Kinderen die langs de deuren gaan voor statiegeld.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Prettykitty, 7 okt 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mogen jouw kinderen langs de deuren voor statiegeld?

1. Absoluut niet!

2. Ja hoor, geen probleem.

3. Ligt aan de leeftijd.

4. Liever niet, maar ik verbied het niet.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.759
    3.108
    113
    Vrouw
    Hello
    Benieuwd wat jullie mening hier over is. :D

Mijn zoon heeft een heleboel vriendjes en vriendinnetjes waar hij mee buiten speelt. Sommige kinderen gaan dus langs de deuren om statiegeld op te halen, waar hij dus ook aan deel neemt.

Ik zelf vind dit eigenlijk niet prettig om diverse redenen.

- Ik vind het gevaarlijk, je weet nooit bij wie je aanbelt en of deze persoon kwade bedoelingen heeft.
    - Je hoeft mensen niet lastig te vallen.
    - Ik vind het "bedelen" om geld niet netjes.

Maar ik snap vanuit de gedachtengang van een kind dat dit ook wel heel verleidelijk is. Want als je geluk hebt kun je daarna een lekker snoepje kopen. :roflmao:

Hoe denken jullie hier over?

Ik ben nogal een zeikstraal soms, dus erg benieuwd naar jullie mening(en)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.714
    623
    113
    Onze kinderen mochten dit doen, maar wel toen ze geld ophaalden voor een goed doel.
    Dus niet voor snoepjes.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    18.895
    16.781
    113
    Ik heb echt een hekel aan dat leuren aan de deuren, dus wat mij betreft niet oké.
    Zeker niet als het de bedoeling is om geld voor snoep op te halen, daar val je vreemden toch niet mee lastig?

Paardenbloem, Jessi79, Nova1986 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    17.867
    16.796
    113
    Dit dus. Dat geld gaat dan naar goed doel. De eventuele snoepjes die ze erbij krijgen mogen ze uiteraard wel houden

DeeLighT vindt dit leuk.
  5. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    804
    421
    63
    Hier hebben ze 2x per jaar de statiegeld actie voor de voetbalvereniging, dan wel in groepjes.
    Maar zonder goed doel absoluut niet, we gaan niet bedelen om zelf geld te verdienen.

6. Lief

Lief Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.847
    2.619
    113
    #6 Lief, 7 okt 2024
    Laatst bewerkt: 7 okt 2024
    Nee vind ik echt heel raar, tenzij idd een (aangekondigde) actie vanuit een vereniging ofzo.
    Vind het ook echt niet leuk als ze hier komen :oops:

7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    1.978
    1.514
    113
    Vrouw
    Hooguit 2x per jaar ofzo voor een goed doel.

het is letterlijk om geld vragen, ik zou dat echt niet op prijs stellen. Laat ze lekker heitje voor karweitje doen als ze wat geld willen binnenharken. Of blikjes/flesjes zoeken op straat of in de natuur.

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.204
    1.417
    113
    Ik heb er een hekel aan en mijn kids mogen het niet. Hier wordt regelmatig door andere kids aangebeld voor lege flessen. Kan me ook niet voorstellen dat iemand er blij mee is want het is totaal geen moeite om ze zelf in te leveren.

9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.574
    1.703
    113
    Ik zou het wel handig vinden als dat hier gedaan werd:roflmao:

nizzie86, Zxcvb en Cornflake vinden dit leuk.
  10. Iaatje

Iaatje Actief lid

5 okt 2016
    431
    288
    63
    Vrouw
    Vind ik absoluut niet oké. Als onze tas vol zit, mag hij van mij wel de flessen inruilen en het geld houden. Zijn vrienden nemen dan ook hun flessen vanuit huis mee en samen gaan ze alles inruilen en verdelen het geld dan evenredig. Maakt dus niet uit als iemand minder of meer flessen heeft en op straat vinden ze ook wel eens. Dat mag dan wel weer van mij, maar absoluut niet bij deuren langsgaan.

11. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.074
    1.770
    113
    Vrouw
    Nee mag niet. En ik kan het ook niet waarderen als kinderen bij mij aan de deur komen bedelen.

Nova1986 vindt dit leuk.
  12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.759
    3.108
    113
    Vrouw
    Goed om te horen dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt.

Ik dacht al, misschien ben ik de zeikstraal in dit geval omdat ik het eigenlijk niet oke vind.

Je hoeft mensen niet lastig te vallen, zou het zelf ook niet waarderen als er kinderen aan mn deur komen om te vragen voor statiegeld.

Het is dus niet voor een goed doel, echt gewoon om snoep en troep van te kopen. En het is ook niet 1x

Nee dan is Pietje de bedenker, dan weer Jaapie, dan weer die. Soms dus wel meerdere keren in een week!

Heb het mijn zoon nu verboden.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.530
    5.600
    113
    Nee dat vind ik puur bedelen. Voor een goed doel vind ik het anders maar voor eigen gewin nee.

14. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.228
    1.260
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet eng of gevaarlijk. Het is hier in de wijk en dat geloof ik allemaal wel. Ik ben er niet zo’n fan van dat bedelen maar ik verbiedt het ook niet. Zolang ze zich netjes gedragen en bedanken en met dat geld iets doen voor bijv het goede doel is het prima.

overigens hebben ze het beide 2x gedaan en toen waren ze er wel klaar mee dus nu doen ze het nooit meer.

15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.228
    1.260
    113
    Vrouw
    Ja, vind je daar dan echt wat van? Ik niet hoor, ik maak dan een praatje zeg dat ik geen flessen heb en denk - leuk geprobeerd , succes ermee :D En ik doe de deur weer dicht en ga verder met mijn ding. Ik waardeer het ondernemerschap wel :roflmao:

Minimensje83, Bloempjelief en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    3.974
    2.533
    113
    Limburg
    Van mij mogen ze dit niet doen. Ik bewaar onze blikjes en flessen altijd tot ik 2 pmd zakken vol heb en die mogen mijn zoons dan inleveren en het geld houden.
    Ik heb hier trouwens nog nooit kinderen aan de deur gehad die om statiegeldflessen/blikjes vragen.

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.759
    3.108
    113
    Vrouw
    Als mijn dochtertje net ligt te slapen vind ik dat niet zo prettig.
    Ik moet haar slaapjes al plannen omdat we mijn zoon ook uit school moeten halen etc. Als ze dan wakker wordt door de bel is ze de hele dag ontzettend chagrijnig.

18. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.228
    1.260
    113
    Vrouw
    Ja dat herken ik wel, ik heb zelf een peuter die nog slaapt. Maar goed, dat weten die kinderen niet. De postbezorger, collectant of vriendjes (want die bellen hier aan) doen dat ook. Dus ik plak als ze slaapt een briefje op m’n bel. Dus ik begrijp zeker wel dat aanbellen irritant kan zijn maar het is niet zo dat ik het specifiek erg vindt omdat de kinderen statiegeld ophalen (of zelfgemaakte kettingen of kaarten verkopen, dat komt hier ook wel veel voor)

19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.768
    6.283
    113
    Ik geef altijd wel een paar flessen mee als kinderen aanbellen, vind het niet zo’n probleem. Dochter heeft voor school flessen ingezameld, niet voor gewoon geld voor snoep ofzo - dan kan ze ook gewoon onze flessen inleveren, minder werk dan langs deuren gaan ;)

Cornflake vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.342
    26.995
    113
    Vrouw
    Gewoon de bel eruit. Opgelost. Doe ik ook.

Mammavantwee en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina