Kinderopvangtoeslag en uitkering

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door eve, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Sinds 1 augustus 2010 ben ik werkloos (tijdelijk contract niet verlengd).

    Nu heb ik nog recht op kinderopvangtoeslag tot 1-1-2011

    Het is wel m'n bedoeling om voor die tijd een nieuwe baan te vinden maar stel dat dat niet lukt...dan kan mijn zoontje niet naar de nso (hij gaat per 1-1 naar school) aangezien ik dat niet kan betalen. Moet hem daar dan afhalen, komt hij weer op de wachtlijst (die ellenlang is in Den Haag) en kan ik dus niet werken omdat ik geen opvang heb (of ik moet het geluk hebben een baan te vinden onder schooltijd).

    Merk nu al dat het lastig is om als alleenstaande, inflexibele (ivm opvang die ik nu voor maar 3 dgn heb) werk te vinden en raak dus al een beetje in paniek.

    Nu vind ik op internet tegenstrijdige berichten. De een zegt dat als je in bijv maart 2011 weer een baan vindt dat je dan voor januari en februari met terugwerkende kracht de toeslag krijgt. De ander zegt dat je gewoon helemaal niks krijgt van de maanden waarin je werkloos bent geweest...

    Bij de belastingdienst ook tegenstrijdige antwoorden (afhankelijk van wie de telefoon opneemt..)

    HELP! Wie weet wat het juiste antwoord is..?
     
  2. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    waarom bel je de belastingdienst niet even? heb je zo het juiste antwoord

    te snel geantwoord...sorry

    ik denk dat je het wel dan met terugwerkende kracht terug krijgt hoor.
     
  3. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik denk, maar weet het dus niet zeker, ook dat je het met terugwerkende kracht krijgt. Wat nou als je per 1 december 2010 werkloos raakt en per 1 april 2011 weer een baan vindt (wat niet geheel vreemd is)? Dan zou je dus of belachelijk veel geld kwijt zijn voor de opvang of je bent je plek kwijt. Zou vervelend zijn als dat wel zo is...

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord van iemand die het zeker weet ;)
     
  4. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Tot dusverre is het zo, dat als je in een jaar ook maar €1,00 hebt verdiend, je de toeslag krijgt voor het hele jaar. Nou zijn ze al jaren bezig om dat te veranderen, maar elk jaar werd het weer teruggedraaid. Er was een keer een plan met 1 juli (ik geloof in 2008), maar later was het dan toch weer voor het hele jaar. In 2010 krijg je zeker nog het hele jaar toeslag. Voor 2011 is het dan een beetje een gok. Het kan dat ze de regels veranderen (wat natuurlijk wel zal kunnen, als het nieuwe kabinet doorgaat zoals het er nu voorstaat, gaat dat waarschijnlijk niet heel fijn uitpakken voor de niet-zo-rijken onder ons) dan ben je de klos. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het hele jaar geen werk vindt, ben je ook de klos. Als de regels blijven zoals ze zijn zou dat laatste wel op te lssen zijn, je hoeft alleen maar één dagje via het uitzendbureau te werken en het is opgelost.
     
  5. Sneeuwwitje

    Sneeuwwitje Actief lid

    12 aug 2008
    308
    0
    0
    Dat zou inderdaad wel fijn zijn zoals Towser het beschrijft.

    Ik zit ook per 1 Augustus in de WW en dus in het zelfde schuitje.
    Nu ga ik een opleiding volgen 1 dag in de week en schijn ik dus ook in aanmerking te komen voor kinderopvangtoeslag. Dus is gelukkig het voor mij in 2011 ook ingedekt.

    Iemand hier ook ervaring mee, met een opleiding volgen en ww en kinderopvangtoeslag?
     
  6. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zit in de WWB en ben druk aan het solliciteren.
    Omdat mijn kindje wel ingeschreven staat maar nog lang niet aan de beurt is voor het KDV heb ik via de WWB een mediator kunnen inschakelen. Dit kost mij niets maar dan heb ik wel binnen 1 a 2 mnd een KDV voor mijn kind. Hoe perfect is dat?

    Mijn gemeente geeft ook nog eens een extra subsidie voor het KDV.
    Als je een minimuminkomen hebt dan betaal je zelf maar 4,5% eigen bijdrage!

    Vraag er even naar bij de gemeente, het komt wel goed! :)
     
  7. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    in ruim 4 maanden heb je vast werk gevonden joh. het lijkt nu lastig, maar komt altijd goed is mijn ervaring
     

Deel Deze Pagina