Kinderopvangtoeslag voor zelfstandigen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door julia80, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Ik ben al langere tijd aan het overwegen om te stoppen met mijn huidige werk. Onze jongste gaat per 1 januari naar de gastouder en dat willen we in principe ook zo laten doorgaan, zodat ik wat tijd heb om op adem te komen en te kijken wat ik allemaal wua werk zou willen doen. Waarschijnlijk zal ik dan voor een aantal uur in de week in dienst gaan bij mijn man om wat opdrachten voor zijn bedrijf te doen, maar die uren zullen niet toereikend zijn voor het aantal uur dat we aan kinderopvang afnemen. Ik ben ook al een tijd aan de slag met twee boeken schrijven, weet iemand of ik die uren dan ook als werk uren in mijn administratie kan noteren, ook als het nog niet bekend is of het boek überhaupt iets gaat opleveren? Ik heb in het verleden ooit een boek geschreven en wel gepubliceerd, maar ja je kan een boek schrijven natuurlijk ook als een hobby zien:)
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Dankjewel voor je reactie! Er valt inderdaad een heleboel soorten activiteiten onder declarabele uren, fijn. Ik vraag me alleen af of dat bij een boek schrijven ook zo is, maar misschien moet ik daar maar even specifiek voor gaan bellen naar de belastingdienst
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zal ik het aan mijn accountant vragen? De belastingtelefoon is ehm laten we zeggen: niet heel erg op de hoogte van hun eigen regels.
    Maar het lijkt me wel, want het is dan toch jouw werk? Neem aan dat je bij KvK dan ook hebt opgegeven dat je schrijver bent.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Want attent aangeboden, Ja graag! Ik heb gistermiddag de belastingdienst gebeld en ze wisten inderdaad het antwoord niet, ik word door het hoofdkantoor binnen in de week teruggebeld.
    Ik weet Nog niet zo goed of ik me als schrijver bij de kvk wil gaan registreren. Ik heb namelijk al een BV samen met mijn man. Ik wil naast het boek schrijven ook een aantal klussen gaan doen voor een ander bedrijf van mijn man, en zit te denken om de rekening dan vanuit onze gezamenlijke BV te sturen en ook alle eventuele opbrengsten van een boek op onze BV te zetten. Maar wellicht is het handiger om mijzelf als zzper te registreren, daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ga het navragen!
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Het advies: het is een discussie die blijft bij de belastingtelefoon. Neem schriftelijk contact op met de belastingdienst erover. Op die afdeling zitten mensen met kennis van zaken. Met hun besluit kan je verder handelen en je hebt je antwoord dan meteen op papier als bewijs.
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Dank je wel voor je reactie! Ik ga even wachten op de terugkoppeling van de belastingdienst en zal dan inderdaad vragen om hun antwoord even op de mail naar mij te zetten.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Mij lijkt dat je sowieso een KvK nummer moet hebben
     

Deel Deze Pagina