Kinderen op school in hitte.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nana Mouskouri, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Hallo dames, vandaag weer erg warm. De school doet weinig hiertegen. Er word niet buiten gespeeld met water, de temperaturen in de klassen lopen hoog op! Ik zit er sterk aan te denken om ze vanmiddag thuis te houden. Ze komen telkens druipend van het zweet de school uit.. hoe is dat bij jullie geregeld?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier ook geen hittevrij hoor. Ik verwacht ergens deze week (morgen of donderdag) bij de kleuters een waterspeelmiddag, doen ze meestal een keer als het aan het einde van het jaar zo heet is.

    Maar bij de oudste (groep 4) niks anders verder hoor.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier hebben ze op school onlangs (een week of 2 geleden) allemaal rolluiken voor de schoolramen geplaatst, dus ze kunnen de zon wat beter weren nu. Ook vragen ze ons altijd om bij warme dagen ook 's middags drinken mee te geven naar school en het liefst in hervulbare flessen (nu heeft mijn dochter dit altijd al) zodat er onbeperkt gedronken kan worden. Over met water spelen heb ik ze nog niet gehoord maar zal me niets verbazen als dit nog komt.
    Gelukkig voor mijn dochter hebben ze donderdag vrij ivm studiedag leraren en dat is toevallig de dag dat er voor hier de hoogste temperaturen wordt voorspeld.
     
  4. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier draait alles ook gewoon door. Wat extra drinken en volgens mij lukt het hier nog prima.

    Wat betreft het spelen met water, daar ben ik niet zo'n voorstander van in verband met verbranden. Een keertje kan wel, maar voor het vakantie is moeten ze nog een paar weken.
     
    jojo85 vindt dit leuk.
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hadden ze hier in het begin van het jaar nog gepland voor de kleuters, totdat groep 3 t/m 8 hier achter kwamen en ze een handtekeningen actie hadden opgezet omdat hun het echt net zo warm hadden als de kleuters. En dus is het veranderd na een waterspeelmiddag voor iedereen
     
    fafa, Sleepless en Nana Mouskouri vinden dit leuk.
  6. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Misschien kun je eerst naar school bellen om te vragen of er maatregelen genomen zijn. Aan de hand daarvan kun je beslissen of ze thuis blijven en eventueel direct motiveren aan de school.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Zal het eens tippen aan de kinderen;)
     
  8. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat het op sommige scholen zo goed geregeld is! Ik had het vanochtend al gevraagd, maar buiten in de zon doen ze liever niet ivm verbranden van de kindjes. Ze mogen wel water drinken, zoveel ze willen. Maar de klassen zijn echt zo warm.. zijn net oventjes. Vraag het straks nog n keer aan de juf.
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier doen ze ook er ook weinig tegen. Ze doen hun best om de hitte buiten te houden, maar dat lukt niet met deze temperaturen. De jongste zal wel een waterspeelmiddag hebben en misschien dat ze voor groep 3 tm 8 nog iets doen. Maar geen idee. Ik hou ze in elk geval niet thuis. De oudste heeft roos haar en verbrand in zn nek heel snel, dus hoe warm het ook is in school, ik heb liever dat hij binnen zit.
     
  10. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Dat is wel een hele slimme actie inderdaad haha.
     
  11. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Zelf zou ik mijn kinderen niet thuis houden omdat het echt warm is. Hier draait alles ook gewoon door zoals normaal en dat vind ik ook prima. Het is warm inderdaad maar zolang de kids niet omvallen van dorst/zonnesteek etc is het toch iets waar ze mee moeten dealen.
     
    Hommeltje, olleke, In your eyes en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dit. Vind het eigenlijk ook wat overdreven. Er zijn landen waar het de hele zomer warmer is dan hier nu en daar gaan ze ook gewoon door. Ze kunnen ook wel tegen een stootje. Ben zelf ook aan het werk (en nee, geen airco). Het is gewoon zo.
     
    Mop81 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  13. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik ga ze ook niet thuishouden hoor, het is wel erg warm maar het lesrooster wordt soms wat aangepast (meer spelen, watermiddagje etc) en ze mogen een flesje water bij zich hebben. Verder lekker luchtig gekleed en gewoon mee blijven draaien.
    Nu zijn mijn kindjes gewoon leerplichtig (7 en 5) en moeten ze gewoon naar school, daarnaast maak je buitenbeentjes van je kinderen als je ze thuis zou houden terwijl de rest gewoon gaat....dat zou ik niet willen.
     
    RoxannaG en MamaR vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zojuist een mail ontvangen dat er morgen en donderdagmiddag een tropenrooster wordt ingevoerd.
    Niet handig want ik werk op deze dagen tot 17 uur.
    Kinderen mogen wel op school blijven middels een aangepast programma dus de jongste blijft gewoon op school.
    Volgend schooljaar gaan ze aanpassingen doen om het luchtklimaat te verbeteren.
    De kleuters zitten beneden en daar blijft het redelijk koel maar de bovenbouw is niet te harden.
    Vanmiddag laat ik de kinderen overigens gewoon naar school toe gaan.
    Zo dadelijk tussen de middag even insmeren en kunnen ze er weer tegenaan.
     
    nense vindt dit leuk.
  15. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vind het heel ver gaan om je kinderen thuis te houden.
    Natuurlijk is het warm nu. Iedereen heeft het toch warm?
    Ik snap heel goed dat school met deze temperaturen geen waterspeelmiddag houdt. Als de kinderen verbranden dan krijgen ze dat weer te horen.
    Luchtige kleren aan, flesje water mee.. meer kun je toch niet doen?
     
    Hopsatee en 2augustus1992 vinden dit leuk.
  16. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Bij mijn zoontje op school hebben ze vanmiddag een waterpret-middag. Hij heeft dus een zwembroek, uv-shirt en handdoek mee naar school.

    Verder is het in de klassen gewoon heel warm, maar dat houd je met deze temperaturen toch niet tegen. Bij ons binnen is het ook erg warm.

    Thuishouden zou ik niet zo snel doen. Zal wat zijn als alle ouders gaan bedenken hun kind maar thuis te houden omdat het warm is. Gewoon thuis een badje opzetten als je die mogelijkheid hebt en dan kunnen ze na school lekker afkoelen.
     
    fafa en Hopsatee vinden dit leuk.
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Dit inderdaad. Het is gewoon warm (sta zelf voor de klas) maar iedereen heeft er toch mee te maken.
     
    In your eyes vindt dit leuk.
  18. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Ik vind dat kinderen in Nederland sowieso veel te lang naar school moeten. Toen in afgelopen september(??) een hittegolf was hadden de basisschoolkinderen hier bij ons (Duitsland) in de omgeving een tropenrooster. Ipv tot 12/13/14.00 (afhankelijk van in welke groep ze zitten) hadden ze les tot 11.30. Als een school geen fijne leeromgeving kan bieden vind ik ze met een passende oplossing moeten komen. Rolluiken/airco/tropenrooster/aangepast programma oid.
     
  19. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nou, daar zou ik echt niet blij van worden. Wij moeten ook gewoon werken, moet je weer opvang regelen of vrij nemen. Alsof dat allemaal maar zo makkelijk gaat.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  20. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.749
    183
    63
    Hier geen aangepast rooster of waterpret. Al zou ik dat laatste niet leuk vinden. Mijn jongste is roodharig en met dit weer gaat het verbranden erg snel. Heb ze zonnebrand mee gegeven. Water nemen ze al verplicht mee ;).

    Hier hebben ze een continurooster en zijn om 14 uur klaar.
     

Deel Deze Pagina