Kinderwens, maar nog een koperspiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jori88, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Mijn vriend en ik hebben een enorme kinderwens. En vlak voor de intelligente lockdown was het plan om de huisarts te bellen om mijn spiraaltje (koper) te laten verwijderen. Door drukte op mijn werk, kwam die afspraak maken er niet van. En nu zitten we al een paar weken in twijfel.

    Toch hebben we de knoop doorgehakt. We willen ervoor gaan! Mijn derde kindje en zijn eerste. Maar ik heb werkelijk geen idee of huisartsen nu wel spiraaltjes verwijderen. Mijn verwachting is van niet. Toch ga ik dinsdag bellen om te vragen wat er mogelijk is.
    Heeft iemand hier op het forum ervaring met een spiraaltje verwijderen in deze gekke tijden?
     
  2. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Zou gewoon zeggen dat je m voelt en er last van hebt. Dan moeten ze je wel laten komen en nakijken. Dan gelijk zeggen dat je m wil laten verwijderen ;)
     
  3. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Een vriendin van mij wilt juist nu een spiraal omdat ze niet zo lang geleden een kindje heeft gekregen. Ze laten haar nu ook niet komen
     
  4. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    hahaha nou, om eerlijk te zijn, voel ik ‘m ook zeer regelmatig. Dus ik hoef er niet eens over te liegen :thumup:
     
  5. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Nee, en ergens vind ik het ook begrijpelijk. Naast een spiraaltje is er natuurlijk ook andere anticonceptie mogelijk (des noods tijdelijk) zonder direct contact te hebben met de arts.
    Ik zou het ook begrijpen als ik mijn spiraaltje nu niet kan verwijderen, maar vind het zo jammer dat onduidelijk is wanneer dit wel weer zou kunnen. Ga dinsdag dus toch maar even bellen om te vragen hoe of wat :)
     
  6. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Serieus?! Ik snap to echt wel. Als de eierstokken eenmaal rammelen dan rammelen ze goed en wil je liever gisteren dan vandaag. Maar om dan nu jezelf maar ook hulpverleners risico te laten lopen vind ik erg ver gaan! Zou voor mij persoonlijk niet prettig voelen. De meeste behandelingen gaan niet door omdat ze medisch niet urgent zijn. Om dan een medische urgentie te veinzen.....jeetje. Naast je eigen begrijpelijke ongeduld mag je daarin wel meer empathie richting hulpverleners tonen. Mijn bescheiden mening :oops:
     
    vrouwvan, Louise11110, RoGiJuLi en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Werk zelf bij een huisartsenpraktijk. Geen spiraaltjes zetten en verwijderen ivm risico's.
    Snap dat het nu tegenvalt maar is ook voor eigen veiligheid.

    Mee eens frummelke86.
     
    Jori88 en frummelke86 vinden dit leuk.
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Gewoon je huisarts bellen, als hij/zij te druk is of het nu niet wilt doen, dan zegt ie het wel! Het ligt ook erg aan de regio wat er nog wel/niet gebeurd. Sommige regio's is nog weinig corona, en anderen hebben speciale huisartsenposten daarvoor.
     
  9. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Snap dit ook heel goed. En geloof me, als mijn huisarts het niet wil doen. Gebeurt het niet. Ik zal niet liegen. Al heb ik wel oprecht last van mijn spiraal tijdens het klussen. Had ik met mijn ex-man nooit, maar ja ;) Kuch. En we leven al 1,5 jaar zo, dus iets langer volhouden kunnen we echt. Maar pfffoeeeee die rammelende eierstokken!

    Snap je super goed! Toch heb ik vanmiddag een PB gehad van iemand die huisarts is die het wel doet. Dus is afhankelijk per praktijk denk ik. Helaas bevindt mijn praktijk zich in een bejaardenflat, dus ik vrees dat ze erg voorzichtig zijn :(

    Is ook echt zo! Ik ga dinsdag gewoon bellen om te overleggen. En ik weet dat mijn huisarts in een bejaardenflat zit, dus vrees dat ze iets voorzichtiger zijn. Tegelijkertijd heb ik online ook al een verloskundige praktijk gevonden die het wel wil doen. Dus wie weet!
     
  10. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Mijn zus heeft hetzelfde en al twee keer contact gehad met de huisarts. Maar helaas, ze verwijderen hem nu niet...
     
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Zoals iemand hier al zei zal het ook aan de regio liggen. Ik woon in een regio met veel corona zieken.
    Suc6 in iedergeval. Hopelijk kun je hem binnenkort laten verwijderen.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Shir1980

    Shir1980 Actief lid

    2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Ik weet dat in onze regio (Rotterdam) er vanaf de week van 4 mei weer spiralen gezet worden door sommige verloskundigenpraktijken, lijkt me dat ze dan ook mogen verwijderen. Is hier besproken in het ROAZ (regionaal orgaan actute zorgketen). Dus als de huisarts het niet doet, probeer het via de verloskundige!
     
  13. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    De verloskundige is inderdaad ook nog een optie. Bedankt voor de tip!
     
    Shir1980 vindt dit leuk.
  14. Rosan89

    Rosan89 Actief lid

    28 mrt 2020
    324
    230
    43
    Verschilt denk ik per regio en praktijk.

    Mijn spiraal is 3 weken geleden wel verwijderd bij de huisarts.
    Nu moet ik zeggen dat ik wel al 2x eerder met klachten bij hem ben geweest.

    Ik had aan het begin van de Corona crisis al een afspraak staan bij de verloskundige om hem te laten verwijderen, die werd geannuleerd. Volkomen logisch en alle begrip voor!
    Echter werden de klachten een week later weer zo hevig dat ik toch de huisarts heb gebeld. Die gaven direct aan dat zij hem wel wilden verwijderen, omdat het rustig was. Dezelfde dag is hij nog verwijderd.
     
  15. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Wat naar dat je zoveel klachten had van je spiraal dan! Voelt het beter nu hij eruit is?
     
  16. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik zou zeggen mondkapje op en verwijderen.
    Word het echt een beetje moe dat gewone zorg ineens onmogelijk over word gedaan.
     
  17. Rosan89

    Rosan89 Actief lid

    28 mrt 2020
    324
    230
    43
    Ja, alle klachten zijn direct verdwenen! Verademing hoor.
    Nu eerste menstruatie gehad na het verwijderen en ik weet niet wat mij overkomt :thumup:

    Hopelijk kun jij ook gauw terecht.
     
  18. Rosan89

    Rosan89 Actief lid

    28 mrt 2020
    324
    230
    43
    Hier inderdaad ook met mondkapje voor, niet in de wachtkamer zitten en direct naar huis.
    Was prima zo! Hier deden ze er ook helemaal niet moeilijk over, maar dat zal per regio verschillen. En logisch!
     
  19. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Herkenbaar hoor! Ik bel nu zelfs vrijwel niet voor wat anders, zelfs als het m’n kinderen betreft. Want het is geen spoed. En op de website van mijn huisarts staat duidelijk dat ze alleen spoedzorg doen tot 28 april.
    Dus ben benieuwd of ik zometeen de 86e wachtende aan de telefoon ben :roflmao:


    @Rosan89 Gelukkig maar! Ik heb ook wat klachten waar ik hoop vanaf te komen zonder dat rotding
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit dus. Ik heb nu net gebeld. Zoon heeft al weken ontstoken tenen en nu zijn dat er dus 4.
    Moest foto's maken en gebaseerd daarop mag hij komen.
    Er was eerst een rode teen... nu dit. Er zitten sinds he weekend zelfs wonden bij.
    Ben er echt klaar mee. Gewone zorg telt gewoon niet meer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina