kinderfeestjes aaah

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jessi, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi dames

    pfffff ik ben aan het kijken voor de verjaardag van Lisa die 5 word. hier in de buurt moet je al ruim van te voren reserveren voor kinderfeestjes en ben best wel geschrokken van de kosten voor alle feestjes. Nu word het waarschijnlijk iets van een prinsessenachtig thema. Maar het is bij mij thuis te klein om het te vieren. Hoe lossen jullie dat op?
     
  2. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Misschien een binnenspeeltuin ofzo?
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja, ik vind het ook erg duur, maar wij doen het toch maar vaak wel. Een jongensfeestje doe ik sowieso niet meer thuis. Maar met een meisje of 5 kan het nog wel thuis toch?
     
  4. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ik zag zojuist bij de xenos een grote doos met alle ingredienten erin voor een prinsessenfeestje. Verkleden, schmink, wat lekkers enz. En dat voor 8 personen. Heel erg leuk. Niet duur.. Was sowieso onder de 10 euro.. Is dat ook niet leuk?
     
  5. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    en dan lekker cake versieren met dat roze glitter prinsessenspul of een speurtocht in de buurt naar de schat.
     
  6. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Het is in november dus buiten is sowieso lastig.

    De tip van de box bij de xenos kan ik wel iets mee.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Lang leve pinterest voor de ideeën! ;)

    Met vijf zou ik het, als het kan, nog lekker thuis doen. Beetje knutselen, wat lekkers eten en verder vrij spelen en ze vermaken zich vaak prima.
     
  8. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Gewoon thuis en dan minder kindjes. Action en Xenos voor bordjes, knutselspul etc.
    Niet te moeilijk denken, meestal is hwt feit dat er 4/5 kindjes mee gaan naar huis al geweldig. Helemaal vol plannen hoeft ook niet , meestal spelen ze graag ook gewoon even.

    Onze zoon zijn feestjes daarmee gaan we sowieso naar buiten.5; speurtocht, 6; bos en spelletjes, 7; marine museum.
    Maar dochter van nu 5 was dat helemaal niet nodig. Cupcakes versiert en even in de speeltuin geweest.
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik ga altijd naar een binnenspeeltuin. Met 8 Kids en 2 volwassen. Inc eten, drinken en chips of ijsje max 125 euro

    Vind het het geld echt waard. Kids vermaken zichzelf, gooit ze thuis af en komt thuis in schoon huis. ;)
     
  10. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hwij hebben het altijd nog thuis gedaan.ik kan echt geen honderden euro's uitgeven voor een kinderfeestje. Speurtocht kan best in november als het droog is.hebben wij in december ook wel eens gedaan. Of koekjes bakken zelf laten afmeten en zo. Versieren lekker laten spelen en koekjes eten en mee naar huis geven. En frietjes of pannenkoeken eten als afscheid. Ik laat ze ook altijd brengen en weer ophalen. Of idd de box van de xenos
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ken ook iemand die gooide eind van de dag opengeklapt vuilniszak om te tafel. Grote berg friet er op. Klodder mayonaise hier en daar en aanvallen ;)
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zie hier in de buurt kinderfeestjes met mega veel kinderen; ik zou het gewoon thuis doen met max vijf kinderen. Sowieso vind ik vijf ook voor buitenshuis wel genoeg :D
    Thuis kun je idd knutselen, spelletje, zelf taartje versieren... Allemaal leuk!
     
  13. Daantje2015

    17 dec 2015
    89
    47
    18
    NULL
    NULL
    Je zou een gymzaaltje in de buurt kunnen huren. Hier kost dit maar 20 euro voor 1,5 uur en kan je met de kinderen spelletjes doen in de gymzaal.
     
  14. Nox

    Nox Bekend lid

    9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het blijft lastig hoor. Ik ben elk jaar al maanden va te voren aan het kijken. Ik wil niet keer dan 50€ per feestje kwijt zijn. De ene keer huur ik een kist, de andere keer naar ballorig. Misschien een keer naar de bios. Voordeel van thuis is dat je meer kids kunt uitnodigen.
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    helemaal niet lastig. op het kaartje zetten dat ze oude kleding aan moeten doen en regenlaarsjes mee moeten nemen. vinden ze vaak nog leuk ook. en verder niet moeilijk doen over ruimte in je huis. 5-6 kinderen kan je toch wel kwijt? zoveel ruimte heb je niet nodig. paar kleine spelletjes met prinsessen thema, cake'jes of kroontjes versieren whatever.

    hier de kids mee genomen naar een speeltuin met een paar kleine attracties. was gratis, alleen voor de attracties moest je een klein bedrag betalen. euro per kind per ritje of zo. elke kind 2 muntjes, pakjes drinken en zakjes chips mee en spelen maar. daarna afgeleverd bij de mc-donalds voor een happy meal en kids weer thuis geloost. was een groot succes.
     
  16. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Hebben we met emma haar feestje vorig jaar gedaan op een plasric tafelkleed. Je moest de kinderen zien kijken dat ze zomaar poffertjes mochten eten zonder bord. Toen de poedersuiker er ook nog gewoon over gegooid werd was het helemaal feest :D zo simpel maar erg leuk.

    Julia heeft ook een prinsessenfeestje gegeven vorige maand. Je kan het zo gek maken als je wil. Wij hebben ze een doosje laten versieren. Glitters, stickers en stiften en ze kunnen los. Een snoepketting hebben ze gemaakt met een dropveter en chips. En het spelletje kus de kikker. Lippenstift op (wat ook al een feest is op deze leeftijd) blinddoek voor en kijken wie het dichtstbij de mond een kus geeft.
    In het begin mochten ze cake versieren.

    De doos van de Xenos vond ik trouwens niet zo bijzonder. Lag toen eentje los om te kijken wat er in zat.

    Een uitje buiten de deur (bedoel ik dan in een indoorspeeltuin oid kost idd gemiddeld ongeveer 10 euro per kind.
     
  17. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ook superleuk idee :)
     
  18. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Mijn nichtje is ook begin december jarig. Zij heeft 2 x kerststukjes gemaakt met de meiden. 1x gewone en 1 keer in een bloempot die ze mochten schilderen. Was echt een grote hit. Ik had mijn goede kunnen erbij maar de kindjes waren hartstikke enthousiast en het jaar erop werd er gelijk gevraagd of ze het weer gingen doen
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Vind ik juist niet. :D Ik moet er niet aan denken om bv. tien kinderen in huis te hebben...terwijl ik dat op een andere plek geen probleem vind.
     
  20. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    of 'vuilniszakschorten' voor de kinderen, zeil op tafel en vloer en spaghetti eten zonder bestek!
     

Deel Deze Pagina