Kinderwagen ombouwen naar wandelwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lori, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lori

    Lori Bekend lid

    1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby past eigenlijk al niet meer gestrekt in de kinderwagenbak en we willen deze graag ombouwen tot wandelwagen. We hebben de Mutsy Transporter en in de gebruiksaanwijzing staat dat ze tot ongeveer 9 kilo wel in de kinderwagenbak passen. Hij was bij het cb in december 6500 gram, dus nu wrs wel iets zwaarder en ook kan hij zijn hoofdje goed omhoog houden, maar niet de hele tijd. Wat nu?
     
  2. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Met 6 maanden mogen ze ook over, toch?? Hier ben ik ook met 6 maanden de buggyinzet gaan gebruiken in de platte stand (zitten 3 standen op bij mijn kinderwagen (stokke), gebruik nu nog enkel 1 en 2 vind 3 veel te stijl ookal kan ze goed zelfstandig zitten)
     
  3. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze hoeven ook niet gestrekt in de wagen hoor.. Zo liggen ze bijv. ook over het algemeen niet te slapen ;)
     
  4. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij zijn met 6 maanden overgegaan, madam gooide haar benen steeds overboord :D. Wandelwagen ook niet altijd in de platte stand maar in de half rechtop, anders duwt ze zich toch steeds overeind. Maak nu ook niet bepaald lange wandelingen moeten ik zeggen, hooguit een half uurtje met boodschappen doen, veels te koud buiten ;)
     
  5. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij zijn met 6maanden overgegaan. Dat was in december en er lag een hele hoop sneeuw en met zn skipak aan kon hij er echt niet meer in liggen... Dat was veel te krap!
    Even opletten dat je de inzet dan in de ligstand zet,dan hoeft hij zn hoofdje niet omhoog te houden! x
     
  6. bwoe

    bwoe Actief lid

    14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn toentertijd met 4,5 maand al noodgedwongen overgegaan op de wandelwageninzet (quinny dreami!). Wel volledig in de ligstand gezet, want voordat ze echt zelfstandig rechtop kunnen zitten, is het niet erg verstandig om dit in de kinderwagen wel te doen.
     
  7. Lori

    Lori Bekend lid

    1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Dus als ik het zo lees kunnen we in principe dit weekend de kinderwagen ombouwen tot wandelwagen? (Maar dan zo plat mogelijk)
     
  8. mich87

    mich87 Bekend lid

    7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben met 4,5 maand al overgegaan. Meneer wilde vanaf 8 weken oud al absoluut niet meer in de wagenbak liggen. Ik heb met lange afstanden hem toen in de draagdoek vervoerd en kort in de maxicosi. Met 4,5 maanden werd hij met zijn winterjasje te groot voor de maxicosi en heb ik hem in de wandelwagen gedaan. Helemaal in de ligstand, ligt hij prima ondersteund. Dus je kunt hem nu al prima ombouwen lijkt mij...
     
  9. Lovely2011

    Lovely2011 Fanatiek lid

    2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb wel een andere kinderwagen (Bugaboo) maar ben vlak voor de 6 maanden over gegaan op het wandelgedeelte.
    Ze pastte er bijna niet meer in!
    Vond het verder nog wel prima hoor om plat te liggen, maar het ging haast niet meer.

    Inderdaad hier ook alleen op de platste stand gezet.
     
  10. theeleut

    theeleut Actief lid

    19 aug 2008
    314
    2
    18
    Mijn zoon van 6,5 maand ligt nog steed in de wagenbak... Wel een beetje klem :D, maar zo lang hij het nog prima vindt laat ik hem nog lekker in de wagen liggen, zeker met deze koude wind ligt hij een stuk warmer in de bak als in de wandelwagen...
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ze hoeven inderdaad ook niet perse gestrekt te passen... Hier heeft ze tot ze 70 cm was (de bak was ook 70 cm :p ) in de bak gelegen. Zeker nú zou ik het proberen vol te houden, de bak is zoveel warmer dan het zitje... Ze liggen gelijk in de wind.

    Onze jongste heeft tot 7,5 maand in de bak gelegen ;) . Zolang ze het best vond... ook al was het wat krap...

    In principe is het wel zo dat veel kindjes rond de 6 maanden over gaan hoor, maar hoe langer - hoe beter eigenlijk. Zeker met dit weer.
     
  12. brin

    brin Actief lid

    14 apr 2011
    327
    0
    0
    hier met 4 maanden over gegaan op de wandelwagen in overleg met CB. mevrouwtje wilde niet meer alleen maar liggen in de bak dus wandelwagen zo plat mogelijk en dat bevalt haar nog steeds prima. deze gaat pas rechter als ze zelf aangeeft eraan toe te zijn en wanneer ze goed kan zitten natuurlijk..
     
  13. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook de mutsy transporter, en wij zijn met 4 maanden over gegaan.

    De wandelwagen inzet van de mutsy kan bijna helemaal plat, dus geen probleem.
     

Deel Deze Pagina