat er mensen zijn er die er duidelijk anders over denken en op deze leeftijd vind ik ook zeker dat het moet kunnen hoor, weet alleen dat ik het echt niet leuk vond om met mijn zusje op een kamer te slapen, dat hebben we een maand volgehouden, maar wij hadden dan ook altijd ruzie, schelen 15 maanden.

    groetjes suus
     
  11. daam

    daam Fanatiek lid

    Van mijn 6e tot mijn 18e samen met mijn zus op één kamer geslapen. Altijd gezellig geweest. We schelen 1 jaar en tien maanden.
     
  12. Assie

    Assie Actief lid

    21 jul 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Ik ben in verwachting van ons derde kindje. Mijn zonen van 11 en 6 jaar komen straks op één kamer te liggen.
    Toen we voorzichtig het balletje opgooiden bleken ze het super en gezellig te vinden. Nu gaat jongste eerder naar bed dan die van 11 en kunnen en hopen zullen mekaar niet wakker maken.
    Daarbij heb ik altijd met mijn zusje op een kamer geslapen. Pas de probleme. Als kind denk je over zulke dingen niet na, je neemt het zoals het is toch?

    Liefs en succes

    Assie
     

Deel Deze Pagina