Kinderen kennismaken met nieuwe partner

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door jongemama1993, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

    jongemama1993 Fanatiek lid

    5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Vanaf wanneer kan je ongeveer je kinderen laten kennismaken met een nieuwe partner (en andersom)?

    En hoe kan je zoiets het beste plannen?

    Hij is een jaar in mijn leven en sinds kort denken we na om deze stap te zetten en hetzelfde moment vinden we het beide een beetje eng haha.
    Is het te snel?

    Is het slimmer om de kennismaking in de vertrouwde omgeving (thuis) van de kinderen te laten plaatsvinden of moet er juist gezocht worden naar een plek buitenshuis?
     
  2. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb als moeder geen ervaring, maar als kind wel.
    Ik heb met mijn vader bij veel vrouwen gewoond. Bij de ene wat langer als bij de ander. Ik vond het als kind lastig als we weer moesten verhuizen. Zijn laatste vrouw en haar twee kinderen heb ik voor het eerst in hun huis ontmoet. Ik was 8/9 jaar en ik weet nog dat de sfeer erg vijandig was. Achteraf is dat een vijandige relatie gebleven en heeft mijn vader doei tegen mij en mijn broer gezegd. Maar dat is een ander iets.

    Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik zeggen op een neutrale locatie en rustig opbouwend en zonder druk.
    En wanneer, na een jaar is toch prima lijkt me!
     
  3. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.165
    4.232
    113
    Vrouw
    Na een jaar lijkt me ook echt niet te snel!.
    Wij hebben t gedaan na 3 maanden :oops: dat kan men wel te snel vinden... is het eigenlijk ook, maar het gaat nog steeds goed!

    Wij waren naar Ballorig met z'n allen.
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.655
    33.006
    113
    @Philou ❤️
    Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je tag...
     
    Philou vindt dit leuk.
  5. Iertje81