Kindje niet ingedaald en op stap gaan (38 weken)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik ben nu 38 weken zwanger en helaas is mijn kindje nog niet ingedaald, sterker nog, ze lag vorige week dwars (ze is door de arts gedraaid). Hij zei dat als mijn vliezen breken ik meteen plat moet liggen, en naar het ziekenhuis toe moet.

    Duidelijk verhaal hoor! Maar nu wil ik eigenlijk nog wel even boodschappen doen morgen en mijn man gaat ook gewoon werken nog, maar is dat wel verstandig vraag ik me nu af..
    Er zijn vast meer dames hier die dit advies hebben of hebben gehad, hebben jullie jullie tips?
    En hoe groot is de kans werkelijk dat mijn vliezen breken in bijv de Hema... die kans acht ik niet heel groot, maar is er natuurlijk wel).

    (Mijn eerste bevalling begon trouwens wel met gebroken vliezen bij 37.1)
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Ik had het ook met de 1e, maar ben toch gewoon boodschappen wezen doen. Ze bleef ruim 41 weken zitten, had geen zin om zolang thuis te moeten blijven. En als het echt gebeurt is het vervelend, maar kan je in de winkel ook gaan liggen. Is niet leuk, maar straks blijft het kindje nog 3 weken zitten en zit je al die tijd thuis ;)
     
  3. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik zelf zou 't risico niet nemen, maar ja mijn man nam altijd al verlof op vanaf dat ik 37 weken ben.
    Dus snap wel dat je niet alleen maar thuis wilt zitten.
    En 2 van mijn Kids waren pas ingedaald dag voor bevalling en 1 tijdens de bevalling.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Na 3 niet-ingedaalde kindjes heb ik hier veel adviezen voorbij zien komen. ;)
    Ik neem aan dat je kindje nu wel goed ligt? Zolang je kindje dwars ligt, is de kans op het uitzakken van navelstreng (of armpje e.d.) het grootst. Toen mijn derde dwars lag, waren mijn VKs duidelijk een stuk meer alert. Ik moest toen echt meteen plat gaan liggen als het zou gebeuren, midden in een winkel of op straat en hun spoedlijn bellen of 112. Als je kind met hoofdje naar beneden ligt is de kans iets kleiner en dan mocht ik nog wel een paar minuten lopen voor ik ging liggen, maar wel meteen bellen.

    Ik ging alleen nog naar buiten als het echt moest (controle VK), maar het was voor mij redelijk 'makkelijk' want ik was erg misselijk/ziek en kon nauwelijks lopen door bekkenpijn gedurende de hele zwangerschappen.

    Bij de eerste en tweede speelde het niet, want daar braken de vliezen op het eind van bevalling pas. Maar de derde... begon met spontaan gebroken vliezen. Thuis. Ik lag binnen een minuut plat op mijn eigen bed en VK stond binnen 10 min naast me om baby te controleren. Baby lag heel hoog, dus ik mocht niet meer opstaan/zitten. Ik kreeg platte bedrust opgelegd en ze heeft meteen overlegd met de gynaecoloog. Als bevalling niet op gang zou komen en ik zou naar ziekenhuis moeten, dan mocht dat niet met eigen vervoer. Dan zou een ambulance moeten komen om mij liggend te vervoeren...

    Het liep bij mij met een sisser af ;), weeën begonnen vrij snel en na 7 uur plat liggen was baby een beetje gedaald en mocht ik weer zitten/staan. Een uurtje later was baby er.
     
  5. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Dank voor de de reacties.
    Mijn kindje is gedraaid door de arts naar hoofdligging, maar.... geen idee of ze nog goed ligt. Ze ligt wel weer anders als het na het draaien. De arts zei indd een ambu bellen, maar dat het sneller is om zelf te gaan rijden en ik liggend op de achterbank.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Bij mij waren ze alle vier niet ingedaald tot de bevalling. Bij de 1e en 4e het met breken vliezen, bij mijn tweede vermoedelijk ook, maar dat was heel weinig waardoor er twijfels waren bij de vk en bij de 3e had ik 1 wee en toen bijna direct braken de vliezen.
    Ik ben altijd alles blijven doen. Kon moeilijk wekenlang thuis blijven met een gezin er naast.
    Alle keren braken mijn vliezen ook gewoon thuis.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mijn 2e en 3e zijn nooit ingedaald. Pas tijdens de ontsluiting bij de 2e met 40+4. Heb ook gewoon tot 40+4 alles gedaan inclusief een rondje tuincentrum dezelfde ochtend.
    De 3e is pas ingedaald tijdens de inleiding. Die draaide zelfs nog in stuit en terug met 37 weken.
    Ook bij hem tot het einde alles gedaan.
     
  8. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Hmmmm misschien moet ik maar wat losser worden dan... Ik heb het idee dat ze nog wel met haar hoofd laag ligt nu, en niet meer dwars.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Bij mij waren de 2e en 3e ook niet ingedaald. Mij is altijd verteld dat dit alleen bij een eerste belangrijk is? Hier zijn er dus nooit zorgen om geweest? Ze lagen er wel goed voor, wellicht dat dat het verschil maakte?
     
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Nou dat zou ik sowieso niet doen, niet echt veilig. Gewoon een ambu bellen.

    Als je echt gelijk plat moet als je vliezen breken zou ik niet nog naar de supermarkt ofzo gaan. Mijn dochter was ook niet helemaal ingedaald toen mijn vliezen braken met 34+3. Gelukkig mocht ik nog wel met de auto maar moest in het ziekenhuis direct plat totdat ze akkoord gaven.
     
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    943
    613
    93
    Vrouw
    Als je kindje met het hoofd omlaag ligt is er niet direct reden tot paniek bij het breken van je vliezen. Gynaecoloog adviseerde mij twee keer om dan zo snel mogelijk naar huis te gaan en me door m'n man naar het ziekenhuis te laten brengen. Je hoeft dan niet midden in de Hema op de grond te gaan liggen :roflmao:
     

Deel Deze Pagina