Kinderwens, maar hormonale migraine

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nereah32, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nereah32

    Nereah32 Nieuw lid

    4 jun 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik start een nieuw topic omdat ik op zoek ben naar lotgenoten. Man en ik hebben een kinderwens, daarom ben ik vorig week gestopt met de pil. Als gevolg daar van heb ik al 6 dagen lang migraine en flinke buikkrampen.

    De migraine komt en gaat en is ongeveer 50% van de tijd met Maxalt onder controle te houden. Vanaf morgen mag ik officieel geen Maxalt meer slikken omdat het een triptaan is en dit schadelijk kan zijn voor het vruchtje.

    Vanaf mijn 16e ben ik continue aan de pil/nuvaring/prikpil geweest om te voorkomen dat ik ongesteld wordt en 5 a 6 dagen zware pijnstillers moet slikken om überhaupt enigszins te functioneren. Dit geldt ook voor mijn eisprong: dan heb ik ook 1 tot 3 dagen migraine.

    Zijn er meer vrouwen die last hebben/hadden van menstruele/hormonale migraine en die een kinderwens hebben of zwanger zijn geworden? Ik zou het fijn vinden om mijn frustratie van mij af te kunnen schrijven (ik wil heel graag kinderen, maar de fysieke ongemakken zijn voor mij toch groter dan voor een gemiddelde vrouw) en tips uit te wisselen hoe je periode tot je zwanger bent het beste door komt.
     
  2. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Wat balen dat je dit hebt!
    Ik ben niet iemand die je zoekt.....
    Het enige wat ik je wel kan meegeven is, dat je naar de huisarts kan gaan met dit verhaal, hij/zij zal je beter kunnen helpen dan ons...

    Succes ermee!!
    Knuffel!
     
  3. Nereah32

    Nereah32 Nieuw lid

    4 jun 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Daantje ik loop al bij huisarts/gynaecoloog/neuroloog, maar verder dan het is **** komt men niet.
     
  4. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg! :(

    Sterkte ermee!
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heb je al eens naar alternatieve geneeswijze gekeken? Daar wordt doorgaans niet vaak naar verwezen maar bijvoorbeeld accupunctuur zou verlichtend kunnen werken omdat die gericht is op balans ook qua hormonen. Hormonale migraine wordt juist vaak veroorzaakt door een piek met dibalans begreep ik. Ik had er gedurende de accupunctuur aanzienlijk minder last van, wel klachten maar houdbaar. De maanden dat wij hormonen moesten spuiten had ik overigens ook gek genoeg minder klachten terwijl ze juist aangaven dat ze dan konden verergeren.
     
    Daantje17 vindt dit leuk.
  6. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb sinds mn 12de gemiddeld 1 keer in de 2 weken een aanval met aura en soms verlamming. Soms 1 keer in de week soms 1 keer in de maand. Ik was ook als de dood dat ik meer migraine zou hebben tijdens zwangerschap. Maar bij de 2.5 zwangerschap die ik heb gehad heb ik geen enkele keer migraine of ook maar hoofdpijn gehad! Heerlijk! Wel had ik bij 2 zwangerschappen hg maar ik weet niet waar dat aan lag. Door de hg ben ik ook ernstig uitgedroogd geraakt en zelfs toen geen enkele druk op mn hoofd of hoofdpijn ed.

    Hopelijk zal het bij jou ook zo zijn dat je geen migraine hebt tijdens je zwangerschap!
     
  7. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    ik heb ook last van migraine, tijdens mijn zwangerschap waren ze weg! zelfs geen paracetomol hoeven slikken. Ik ging naar een chiropractor omdat ze voor een gedeelte uit mijn nek kwamen en naar een magnetiseur voor de hormonale migraines.
     
  8. HvO

    HvO Niet meer actief

    Oh wat een “geluk”! Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat tijdens zwangerschap migraine volledig kan uitblijven. Ik was helaas een pechgeval. Heb aanvallen van 3 a 4 dagen gehad. :cry:

    @TO is er echt helemaal geen pijnstiller die je tijdens zwanger worden en zwanger zijn mag slikken? Volgens mij heb ik het hoer wel eens voorbij zien komen, dames die wel bepaalde pijnstillers mochten tijdens de zwangerschap.

    Hoop dat iemand met een “gouden” tip komt!
     
  9. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier ook last van migraine.

    heb ook een hoge bloeddruk en daarvoor slik ik medicijnen om de hoofdpijn wat onder controle te krijgen.

    Heb ook een tijd triptanen geslikt, maar het werd er niet beter op, dus ik slik het niet meer.
    Nu gestopt met de pil, ik slik nog wel mijn bloeddruk pillen.

    Tijdens m'n zwangerschap had ik een half jaar lang geen migraine, omdat m'n bloeddruk perfect was en zal natuurlijk ook door de hormonen komen. helaas een dag na de bevalling meteen weer 3 dagen migraine.

    Ik hoop, mocht ik weer zwanger worden, geen last van migraine te hebben.
     
  10. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Tramadol mag wel tijdens zwangerschap. Geen idee of die pijnstiller werkt bij migraine maar je kan er naar informeren..
     

Deel Deze Pagina