Toch zwangerschapsverlof voor zelfstandig onderneemster

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Toch zwangerschapsverlof voor zelfstandig onderneemster
    Uitgegeven: 3 september 2007 17:37

    DEN HAAG - Zelfstandig werkende vrouwen krijgen toch recht op een publieke regeling voor zwangerschaps- en bevallingsverlof.

    Zij krijgen zestien weken recht op een uitkering, waarvan de hoogte afhankelijk is van hun inkomsten als zelfstandig onderneemster. Maximaal kunnen zij het wettelijk minimumloon van 1317 euro bruto per maand krijgen.

    Dat hebben de ministers Piet Hein Donner (Sociale Zaken) en Maria van der Hoeven (Economische Zaken) maandag bekendgemaakt. De regeling wordt uit de schatkist van de overheid betaald, terwijl de rechtbank in Den Haag deze zomer nog oordeelde dat de Staat niet verplicht is een dergelijke regeling te treffen voor zwangere zelfstandigen.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Hèhè, dat werd ook tijd. Die idioterie, ik heb ook een eigen zaak en ik begin dus ook maar 4 weken eerder dan dat je normaal verlof hebt, gewoon omdat ik anders geen inkomsten heb. Bovendien ligt het werk stil en klanten gaan als het lang duurt ook naar een ander.
     
  3. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Eindelijk gerechtigheid!
     
  4. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Vind dat iedere vrouw er recht op heeft!
    Kom op nou wat is nou 16 weken zeg.....Dat heb je wel nodig, en als ze zo bang zijn dat NED vergrijst moeten ze toch wat meer opbrengen voor de werkende vrouw!
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ja, behoorlijk waardeloos. Ik heb dus ook maar 12 weken verlof, begin over 1,5 week weer. Ben benieuwd hoe dat gaat of dat ik gewoon instort. Ga denk ik maar naar Scandinavië verhuizen ofzo...
     
  6. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wanneer gaat dit gebeuren?
     
  7. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ze weten ook niet wat ze willen, eerst wel 4 jaar geleden weer niet en nu weer wel.
    Ik ben ook zelfstandig en gelukkig had ik een clausule in mijn aov zitten, dus ik heb nog 12 weken een uitkering gehad.
    Nou, ja kan die er weer af en hopen dat bij een tweede kindje ze niet weer van gedachten veranderd zijn :p

    Ik vind het ook niet meer dan normaal trouwens.........
     
  8. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Dan pies ik er nu wel naast dus. Balen!
    Maar wel goed dat het terugkomt!
     

Deel Deze Pagina