Kinderen testen ja of nee?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #1 Willemijntje19, 1 okt 2022
    Laatst bewerkt: 1 okt 2022
    Gewoon benieuwd. Test jij je kind bij een verkoudheid? Of alleen bij koorts? En zo ja, vanaf welke leeftijd? Ik test mijn jongste bijv. niet(meer).
     
  2. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Nee :| Ik heb ze echt in maart voor het laatste getest ofzo. En ze zijn wel verkouden geweest. Buikgriep ook. Ik heb mezelf ook al maanden niet getest (juli na een festival voor het laatst)

    Ik ben zelf eigenlijk ook niet ziek geweest dus ook geen reden toe. Maar de kinderen zijn af en aan verkouden en ziek en alles.
     
    Loes23, nizzie86, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Nee ik doe het niet meer al lang niet meer ze is ook al een paar keer met een snotneus naar school geweest. Laatste keer was toen wij allen corona hadden in januari.

    Nu kregen wij donderdag bericht dat er een klasgenootje corona heeft, en dat er zelftesten in de tas zitten. Nu blijkt het een zus van een klasgenootje te zijn niet eens het klasgenootje zelf. Koek koek dan ga je toch niet testen:confused::confused:
     
    Loes23, Sado en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toevallig heeft onze oudste (12) gisteren nog getest. Hij is snotverkouden. Preventief testen doen we op dit moment geen van allen. Zoals we er nu in sta, gaan we dat de kinderen ook niet meer vragen.

    Maar wie weet hoe we er over denken als de winter vordert. Mocht het toch weer heftig worden, dan vind ik testen en eventueel een mondkapje een kleine moeite.
     
    Maslov en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dat is idd vreemd!
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.652
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee. Ze heeftin januari Corona gehad. Daarna om de haverklap verkouden. Niet getest. Als ze koorts zou hebben, ga ik ook niet testen. Dan ziekt ze gewoon maar uit.
     
    Loes23, Clairemin, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.910
    15.353
    113
    Nee.

    Ik heb er 3 kinderen onder de 6, dus ik heb er om de haverklap een met een snotneus. Ik ga ze daar niet elke keer voor testen, verkoudheidjes horen er nu eenmaal bij.
    Bij koorts test ik ze ook niet, dan zieken ze thuis uit ;)
     
    vinorosso, Havermout, Nikki23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier hebben we met de kinderen afgesproken het te doen als wij als ouders positief zijn en ze zo ziek zijn dat ze naar een dokter moeten.de kinderen blijven dan wel thuis. De vorige winter heeft namelijk nogal wat sporen bij ze nagelaten ondanks dat we heel voorzichtig met het testen omgingen ( alleen bij een positief iemand die bij ons of hun in de buurt was én ze klachten hadden) vooral de middelste heeft daar een mentale klap van gehad, en ja dat is toch echt door dat testen en de semi verplichting daarachter. Wij testen zelf wel laagdrempelig en dat was de vorige keer genoeg om een besmetting eruit te pikken. Nu is er op school 1 leerkracht ziek door corona en meerdere ziek thuis door verkoudheid/griepperig zijn. De kinderen zijn ziek thuis geweest vorige week en de verkoudheid die we van hen over hebben genomen leveren geen positieve testen op dus ik vind het wel goed zo en ga ze niet daarvoor testen.

    Mondkapjes zoals hierboven werdt gezegd heeft op school heeft weinig nut vind ik. De kinderen gebruiken die helemaal niet goed of netjes waardoor ze eerder ziektekiemen verspreiden dan tegen houden.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Verkouden, nee. Hoesten of koorts, ja.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Nee….
     
    Nikki23 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Bij koorts test ik trouwens ook niet, dochter had 2 weken geleden koorts op zondag, maandag voor de zekerheid even thuisgehouden ivm drukke week voor de boeg en dinsdag gewoon weer heen. Als het corona was geweest had ze nog niet heen gemogen maar dat zullen we nooit weten :D
     
    Rosje83, Nikki23 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  12. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Hier hebben ze vanwege allergie eigenlijk altijd wel een snotneus met genies, dan test ik niet. Mochten ze bv ineens flink gaan hoesten ofzo, dan doen we een zelftestje.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Bij echte klachten testen we. Niet bij elk kuchje. De oudste krijgt elke week weer 2 testen mee van school. Preventief testen hebben we nooit gedaan.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Toen wijzelf in april positief getest hadden en zij ziek werd, heb ik haar getest. Beetje door haar mond en door een uitgelopen snottebel. Direct positief.

    Ze is nu bijna 15 maanden en zou haar alleen testen bij serieuze vermoedens. Als er bv een kindje op de opvang positief test of haar juf en zij wordt zelf ook ziek. Zonder klachten ga ik haar niet testen.

    Ze is tussendoor wel verkouden/ziek geweest maar dit was altijd te herleiden. Buikgriep bv, of doorkomende tanden/kiezen. Of dus gewoon verkouden. Ik test mezelf wel wanneer ik verkouden word.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.690
    1.612
    113
    Vrouw
    Al heel lang de kids niet meer getest, ook niet als er positieve klasgenootjes zijn. Dat laatste heb ik overigens ook al heel lang niet meer gehoord. Mochten ze vanaf nu gaan snotteren PLUS koorst krijgen dan test ik wel even I.v.M wintersport. Zou mooi zijn als ze allebei nog even een herstelbewijs hebben voor als het deze winter allemaal weer een drama wordt. Overigens hoef je niets hysterisch te doen. Ik pik alleen het snot onder de neus op, niks in neus of keel, dat is voldoende gebleken voor de testuitslag.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Nope, alleen bij klachten en dan pas alleen als de klachten zijn gekomen na contact met een besmet persoon.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Nee, hier is de afgelopen tijd een lekker virus door het huis gegaan. De een na de ander flink verkouden: snotteren hoesten, de een ook keelpijn, de ander weer niet. Ikzelf wat hoesten en mijn stem kwijt. Niet getest. Bij ziek blijven we thuis, maar bij zo'n verkoudheid ga ik ze niet thuishouden.
     
    Nikki23 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.228
    113
    zuid-holland zuid
    Alleen bij een snotneus ga ik niet testen, maar als ze echt ziek worden wel. We hebben een kwetsbaar familielid die ik niet wil besmetten. Daarbij ben ik bij ieder virus wat ons huis binnenkomt altijd de sjaak… Vorige keer dat mijn zoontje corona had kreeg ik het zelf ook binnen een paar dagen, dus vond het wel praktisch om te weten, kon ik vast mn agenda leegvegen;).
     
    Maslov vindt dit leuk.
  19. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Gister nog... eigenlijk tegen me gevoel in. Wil gewoon van het testen af...
    Maar dochter hoesten zo erg..... snot... hele dag.. ze gingen vandaag dagje naar oma, toch maar wel gedaan... gelukkig negatief ....
    Maar het liefst test ik niet meer behalve als ze echt heel ziek zijn.....
     
  20. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Niet bij elke snotneus of zo, maar toen vorige week oudste thuis kwam met koorts en hoesten wel gedaan en die was ook echt positief. (Maar een teamgenoot was net daarvoor al positief, dus verrassend was het niet).
    Zelf ook strontverkouden en wel getest ivm covid in huis en mijn werk met kwetsbaren, maar na 2x negatief en geen verergerde klachten geloof ik het dan ook wel weer. Dan blijf ik niet aan de gang met testen.
     

Deel Deze Pagina