Kindjes die naar een kdv gaan voor hun eigen ontwikkeling?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door moederLynn, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

  2. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik denk dat ik politiek actief ga worden om de regels te veranderen!

    Kort gezegd voelt het zo als ik dit lees: Pff ik werk me de pluris en dan worden mijn belasting centen die ik afdraag ook nog eens misbruikt. Ik vind het al achterlijk wanneer mensen misbruik maken van uitkeringen, maar als je de luxe hebt als moeder om thuis te zitten met de kinderen... geniet ervan of betaal de volle pond. Maar svp doe het niet over mijn rug!
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Maar dat doet toch niemand Mejosje?:(
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Dat wilde ik net zeggen. Er is niemand in dit topic die dit doet :(
     
  5. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Zo bedoelde ik het ook niet... ik wilde ingaan op het suggereren daarna! Dat gebeurde namelijk wel. Tenminste zo las ik het.
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik suggereer niks! Ik verafschuw juist de mensen die zo te werk gaan, want al die subsidies worden wel betaald door die meer dan 50% belasting die mijn man betaalt!
    "Verzorgingsstaat" is een heel ruim begrip, als je slim bent kan je op heel veel potjes teren in Nederland! Het systeem is te makkelijk uit te buiten.
    Overigens niks ten kwade van de moeders die gewoon werken en kot krijgen hoor!


    Ik kan zo aan de slag als ik zou willen (ben laatst gevraagd voor iets, kan m'n eigen bedrijf weer opstarten) , maar ik wil dat niet.
     
  7. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat jij het was!

    Ben het eens dat het systeem te makkelijk uit te buiten is.
     
  8. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
  9. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Wat een discussie en dat snap ik allemaal ook wel! Maar ik denk ook dat niemand wil dat er misbruik van de belastingcenten die alle NLers betalen! Ik heb met meer regels problemen van de belastingdienst en overheid...Maar goed dat was ook helemaal mijn vraag niet toen ik dit topic opende!

    Mijn zoontje is inmiddels voor de 2e keer geweest! Hij moest even huilen toen ik weg was maar volgens de leidster was het ook zo weer over...Nu hopen dat hij het leuk blijft vinden! En dat de aanrechtsubsidie blijft waar ik de kinderopvang mee kan betalen anders moet ik als nog werken .... hahahaha....
     
  10. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Wat fijn dat je zoontje het naar de zin heeft op het KDV:) Da's voor jou denk ik het belangrijkste.;)

    De discussie over het al dan niet recht hebben op kinderopvangtoeslag is er zo een beetje bij ingeslopen.
     
  11. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    @ moederlynn: super dat het goed gaat! Ik bel regelmatig even naar het KDV als mijn zoontje moest huilen bij het afscheid, om te horen hoe het gaat. En eigenlijk zeiden ze vrijwel altijd dat ie heerlijk aan het spelen was (op een enkele keer na) :) Ik weet dat dat zo is, maar toch fijn om het even te horen ;)
     
  12. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Thanx Dames! Ja vond het wel weer moeilijk! Maar ik moest naar de dokter anders had ik hem zo weer mee naar huis genomen hihihi..
     
  13. boterbloem

    boterbloem Actief lid

    20 apr 2007
    215
    0
    0
    ik ga me niet mengen in de voorgaande discussies, maar vind wel dat iedereen recht heeft op kinderopvang en ook op zijn eigen redenen ervoor. ik werk er zelf en zie hoeveel plezier kinderen komen, vind ik het prima als kinderen komen van ouders die niet werken.
    Het gebeurt niet vaak, maar er komen wel kinderen 2 ochtenden bij ons ipv peuterspeelzaal. Je hebt dan meer uren opvang en ookal leren kinderen nog niet samenspelen, ze maken wel andere dingen mee waar ze van leren. En ook op jonge leeftijd trekken bepaalde kinderen wel meer naar elkaar toe.

    Mijn zoon kon bijvoorbeeld al snel veel liedjes zingen met gebaren erbij, en gaat altijd met plezier erheen. Er is ook altijd weer ander speelgoed wat ze uitdaagd en bij ons werken ze met thema's, met nieuwe activiteiten.

    Dus doen waar je jezelf goed bij voelt, je hoeft je niet te verantwoorden.
     

Deel Deze Pagina