Zoon in 1,5 maand 5 keer ziek (koorts)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Helena88, 18 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Ik maak me zorgen over mijn zoontje van 4 jaar. In februari wordt hij 5.
    Hij was 1 december ziek met koorts. Na 3/4 dagen beter. Op 16 december weer ziek met koorts. Na 3/4 dagen weer beter. Op oudjaarsdag was hij weer ziek geworden. Na 2 dagen beter. Op 8 januari weer ziek. Ik was die dag met hem naar de huisartsenpost geweest. Ik vertrouwde het niet. De dokter had zijn ontstekingswaarde nagekeken en die was 20. Dus een virus. Hij moest goed uitzieken. Hij was toen 3 dagen goed ziek met koorts. En heb ik hem een week thuis gelaten. Hij had ook al die keren niet ergens specifiek last van. De dokter kon niks in zijn oren of keel vinden.
    Maar vanmiddag na school merkte is het alweer. En ja hoor nu weer verhoging met 38,5 graden koorts! Ik ga morgen weer de dokter bellen. Ik maak me erg zorgen. Hebben meerdere kindjes dit? Zijn zus en zusje zijn maar 2x ziek geweest de afgelopen anderhalf maand.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja hier helaas ook. Eerst zoontje begin december ziek, toen middelste dochter, oudste dochter. Vorige week weer oudste dochter klagend over oorpijn en 1 dag koorts, middelste dochter begon eergisteren weer met koorts en heeft een dubbele oorontsteking. De oudste begon vanavond ook, wéér koorts. Echt om knettergek van te worden
     
  3. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hier ook meer van hetzelfde. In november ziek geweest, met kerst 6 dagen ziek geweest met koorts en vanaf begin januari. Nu al een week een dag koorts een dag geen koorts lijkt ook niet te stoppen. Huisarts kan niks vinden.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ja er heerst gewoon echt heel veel.. en door de maatregelen rondom C heb je natuurlijk heel weinig weerstand kunnen opbouwen.
     
  5. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Jaa ik hoor het ook veel. Ik heb toch maar de huisarts gebeld vanochtend. Ze doktersassistente vond het ook raar dat hij alleen maar koorts heeft en geen verdere klachten, zoals keelpijn, oorpijn of verkouden. Dus om 10:00 uur mag ik met hem langskomen..
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Wat enorm vervelend! Hoe gaat het nu met hem?
     
  7. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Lief dat je het vraagt. 24 januari had hij voor het laatst koorts. Hij gaat nu ook al anderhalf week weer naar school en het gaat goed. Alleen had hij voor het slapen gaan veel last van buikpijn en was hij ook hangerig. Hij slaapt wel gewoon dus ik houd mijn hart vast morgen. Ik ben misschien ook wel overbezorgd. We hebben 17 februari wel een afspraak bij de kinderarts. Onze huisarts had ons toch voor de zekerheid doorgestuurd ivm de onverklaarbare koorts. Dus even afwachten nog..
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Fijn dat ze dat voor de zekerheid doen! Succes!
     

Deel Deze Pagina