kinkhoest

Discussie in 'Verzorging' gestart door lunaatje, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    mijn zoontje is 5.5 maand oud en sinds enige tijd al even aan het hoesten.
    en dat gaat dat echt over tot kokhalzen,waar je gewoon echt bang van wordt,dat ik soms denk..nu komt het niet goed!
    hij is echt al lang verkouden,ben dus al lang aan het spoelen met zoutoplossing.
    mijn andere zoon van 5j heeft het ook net gehad,blaffen s'nachts..die heb ik dan hoestsiroop gegeven en dat is nu al wel beter,tot hij een inspanning doet.
    wat kan je nog meer doen??
    heb al ui onder zijn bedje,spoelen met zoutoplossing,regelmatig in de badkamer zitten met hem ...bad laten vollopen met heet water en zwitsal(eucalyptus),hoofdeinde van bed sta al hoger vanwege reflux . bang zo bang dat er s'nacht iets gebeurd met hem.koorts heeft hij nog niet gehad tot hiertoe.
    zou het kinkhoest kunnen zijn? denk dat de hoest voorlopig droog is,geen loopneusje.maar ik zeg het..vlak hier voor had hij hetzelfde en dan was het ook eerst droge hoest,zwaar blaffen tot kokhalzen,loopneusje..noem maar op.
    doet de KA er iets aan zo lang ze geen koorts hebben? kan mijn zoontje hier echt in blijven stikken??
     
  2. sneeuwpop

    sneeuwpop Fanatiek lid

    11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    insmeren met baby/kind dampo
    nisykind en tussikind gebruiken
    voor je zoontje van 5.5 mnd zou ik langs de h.a gaan en neem de oudste gelijk maar mee je weet nooit, bronchitus bv.
     
  3. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Kinderdampo (luuf) werd door onze kinderarts sterk afgeraden. Dat kan juist weer irritaties geven.

    Er heerst van alles op het moment. Wij hoesten thuis met z'n allen ook al een week of 4. Zoontje gaf er ook al van over. En hoor best veel mensen om me heen.

    Als je twijfelt zou ik even langs de huisarts gaan

    Beterschap
     
  4. missguit

    missguit Bekend lid

    17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hoi!

    Ik herken veel in je verhaal!
    Ben gisteren maar eens met hem naar de ha post geweest, al lang verkouden hoesten, tot kokhalzend aan toe, groene snot wat uit zn neus kwam, voelde aan als een slappe pop, verhoging al een week..
    luchtweginfectie en oorontsteking!meneer heeft een kuur gekrgen voor 8 dagen en hij knapt nu al weer meer op..Echt sneu!
    Beterschap!
     

Deel Deze Pagina