Kindvriendelijke vakantie naar de zon

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sophie122, 22 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie122

    Sophie122 Lid

    4 aug 2021
    87
    108
    33
    Vrouw
    In de voorjaarsvakantie willen we de kinderen verrassen met een vakantie.
    Eerst wilden we dit binnen Nederland doen, nu zoek ik naar vakanties richting de zon :)

    Het liefst wil ik in een vakantiehuis/villa, geen hotel.
    Genoeg mooie huizen te vinden in Bijv Italië of Spanje, maar ik kan dan niet meteen kinderactiviteiten in de buurt vinden. We hebben energieke kinderen dus fijn als er wat dingen in de buurt te doen zijn.

    ik ben benieuwd of iemand tips heeft of goede ervaringen met bepaalde vakantieplekken :)
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    @Sophie122 hoe oud zijn je kinderen? Want voor een 5 jarige zijn andere dingen leuk dan voor een 10 jarige, of 15 jarige.

    is een stedentrip misschien een optie, vaak musea kf dierentuinen waar iets te zien/doen is en met een paar dagen strand? Bijv. Richting Valencia of malaga?
     
  3. Sophie122

    Sophie122 Lid

    4 aug 2021
    87
    108
    33
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn 5 en 7 jaar. Goed om te vermelden inderdaad ;)
    Strand, dierentuin, speeltuin, speelpark, trampolines; vinden ze allemaal leuk. Echt steden bezichtigen daar hebben ze nog weinig geduld voor.
     
  4. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Bedoel je met de voorjaarsvakantie februari?
    Dan zou ik eerst even heel goed kijken waar het in die periode zonnig is. Canarische eilanden zijn wel prima om in de winterperiode te boeken
     
  5. Sophie122

    Sophie122 Lid

    4 aug 2021
    87
    108
    33
    Vrouw
    Ja inderdaad de week eind februari/begin maart :)
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Dan zijn je mogelijkheden wel wat beperkter, als je echt zon wil?
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar in de meivakantie in gf isabel family op tenerife gezeten.
    Huisjes met Hotel service. Met verwarmd zwembad.
    Er is van alles te doen op het eiland: teide (vulkaan), dolfijnen tocht, natuurgebieden, steden, 2 dierentuinen, strand etc.
     
    Sophie122 vindt dit leuk.
  8. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Curaçao?
     
    Sophie122 vindt dit leuk.
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    @Sophie122 Deze kan ik ook aanraden. Wij gaan hier al jaren in de voorjaarsvakantie heen, staat voor februari ook weer geboekt. Zo heerlijk om in die tijd van het jaar naar de zon te gaan. We hebben dan meestal een temperatuur van zo'n 23-25 graden. Wel eens even wat minder als in meer bewolking en dan meestal maar voor een deel van de dag, maar eigenlijk nog nooit een hele dag echt slecht gehad. En we gaan komend jaar al voor de 11e keer (plus ook nog een keer in winterperiode op Gran Canaria en een keer op Fuertaventura geweest).

    Sowieso een tip als je in die periode naar de Canarische eilanden gaat: zoek iets met een verwarmd zwembad. Dat heb je daar niet overal en de eerste keer dat wij dat deden, op Gran Canaria, hadden we een hotel met onverwarmd zwembad. Dat is echt niet aangenaam in die periode kan ik je vertellen. Bij GF Isabel zijn beide zwembaden verwarmd.
     
    Sophie122 vindt dit leuk.
  10. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Maar in die periode is zwemmen met verwarmd zwembad wel echt te doen? Wij zitten voor januari te kijken en zie dan gemiddeld 21 graden staan, dat lijkt mij dan nét te koud.
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Ja hoor. Onze ervaring is dat er dan wel staat dat het gemiddeld 21 graden is, maar dat het vaak zo'n 23-25 graden is. Ik schrik ook niet meer als de weersvoorspelling van die week zegt dat het 19 of 20 graden wordt. Zeker niet zolang het zonnig is. Wij liggen in die week echt altijd lekker aan het zwembad. Zolang dat verwarmd is, kun je echt heerlijk zwemmen. Je moet alleen niet in de schaduw gaan liggen, dat is in bikini/zwembroek wel wat fris. En dan bedoel ik echt schaduw van een gebouw ofzo. Onder een parasol op een zonplek omdat je de volle zon te warm vindt, is prima te doen.
     
    Sophie122 en Mentos8 vinden dit leuk.
  12. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Oh ik ben hier echt blij mee!! Dan ga ik boeken! En 1 dagje zwemmen of niet s ochtends kunnen zwemmen is natuurlijk niet erg. Maar heb nu wel goede hoop dat we minimaal paar keer kunnen zwemmen.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wij waren in mei. En voorspellingen waren ook anders. Maar elke dag 28 graden gehad.
    Alleen 2 dagen super veel wind.

    Als je naar de Teide gaat dan wel warme kleding meenemen. Net als op de boot.
    En het noorden is koyder dan het zuiden.

    Als je nog tips voor excursies wilt roep je maar.
     
  14. Sophie122

    Sophie122 Lid

    4 aug 2021
    87
    108
    33
    Vrouw
    Thanks dames!! Ik ga zeker naar de optie op Tenerife kijken. Klinkt als een goede kanshebber.
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter vroeg vandaag nog wanneer gaan we terug :D

    Mocht de vakantie met beste vriendin niet lukken is dit een goede kanshebber.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  16. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Zeker doen. Zoals ik al zei, zijn wij nu 10x op Tenerife geweest: de eerste keer in januari, daarna altijd in de voorjaarsvakantie. En 1x in januari op Gran Canaria en 1x in november op Fuerteventura. Wij hebben altijd overwegend goed weer gehad. Ik geloof de eerste keer op Tenerife 1 dag af en toe wat regen en verder altijd hooguit een deel van een dag wat meer bewolking. En dan ga je gewoon even wat doen in plaats van zwemmen. Zeker als je er voor de eerste keer komt, wil je meestal ook nog wel wat ontdekken. Voor ons is het tegenwoordig vooral een vakantie van luieren en niets doen behalve zwemmen en een keer over de boulevard wandelen. :p

    Op Fuerteventura merkten we wel dat er meer wind was, de naam betekent niet voor niets 'sterke wind'. Dat is in de winterperiode natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. En in 2020 (toen we nog net voordat corona losbarstte zijn geweest) hebben we op Tenerife 1 dag last gehad van de Calima (een zandstorm). Dat was ergens wel jammer want we konden die dag niet heel veel, maar ook wel weer bijzonder om een keer mee te maken. En op Gran Canaria hebben ze er toen 2 dagen last van gehad, dus we hadden nog geluk. Maar dus echt overwegend goed weer hoor. Natuurlijk zou je een keer pech kunnen hebben, je hoort het weleens dat mensen een hele week echt best slecht weer hebben gehad, maar wij hebben dat in al die jaren nog nooit meegemaakt.

    Oh, nu heb ik echt alweer zo'n zin in de voorjaarsvakantie, zeker met de kou en regen van de laatste dagen. Nog 86 dagen wachten...
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @nijn37 waar hebben jullie geboekt? Ik bij suntip en ik vond het best duur. 8 dagen 2000 euro in voorjaarsvakantie
     
  18. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Wij boeken al jaren direct bij Isabel. Altijd vroeg genoeg voor vroegboekkorting en omdat we aangesloten zijn bij hun loyaliteitsprogramma krijgen we tegenwoordig ook nog wat extra korting (maar daar moet je wel eerst een minimaal aantal nachten verblijf voor hebben opgebouwd). En de vlucht boeken we dus ook los, afgelopen keer en de komende keer met Eurowings vanaf Düsseldorf.

    De transfer die je bij een pakketreis krijgt, willen we niet eens. Dan moet je eerst wachten voordat iedereen bij die bus is en dan ga je eerst nog tig hotels in Los Cristianos en Playa de las Américas af voordat je eindelijk in Costa Adeje bent. Wij nemen gewoon lekker een taxi voor ongeveer 25 Euro en staan binnen een uur na landen al bij de receptie van het hotel.
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb ook gekeken en zit op ruim 4800 euro voor 7 dagen in februari voor 4 man op logies. Daar komt je eten en drinken dan dus nog bij. Vind dat wel echt bizar duur hoor. Wel incl vlucht maar de vlucht is niet eens heel duur.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Wij zitten met vluchten en hotel bij elkaar op ongeveer 3300 voor 7 nachten in februari met 4 personen en dan half pension.
    Los geboekt dus en het hotel direct bij het hotel zelf waarbij we dus wel vroegboekkorting en daar overheen nog extra korting hadden vanuit het loyaliteitsprogramma.
     

Deel Deze Pagina