kinderfeestje 10 jarige thuis

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Athina, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal!
    eind deze maand wordt de jongste 10 . Nu was er een mogelijkheid dat ze het feestje met haar beste vriendin samen zou doen - maar ze verschillen te veel in de andere genodigden. Dus dat gaat niet door.
    In dat geval hadden we een interactief feestje gedaan- waarbij ze iets moeten oplossen etc.
    Waarschijnlijk gaan ze dat nu alsnog doen.

    Zelf dachten we ook aan zoiets; via https://www.locohippo.com/kinderfeestje-voor-10-jaar - vorig jaar samen met haar oudere zus een expeditie robinson feestje gedaan en dat was érg leuk.

    Maar als ze nu met haar vriendinnetje dit al heeft - en we hoorde dat ze deze week een uitnodiging krijgt voor óók zoiets, tja.. dan is het misschien niet zo leuk meer.

    Maar wat dan? Zelf vind ze iets knutselen ook wel leuk. Maar de kinderen zijn 9 en 10 - en het gaat om 5 meiden en 1 jongen.
    Dus met een zwaard en een sieradendoosje versieren aankomen, vind ik niet zo leuk.
    Maar wat dan wel? En wat is dan nog enigszins betaalbaar (ik vind 10 euro per kind echt wel genoeg)?

    Wat doen jullie met jullie grotere kinden? En dan ook nog in de herfst/winter periode, waarbij het weer dus onzeker is? We hebben op zich een klein bos dichtbij, maar ook een paar 'mutsen' van meiden ;) bij de genodigden...
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor de tiende verjaardag van mijn oudste hebben we een "tuintje" geknutseld. Eierdozen verzameld, die eerst versierd/laten versieren. Daarna vullen en zaaien. Tussendoor wel wat andere lichamelijke activiteiten gedaan. Dit was een groep van 5 jongens en 7 meiden. Werd zeer enthousiast ontvangen.
    Wij hadden de "luxe" van een grote tent, oudste is begin april jarig. En hadden de dagen er voor een dubbele verjaardag met de familie gevierd.

    En bij een vriendinnetje (11e verjaardag) hebben ze afgelopen augustus t-shirts versierd met textielverf en sjablonen. Dit waren overigens alleen maar meiden.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klinkt ontzettend leuk, het tuintje. Heb je er toevallig foto's van? Ik kan me bij het versieren niet zo veel voorstellen namelijk.... :oops: . Aarde erin en klaar.... ?
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm.... moet ik even gaan zoeken, inmiddels een andere telefoon.

    Naja qua versieren, ik heb plakaatverf gekocht in verschillende kleuren en stickertjes en al dat soort gedoe :roflmao: (langleve de AaCe-tion) en dan inderdaad daarna potgrond er in. Ik geloof dat we uhm.... oh hoe heet dat spul ook alweer :oops: Kresse (in het Duits) hadden. Ach dat spul groeit retesnel en doet het ook goed op watjes enzo
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Bij de action heb je kant en klare pakketjes om tassen te versieren, daar zitten ook sjablonen bij. Er zit verf bij maar voor het gemak zou ik eerder gelijk een doosje texielstiften er bij kopen want dat is eerder droog.

    Volgens mij hebben ze ook nog wel van die opstrijk patches om te versieren.

    Geschikt voor jongens als meiden.

    (Kruiden die zo snel groeien heet tuinkers)
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Vorig jaar hebben we met dochters feestje een high tea gedaan. De bedoeling was eerst zelf uitgebreid bakken enzo, en dan high tea, maar het werd heel warm, dus hebben we het bij het zwembad van opa en oma gedaan. Zwemmen en tussendoor zette ik de hapjes klaar. Het high tea-en zelf was in een half uurtje klaar.

    Maar als je alles met elkaar gaat maken neemt het veel meer tijd in beslag. En mijn jongens vinden koekjes en cakejes bakken ook leuk, dus ook voor een jongen kan dat wel denk ik.

    Dit jaar hebben ze een memobord gemaakt, houten plank, zwarte krijtbordenverf, met 3d verf versieringen maken, klem er aan met krijtje en klaar.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Een high tea! Kinderen zelf alles laten maken. De hartige en de zoete hapjes. Je kunt ze evt zelf etagères laten maken van papieren borden en bekers. Of bij de kringloop van die ouderwetse theekopjes scoren en theekannen.
    Vooraf eventueel zelf een theeglas/mok laten schilderen met glasverf of van die speciale stiften. Als je ze afbakt kunnen ze ze niet direct gebruiken, maar wel leuk om mee te nemen.

    Was hier een groot succes!
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.289
    11.980
    113
    Vrouw
    Ik heb met een van de kinderen appeltaartjes gemaakt.
    Ik had van tevoren het deeg gemaakt. En dat ik gelijke hoeveelheden in de koelkast liggen.
    Ze kregen allemaal een wegwerp bakvormpje, een klomp deeg. Een appel moesten ze zelf schillen en in stukjes doen.
    Daarna de taartjes in de oven. Ondertussen vouwden ze van gekleurd papier een doos om het taartje in mee naar huis te nemen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Tie dye is misschien ook erg leuk!
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dankje, ik kon er gisteren écht niet op komen :oops:
     
    owly en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik zag een tijdje terug op tv een ‘sleep under party’ ... iets amerikaans. Dan blijf je niet slapen, maar het lijkt wel net alsof. Dus je gooit matrassen/ luchtbedden in de huiskamer en iedereen heeft bijvoorbeeld z’n onesie/pyjama aan. Je kijkt film met popcorn, doet spelletjes, knutselt wat/bakt wat en eet wat lekkers. Het begint dus later in de middag en brengt ze ‘s avonds thuis.
     
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Wij hebben ooit t wie is de mol feestje gedaan, was super leuk! Er is inderdaad ook een expeditie feestje van en ook nog een escaperoom feestje. Allemaal voor thuisgebruik.
    Wij hebben ook verschillende knutselfeestjes gedaan. Het zeepjesmaak-feestje hebben we bij beide dochters gedaan en viel heel erg in de smaak. Ik heb daar een pakket voor gekocht op internet en voor twee feestjes kunnen gebruiken alleen naturel zeep voor bijgekocht de tweede keer en de rest, geur- en kleurstoffen en de mallen etc, kunnen hergebruiken. Ik kon er zelfs nog een deel van doorverkopen op MP.
    Verder nog een keer vierkante houten ikea spiegels gemozaiekt (en zelf heeft een dochter een keer een dienblaadje gemozaiekt bij een feestje van een ander).
    Cupcake of mini taarten versierd. Ook wel eens van die kant en klare knutselpakketten bij de action gekocht en laten maken. Een fotospeurtocht hebben we ook een keer gedaan.
    Wij hebben op een enkele keer na altijd thuiskinderfeestjes gedaan en altijd veel plezier gehad.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bingo! Jongste had in juni haar feestje voor haar 10e verjaardag, er kwamen kinderen tussen de 8 en 12 jaar en iedereen vond het leuk! Heb cadeautjes bij de action gekocht.
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina