vaak staat het wel op de verpaking. ik heb dekentjes van bamboe en van katoen op beide verpakingen stond eerst wassen (bij de 1 was het met donkere was en bij de ander lichte was) die van bamboe moest ik zelfs op wolwas programma wassen en idd het is wel zo fris
Ik vroeg het me ook al af en heb het daarom vorige week bij de intake aan de kraamverzorgster gevraagd. Die dekentjes die ik heb gaan nogal pillen als je ze wast dus ik vond het nogal zonde, dat zei zij ook gelijk ik hang hem dus lekker even op de waslijn om te laten luchten maar ik ga ze niet wassen!
Ik heb hier de dekentjes ook niet gewassen, vond ik ook zonde, omdat de kindjes er toch amper contact mee maken, er zit altijd een lakentje tussen. Nu is er een paar keer op gespuugd, dus nu zijn ze wel gewassen. Maar van te voren, dus alleen gelucht ook.
Ik was de mijne ook niet. Heb de katoenen dekentjes van jollein, maar ik ben ook bang dat ze anders gaan peelen. Lekker laten luchten, en ik was ze pas op het moment dat ze echt vies worden.
ik heb ze wel gewassen, zou ik voor mezelf ook doen... En je moet ze toch ooit wassen, duss... Mijn dekentjes zijn best mooi uit de was gekomen, ook die van Jolein!
Hier ook alleen laten luchten. Omdat er een lakentje onder ligt en aan de bovenkant er ook een stukje omheen zit gevouwen komt de baby nauwelijks in contact met de deken, dus wassen vond ik niet nodig.