Kinderwagen sjouwen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Wij wonen op de eerste verdieping, zonder lift. Ik ben van plan om vaak naar buiten te gaan met de kleine, maar vraag me af hoe ik het moet doen met de kinderwagen. Lijkt me niet echt fijn om die de trap op te sjouwen, met kind en eventuele boodschappen. Hoe doen jullie dat?

    We hebben wel op de begane grond een berging, dus zou eventueel dan de wagen daar neer kunnen zetten, maar lijkt me alsnog een beetje een gedoe, met babytje er dan in- en uittillen, boodschappen die mee naar boven moeten etc.

    Ervaringen en tips?
     
  2. Logan2013

    Logan2013 Fanatiek lid

    3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hier hetzelfde "probleem" ik heb zelf een soort oplossing bedacht haha is het nog een hoop werk maar toch..

    Ik neem gewoon met boodschappen doen een draagxak mee in de kinderwagen. Als ik dan terug kom van boodschappen doen de kleine in de draagzak en dan heb je je handen vrij voor de boodschappen te tillen.
     
  3. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Je heb nog mazzel met de berging. Ik woon op 2 hoog, heb al een dochter en geen berging... Gewoon een lichte en makkelijk te vouwen kinderwagen kopen :)
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon een draagdoek gebruiken, evt. wagen in de berging en als je kind wat groter is lichtgewicht paraplubuggy.
     
  5. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar til je dat ding serieus dan elke dag die trappen op Sadie? Ik zat er nog aan te denken om de benedenbuurvrouw te vragen hem daar om het hoekje neer te zetten, want de berging heeft ook twee zware deuren, dus ook niet echt ideaal. Of ik dacht ik maak hem vast aan de trap ofzo met een fietsslot haha, ga dus echt NIET dat ding zelf de trap op tillen, dat weet ik in ieder geval zeker (denk ik, haha!)
     
  6. Alethe

    Alethe Actief lid

    12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Wij wonen op de 3de verdieping. We zijn van plan de kinderwagen idd in de berging te laten staan. Voor wandelen en winkelen dan wagen meenemen, voor fietsen en met het openbaar vervoer reizen een draagzak. Evt neem ik zelfs de draagzak ook mee als ik de wagen meeneem, dan voor ik naar boven moet even de boodschappen neerzetten, baby in zak installeren, boodschappen weer optillen en zo alles mee naar boven nemen.

    Mijn ouders woonden toen ik geboren werd ook in een flat, en zij zeiden dat het gewoon het makkelijkst was om de wagen in de berging te laten staan. Ik vertrouw op hun ervaring.
     
  7. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ja ik zal wel moeten, we hebben geen berging en geen grote trap of iets. Oud amsterdams huisje dus de benedendeur gaat open en je staat meteen voor de trap. Ga wel vragen of het onderstel eventueel bij de buurman kan blijven staan maar dat is niet zeker en er woont nog een jankerd van mijn leeftijd boven me ;). Maar ja ook bij me dochter, zij in het zitje aan me rechter hand, onderstel aan me linkerhand + tas en eventueel boodschappen.
    Mama power ;)
     
  8. mbeekje

    mbeekje Bekend lid

    9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij wonen op 3 hoog, zonder lift. De kinderwagen staat in de garage en neem de kleine mee heen en weer. Boodschappen die in de koeling moeten of ik direct nodig heb doe ik in een rugtas die ik altijd beneden heb liggen. Zo neem ik het mee naar boven de rest doet manlief als hij thuis komt.
     
  9. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toe maar Sadie, knap hoor!
     
  10. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Een draagdoek is in zo'n geval heel handig lijkt mij.
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik woon op de 1e. Heb ook een berging maar die is buiten om de hoek van het gebouw. Dat was pas lastig...
    Met kind op de arm dat ding halen, boodschsppen doen, wagen beneden neerzetten, kind naar boven, boodschappen naar boven en vervolgens weer wagen terug brengen. Vaak kind mee op arm maar ook vaak even snel terwijl kind boven bleef.
    Ik heb de woningbouw en buren toen om toestemming gevraagd om mn wagen beneden in de openbare hal te mogen zetten. (Maar 4 buren). Geen probleem. Wagen staat met hangslot vast aan de regenpijp en er zit een regenhoes over tegen evt vuil of stof. Trap af, kind erin en klaar. Alleen bij boodschappen breng ik kind eerst naar boven en dan de boodschappen. Of kind blijft in de wagen en breng ik snel de tas tot bovenaan de trap. (Kan kind gewoon zien, is 1 trap). Dan kind en klaar.
     
  12. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Mijn broer en schoonzusje wonen 3 hoog, zonder berging of ruimte in trappenhuis, maar hun auto staat vlakbij geparkeerd. Zij hebben de wagen dus altijd in de auto liggen. Maar goed, zij werken allebei vanuit huis, dus de auto staat er ook altijd. Het is een ander verhaal als je man/vriend daarmee naar werk moet, haha.

    Maar misschien is het een tip voor iemand...
     
  13. Anne1234

    Anne1234 Actief lid

    25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Hier t zelfde probleem. Met boodschappen doen neem ik altijd een nerdige rugzak mee, zodat ik mijn handen vrij heb en t een stuk gemakkelijker sjouwen is!
     
  14. mamie82

    mamie82 Bekend lid

    12 feb 2013
    886
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij woonde bij de eerste ook 3 hoog zonder lift liet de wagen ook in de berging staan bracht me zoontje naar boven ik legde hem in de box en ging als een speer naar beneden om de boodschappen te halen straks heb ik dat gedoe gelukkig niet meer wonen nu in een eengezinswoning dus dat scheelt een hoop gestoei en gedoe

    maar ik zou net wat de andere dames ook zeggen een draagzak om doen en dan de boodschapjes naar boven de zware boodschappen liet ik altijd staan voor mijn man als ie uit het werk kwam kon hij de zware boodschappen naar boven brengen
     
  15. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de input dames! De boodschappen die ik nu zonder de auto haal zijn ook altijd goed te tillen, dus wagen in de berging en dan baby + boodschappen mee naar boven lijkt me inderdaad logistiek het slimste. En mocht ze eens lekker liggen te slapen kan ik natuurlijk altijd de bak meenemen naar boven en het onderstel beneden laten staan. Denk persoonlijk dat een draagdoek voor alleen de trap op niet zo mijn ding zal zijn, ben vaak niet zo handig met nouja, dat soort dingen. Dan sta ik waarschijnlijk eerst een half uur te klungelen met dat ding en kon ik net zo goed een paar keer op- en neer gaan..:)
     
  16. lovelyme

    lovelyme Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Wij hebben een stokke en die kan je achter je aan meenemen op de trap. De voorwielen klap je in en dan kun je hem zo meenemen.
     
  17. DDdebje

    DDdebje Actief lid

    10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren


    Draagzak met fietsen mag toch helemaal niet?
     
  18. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Er is nergens een wet dat het niet mag, het word alleen afgeraden :)
     

Deel Deze Pagina