Kinkhoesvaccinatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kippetje88, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik zit zo in dubio...
    Wel of geen kinkhoestvaccinatie halen?
    Ik ben verder pro vaccinatie en heb respect voor anti vaccinatie maar ik twijfel zo...

    Zijn er meer dames die hier tegenaan lopen?

    N.B.
    Graag respectvolle reacties, ik bekijk het graag vanuit alle perspectieven en meningen :)
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik ga hem wel halen. Vooral pasgeboren baby's zijn er vatbaar voor en als je voor die 2 maanden dat je kindje nog niet is ingeënt toch wat bescherming kan meegeven is dat alleen maar mooi meegenomen denk ik zo.
     
  3. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ga hem ook weer halen. Dit kindje wordt in de winter geboren dus vind ik het zeker zinvol.
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik heb hem toevallig vorige week laten zetten! We krijgen een winterbaby en hoewel mijn man en ik zelf een ijzersterke weerstand hebben, zijn onze familieleden aan de lopende bank ziek, zwak en misselijk. Ik wilde het risico gewoon niet nemen. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ik vind het een fijn gevoel om ons kindje deze start te geven. Waarom twijfel je?
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik ga hem ook halen
    Bij Mn zoontje was dat nog niet, maar nu t wel is geeft me dat een fijn en veilig gevoel
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat zijn je argumenten om het niet te doen? :)
     
    nizzie86 en Fennec vinden dit leuk.
  7. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Ik word door mijn hormonen nogal heen en weer geslingerd geloof ik...

    Ik opende vanavond mijn facebook en toevallig reageerde iemand uit mijn vriendenlijst op een bericht van een verloskundigepraktijk dat er in Stadskanaal meer als normaal veel kinkhoest is opgedoken bij baby's...

    Vervolgens lees ik de reacties wat ik beter niet had kunnen doen, dat je je ongeboren kind moedwillig de dood injaagd als je die vaccinatie neemt etc. Hele harde uitspraken van anti vaxxers waar ik van schrik. De onderbouwing van die kant is dat het niet voldoende is getest (al denk ik artikelen gelezen te hebben die dit wel aantonen) evenals dat je als zwangere bijna niks mag maar wel een vaccin met niet natuurlijke stoffen in je lijf laat spuiten...

    Ook het argument dat je een dkt of dktp prik krijgt en niet alleen hrt kinkhoestvaccin denk ik ook bij ja waarom is dat eigenlijk? de bmr mocht ik ook absoluut niet tijdens de zwangerschap en 3 maanden erna niet zwanger worden, maar dat was een levend vaccin en dit is geen levend vaccin...

    Kortom, ik denk meer dat de emotie de overtoon voert op het moment...Morgen toevallig controle bij de verloskundige en lucht ik nog maar eens mijn hart over deze kwestie...

    Ik vergeef het mezelf nooit als ons meisje dadelijk wel kinkhoest oploopt (wintertijd ook ziektetijd) en had ik maar het vaccin genomen...

    Maar hetzelfde maalt door mijn hoofd wat als de antivaxxers gelijk hebben en mijn kindje overlijd in de buik of iets oploopt door dat vaccin...eveneens onvergefelijk...

    Hormonen doen rare dingen met een mens :)
     
  8. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier heb ik het niet gedaan.

    Waarom, als kind zijnde kinkhoest vaccinatie gehad.
    En rond mijn 23e zelf kinkhoest gekregen.
    Ondanks de vaccinatie dus, waarom geen idee waarschijnlijk toch besmet geraakt door een ander in het begin stadium.


    Daarbij ben ik vrij nuchter, en zie ik er eerlijk gezegd ook niet echt de noodzaak van in de kans blijft vrij klein.
     
    water27 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier wel gehaald, waarom:

    - kleine moeite, voorkomt veel leed.
    - ik heb de vaccinatie als kind gehad, maar als volwassene maak je dan te weinig antistoffen aan om via de placenta aan de baby door te geven. Daarom moet het ook op een bepaald moment in de zwangerschap gebeuren.
    - je krijgt altijd een combivaccin, omdat het pure kinkhoestvaccin in NL niet of nauwelijks leverbaar is.
    - het vaccin is uitgebreid onderzocht bij zwangere vrouwen en volledig veilig. De onderzoeken zijn openbaar en zitten degelijk in elkaar.
    - ik kom met allerlei niet natuurlijke stoffen in aanraking elke dag. Maar deze beschermen mijn kind en de meeste andere niet. Dus dat het niet natuurlijk is, vind ik geen argument om het niet te doen.
    - kinderen kunnen doodgaan aan kinkhoest. Daarbij is het een ware hel voor ze als ze het krijgen. De vaccinatie geeft geloof ik rond de 90% bescherming, maar mocht het kindje het toch krijgen, dan is het een veel mildere variant door de vaccinatie van mij.
     
    Patri1982, IUItje, Kippetje88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Lees anders even de pagina van het RIVM erover:

    https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinaties_op_maat/Kinkhoestvaccinatie_voor_zwangere_vrouwen#hoevaak
     
    Kippetje88 en nizzie86 vinden dit leuk.
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier heb ik hem wel gehaald, mede omdat ik als kind hier niet volledig tegen in geënt ben. Indertijd was het protocol dat je wanneer je bij een eerdere inenting een reactie kreeg zoals hoge koorts je een aangepast prikschema kreeg.

    Heb daarbij familie die beroepsmatig onafhankelijk onderzoek doen naar de werking en effecten van vaccins. Maar ook van de hulpstoffen. Via daar er achter gekomen dat mijn vroegere reactie wss niet met het vaccin maar met het toen nog gebruikte kippeneiwit te maken heeft, dit wordt nu enkel nog gebruikt bij inentingen tegen specifieke virussen zoals bijv de griepprik. Buiten dat er in Nederland zelf uitgebreid onderzoek is gedaan, uitgebreider dan in andere landen, is er ook in andere landen uitgebreid onderzoek gedaan. Het verkleint de kans dat je kleintje het oploopt in de eerste 2 maanden na de geboorte maar mocht de kleine het onverhoopt alsnog oplopen dan is de kans op complicaties en het algemene verloop van de ziekte aanzienlijk kleiner en milder.

    De enkele versie is in Nederland overigens niet leverbaar, in Nederland wordt enkel een gecombineerde gezet DKT of DKTP van boostrix. Het maakt geen verschil qua werking en in tegenstelling tot de BMR kan het geen kwaad, dat verschil zit echt in het soort vaccin.
     
    Kippetje88 vindt dit leuk.
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Sorry maar dit is natuurlijk echt een drogredenatie. Alsof ik zeg; mijn buurvrouw is ernstig gewond geraakt bij een auto-ongeluk, ondanks dat ze een gordel droeg. Dus ik draag voortaan ook maar geen gordel meer want het beschermd niet.

    Daarnaast biedt een kinkhoestvaccinatie ongeveer 4-6 jaar bescherming. Dus vrij logisch dat het bij jou niets meer deed toen je 23 was ;).

    Tot slot, kinkhoest doormaken als 23jarige is wel even andere koek dan als klein baby’tje.

    Ik heb hem zelf uiteraard wel genomen!

    @ts je geeft aan dat je normaal pro vaccineren bent. Waarom je dan nu zoveel aantrekken van de anti? Als je gaat zoeken vind je al deze (in mijn ogen) ongefundeerde horror verhalen ook over alle andere vaccins.
     
    Palmpje, nic2910, marb en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb het niet gedaan. Voelt niet goed om een vaccin te zetten tijdens de zwangerschap en ondertussen wel de koffie te laten staan.
    Mijn oudste is van november, toen kon het nog niet en ook dat is goed gegaan. De DKTP krijgen ze netjes met 8 weken.
     
  14. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Je hebt volkomen gelijk, waarom laat ik me zo beinvloeden? dat is een hele goede...Hormonen i.c.m. labiliteit denk ik!
    Ik ga hem laten bestellen bij de huisarts!
     
    nizzie86 en Fennec vinden dit leuk.
  15. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie inzichten dames! ❤
     
    Fennec vindt dit leuk.
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Om deze redenen heb ik hem wel gehaald. Verder heb ik een baby in onze omgeving gezien met kinkhoest en dat was echt vreselijk...

    Misschien geruststellend: het is hier in NL wel nieuw, maar in andere landen is dit al jaren zo. In België raden ze zelfs aan om partners en grootouders ook in te enten!

    Zelf vond ik het ook wel een beetje gek om tijdens de zwangerschap te doen (terwijl je zoveel laat staan),maar toch besloten om de prik te laten zetten!
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  17. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ze vraagt om ervaringen ;) en dat is mijn ervaring en mening wat ts er mee doet moet ze zelf weten.
    Zeker met het slechte been je bed uitgerold ;)
     
    mutskuh en Riverdale87 vinden dit leuk.
  18. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik heb hem niet. Niet omdat ik er tegen ben maar er is mij nooit op gewezen door zowel verloskundige als gynaecoloog niet.
    Als het door hun gezegd werd had ik het wel gedaan denk ik.
     
  19. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Dit ja. Je moet die shit niet lezen. Gewoon logisch nadenken, eventueel wetenschappelijke informatie verzamelen en voor jezelf bepalen of je het wilt doen of niet. Jij beslist!
     
  20. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Fennec heb jij de onderzoeken daadwerkelijk gelezen en waren ze betrouwbaar? Voldoende grote Vd groep en over langere tijd?


    Mijn vk deed er nogal makkelijk over. Hadden er niet echt info over maar kon altijd de ha eens vragen. Daar hield het gesprek op
     

Deel Deze Pagina