KipKep i.p.v. aluminium kruik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door OneMillion, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OneMillion

    OneMillion Actief lid

    3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Misschien is dit al vaker gevraagd en ik zal het voor de zekerheid ook even aan de kraamzorg navragen, maar ik zat wat rond te kijken op internet en mij lijken die KipKep warmtekussentjes best wel ideaal ten opzichte van het gehannes met een aluminium kruik.

    Ik vraag me alleen af; is deze wel warm genoeg om het bedje/reiswieg voor te verwarmen? Of is hij meer als soort pittenzak bedoeld i.p.v. echt als kruik?

    Kortom; wie heeft hier ervaring mee?

    Alvast super bedankt!
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Het is meer een pittenzak dan een kruik. Hij koelt ook heel snel af. De kipkep is vooral bedoeld voor op het buikje bij krampjes bv. dus zeker geen alternatief voor een kruik. Je hebt wel elektrische kruiken zoals de Soozly. Misschien daar eens naar kijken.
     
    OneMillion vindt dit leuk.
  3. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Om echt het bedje te voorwarmen enz zou ik toch meer kijken voor een Soozly. De kipkep is wel helemaal top voor buikkrampjes! Ons ukje wordt er helemaal rustig van wanneer ze krampjes heeft, en de kipkep op haar buikje ligt.
     
    OneMillion vindt dit leuk.
  4. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Nee, de KipKep kan echt niet gebruikt worden als kruik. Ik heb het een keer geprobeerd, maar was veel te snel afgekoeld. De elektrische kruik is wel echt een aanrader, wij hebben de Zensy. Super handig.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik zou sowieso niet heel veel geld aan kruiken etc uitgeven. Wij hadden gelukkig gewoon de aluminium gekocht en we hebben ze niet gebruikt. Mn zusje en nichtje hebben ze geleend beide ook niet gebruikt. Respectievelijk baby’s geboren in juni, nov en april. Dus wat dat betreft zonde om er veel geld aan uit te geven.
    Maar die kipkep kan jezelf ook heerlijk gebruiken moet ik zeggen!!
     
  6. OneMillion

    OneMillion Actief lid

    3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Super bedankt voor de reacties!

    Duidelijk niet geschikt als plaatsvervanger van de kruik dus hihi. In dat geval worden het denk ik toch aluminium kruiken. Een elektrische kruik lijkt me ook wel fijn, maar kruiken zijn nou niet echt een van de items op de uitzetlijst waar ik vanplan ben veel geld aan uit te geven, mede aangezien ons meisje in Juni verwacht wordt.
     
  7. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ben het niet helemaal eens, kruiken kopen moet je toch. En twee is echt wel noodzakelijk, koop ze iig van de Hema dan.

    Mijn eerste is van eind juli > na 4 dagen weer opname in zkh vanwege ondertempetatuur. Tweede van eind sept > opname na thuisbevalling vanwege ondertemperatuur...
     
  8. loveexx

    loveexx Fanatiek lid

    4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn elektrische kruik zelfs gebruikt bij de bevalling en nu weer tijdens de zwangerschap :)
    Is ook ideaal voor jezelf :D
     
    OneMillion vindt dit leuk.
  9. saza87

    saza87 Actief lid

    19 jul 2015
    100
    38
    28
    Ik heb bij m'n dochters wel allebei een pittenzak gebruikt ipv een kruik. Mocht ook van de kraamhulp.
     
  10. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier een zoon van begin juli, en toch echt in de kraamweek de kruik moeten gebruiken. De week daarna kwamen we in een hittegolf terecht, dus toen dan inderdaad niet meer nodig gehad. Je weet het nooit ;) en zoals al door meerdere hier gezegd, ik gebruik ‘m nu vaak nog tijdens mijn menstruatie haha!
     
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    De buitentemperatuur zegt niet zo veel. In huis is het normaal gesproken toch wel warm, ook 's winters. Het ligt er helemaal aan of je kindje zich op temperatuur kan houden. Het kan best zijn dat je zomerkindje 2 weken lang een kruik in bed nodig heeft. En dan heb je er echt wel 2 nodig.
     
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij hebben bij de oudste zoon (Mei) geen kruiken gebruikt. Maar bij jongste zoon (April) had echt wel overdag en s nachts een kruikje nodig. Na de nachtvoeding weer een kruikje bij hem in bed en hij sliep weer verder. Hij kon zich nog niet helemaal op temperatuur houden. Met de eerste wandeling naar buiten had hij ook een kruikje. Dat was na een weekje ook weer goed.

    Nu ben ik begin november uitgerekend. Dus ik haal ook weer 2 kruiken op.
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier in België spreekt men niet van kruiken, staat nergens op de lijsten, maar ik had ze toch graag in huis gehad. In het ziekenhuis was het 25° en lag ze met een rompertje lange mouwen, pyjamapakje, 2 kruiken en drie dekens en nog had ze het te koud. Thuis hebben we weken gewroet om haar temp toch normaal te krijgen. Zelfs nu nog daalt haar temp snachts makkelijk tot 35°. Nu haal ik ze dus zeker in huis.
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.910
    15.353
    113
    Dit, inderdaad. Mijn zoontje is geboren aan het begin van de hittegolf vorig jaar (+/ 30 graden overdag) en heeft zeker 3-4 weken een kruik nodig gehad, had erg veel moeite zichzelf warm te houden.

    Mijn dochter is van januari, de temperatuur kwam amper boven de 0 overdag in de eerste maand van haar leven. Zij hoefde halverwege de kraamweek al geen kruiken meer, ging prima.
     
  15. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik zou ook zeker kruiken in huis halen. En dan wel de aluminium en geen elektrische. Dit is ook door alle kraamhulpen die ik sprak afgeraden.
    Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk.
    Ik vond het niet echt gehannes hoor t is water erin en juist inpakken en erbij leggen.

    Liever dat dan een kruik die kan ontploffen of andere problemen kan geven.
     
  16. Zonneschijn89

    Zonneschijn89 Actief lid

    12 mrt 2017
    120
    34
    28
    Vrouw
    Wij hebben ontzettend gedoe gehad met lekkende kruiken. Hebben de Zensy elektrische kruik en zeer tevreden over!
     
  17. Emib

    Emib Bekend lid

    26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    NULL
    Dit snap ik niet.. ik heb twee kindjes. 1 van september en 1 van januari. Ik heb nooit een kruik gebruikt.

    Is dit niet heel persoonlijk?? Waarom zou je kruiken MOETEN kopen?
     
  18. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    Omdat het fijner is voor baby en gezin als er gewoon weg kruiken in huis zijn.

    Ik was tijdje terug als kraamverzorgende savonds bij een opstart waarbij gezin geen kruik had maar kindje erg koud was, waar haal je dan on 10 uur savonds nog een kruik vandaan?

    Tis niet een kwestie van moeten, zeker niet.. Maar ze kunnen verdomd handig zijn. Veelal kunnen newborns zich gewoon nog niet goed warm houden die eerste dagen. Zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
     
  19. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Dan konden jouw kindjes zich waarschijnlijk al goed op temperatuur houden. Sommige baby's kunnen dat niet direct en dan is een kruik echt wel nodig. Tenzij je ze 24/7 huid op huid houdt.

    Een baby die veel energie kwijt is aan warmte vasthouden, heeft minder energie over om te groeien
     
  20. Emib

    Emib Bekend lid

    26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    NULL
    Dat begrijp ik zeker, dat het echt wel nodig is voor sommige kindjes. Maar wat ik alleen maar wil zeggen is dat het echt niet moet.

    In belgie wordt dit echt zelden op een geboorteuitzet genoteerd. Ik vind het wel opmerkelijk dat het zo kan verschillen in deze twee landen.
     

Deel Deze Pagina