Kinderen maken elkaar wakker(geen extra kamer)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kkatinka, 10 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Zucht... mijn kinderen van 2 en 5 sliepen samen op een kamer. Eerste vier maanden ging het Opzich wel goed maar inmiddels laatste twee maanden gaat het niet zo goed (Wellicht maar 2 keer per week ofzo).

    ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Verhuizen zit er voorlopig niet in. Mijn oudste heeft fases waarin ze héél onrustig kan slapen, heeft ze altijd al gedaan. Vannacht matras van haar bed in mijn kamer gehad en ze heeft me elk half uur wel wakker gemaakt met haar gedraai. Op een gegeven moment lag ze zelfs op de grond en ook nog eens met haar hoofd bij het voeteneind... Zo hebben we allemaal geen rust. De jongste heeft wel haar rust nodig en slaapt ook beter alleen.

    we hebben al een radio met zachte ruis geluiden in hun kamer staan.
    Oja jongste op onze kamer wil ik niet want zij slaapt juist super licht vanaf 04 ‘s ochtends en mijn man gaat er 05.30 uit en maakt haar dan geheid wakker.

    H E L P
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Elk kind een slaapkamer en jullie in de woonkamer?

    Is het een koophuis? Kunnen jullie ergens een wandje maken en van 1 kamer 2 maken?
     
  3. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Maken ze elkaar wakker met draaien en woelen in de slaap of door te praten en samen te klieren? Want dat maakt natuurlijk wel verschil.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Anders de 1 in jullie bed laten slapen en naar eigen bed over tillen.
    Kast tussen de 2 bedden?
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Houden ze elkaar wakker of maken ze elkaar smorgens wakker?

    hier slapen ze ook samen.
    De oudste gaat tegenwoordig een half uurtje later naar bed.
    Zij heeft ook veel minder slaap nodig en is smorgens ook als eerste wakker.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.978
    11.659
    113
    Vrouw
    Hier sliepen tot een paar weken geleden drie samen op 1 kamer.
    Ze gaan niet tegelijk naar bed. Zit vaak een half uurtje tussen. De eerste slaapt vaak al voor de tweede komt.
    Wij zijn wel gezegend met goede slapers. Ze worden in de nacht echt niet van elkaar wakker. Heb regelmatig een bed verschoont van de een terwijl de ander gewoon bleef slapen.
    Als je geen extra kamer hebt denk ik dat je geduld zult moeten hebben.
    Hoe lang slapen ze nu op 1 kamer? Zouden ze er niet gewoon aan wennen?
     
  7. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ik snap niet precies wat er dan niet goed gaat als ze met zijn tweeen slapen? Maakt de oudste de jongste wakker of de jongste de oudste?

    hier slapen ze ook met zijn tweeen (2 en 5 jaar). Ook geen extra slaapkamer ( we gaan bijna verhuizen wel). De jongste sliep altijd bij ons maar in de vakantie hebben ze samen geslapen en nu ligt ze in een campingbedje op de kamer van grote zus. Dit doen we omdat de jongste gewoon niet alleen wil slapen en ik geen zin meer had in een kind in bed. Hier alleen moeite met inslapen, ze maken lol met elkaar. Oudste later naar bed is geen optie want die heeft juist meer slaap nodig. Als ze eenmaal slapen is het hier geen probleem en ze slapen ook allebei wel uit.
     

Deel Deze Pagina