Klaar met m'n ouders.

Discussie in 'De lounge' gestart door Giraf1988v, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Hallo dames,

    Zoals sommige van jullie weten gaat het tussen m'n ouders en mij niet goed.
    Korte schets eventjes: m'n ouders gaan nog steeds met m'n oom om, die m'n 2 broers vroeger sexueel misbruikt hebben. Zoals hun zeggen: het is allemaal niet zo erg, en je moet hem vergeven.
    Intussen heel veel woorden gevallen...
    Ik wilde uiteindelijk nog een klein beetje contact zoals: hoi zeggen als we elkaar zien, of 1 keer in de zoveel weken vragen hoe het gaat.
    Maar afgelopen vrijdag kwam de druppel voor mij en m'n man. M'n zoontje was jarig vrijdag en ik kreeg appje of m'n zoontje een kaartje. Terwijl ze 3 weken geleden zijn verhuisd en ik heb ze toen nog netjes geluk gewenst met hun nieuwe huisje. Ik heb hun vorig jaar ook een appje gestuurd toen ze jarig waren.
    En mij zoontje nu niks??? Ik heb ze verwijderd op facebook, ze kunnen me niet meer bellen/appen. Ik heb haar geblokkeerd. Ik ben klaar met ze. Het is over.
    Wat ik met dit topic wil... gewoon eventjes m'n ei kwijt.
     
  2. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Dat stukje van het appje op je zoontje zijn verjaardag begrijp ik niet helemaal maar wat ontzettend triest allemaal, ik kan me je woede en verdriet heel goed voorstellen.
    Hoop dat je rust vind in je keuze, sterkte.
     
  3. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Ze hebben geen appje gestuurd voor m'n zoontje zijn verjaardag.
    Maar het leukste was inderdaad een kaartje voor hem.
    Helemaal niets:(
     
  4. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Geen appje, geen belletje niets? Nee dat is inderdaad het minste wat ze konden doen, al is een kaartje het allerleukste voor hem.
     
  5. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Nee, niets gehoord. Ook geen belletje.
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Denk je dan dat dit doelbewust is? Om jou te kwetsen? Of denk je dat ze het oprecht vergeten zijn? Waarom raakt het je zo?

    Als het voor jou goed voelt om het zo af te sluiten dan sta je zeker in je recht..

    Heb je wel eens gedacht om jouw familiesysteem op te stellen rondom dit vraagstuk? Is een vorm van therapie.
     
  7. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Het vergeten geloof ik niet, misschien toch soort van pesten, of hopen dat ik nu weer contact op zal nemen.. m'n man zeg ook misschien jaloezie?
    Waarom het me zo raakt: omdat ik hun wel feliciteer met hun verjaardag, ik wens ze geluk met hun huis. En nu is m'n zoontje jarig, en hij krijgt niets...

    Hoe bedoel je precies familiesysteem opstellen?
     
    lynole vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Wat vervelend.. ik begrijp dat het je kwetst dat ze niks laten horen en zeker na alles wat er al is gebeurd.
     
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Heb je ze dat gezegd of gevraagd? Dat ze in ieder geval weten dat het jou raakt. Zonder verwijt.. nu vul je dingen voor ze in, die misschien niet waar zijn. En krijg je reactie op reactie..

    Familieopstellingen is een therapie vorm. Ik bedacht me ook net toen ik het had geschreven je daar misschien helemaal niet op zit te wachten. Maar het zou je kunnen helpen om inzicht te krijgen en dingen die gebeurd zijn in je familie een plek te geven.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Misschien hangt de kalender nog niet in hun nieuwe huis, wisten ze wel dat het ergens rond deze periode is maar de exacte datum vergeten.
    ik vind dat je erg extreem reageert.

    Ik weet niet wat er is gebeurd tussen je laatste topic en nu, maar uit je vorige topics kwam voor mij vooral het gebrek aan communicatie naar voren. Nu ook (door ze volledig te blokkeren) ontbreek de communicatie. Je weet niet waarom ze niet hebben gefeliciteerd, jullie (jij en je man) speculeren. Dat zou ik niet doen. Vraag het of laat het.

    ik begrijp dat je boos op hun bent maar dit is toch ook geen doen?

    Sterkte met de situatie. Hopelijk krijgen alle partijen op deze manier wat rust om na te denken.
     
    Emilie69, Claprose, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    Helaas zijn er meerdere dingenin het verleden gebeurd.
    Elke keer kon ik het nog door m'n vingers zien, maar dit...
    Hopelijk krijg ik wat rust
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.194
    113
    Ik snap je post helemaal niet. Ik was in de veronderstelling dat je het contact al volledig verbroken had met jouw ouders. Als ik me goed herinner ging jouw vorige post over jouw ouders die jullie bleven stalken en constant langs jouw huis en de basisschool reden. Jij wilde toen dat ze jullie met rust lieten en nu wil je juist dat ze wat van zich laten horen.
    Ik snap dat jouw situatie lastig is, maar naar jouw ouders toe is dit niet heel duidelijk.
     
    Peppabig, Loveloes, Syane en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Giraf1988v

    Giraf1988v Actief lid

    8 feb 2020
    108
    41
    28
    We hadden afgesproken met elkaar als we elkaar tegen komen zeggen we hoi
    Voor de rest hoeft er niets meer. We stuurde elkaar een appje met de verjaardagen etc
    En inderdaad ze rijden elke keer langs school. Maar geen kaartje/appje.
    Paar weken geleden stuurde ze een appje dat ze een huisje hadden en foto's erbij. Prima, ik stuurde een berichtje terug voor de lieve vrede. En nu krijg m'n zoon niets??
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    De optelsom der dingen, laat het gaan, geef jezelf rust. Komt er na een jaar nog niks dan weet je voldoende waar jullie staan op de ladder der interesse. Aan jouw kant gewoon een appie sturen voor hun verjaardag in de tussentijd, meer niet en maar zien wat er terugkomt.

    Het zijn je ouders, maar jullie zijn de kinderen. Als het kennelijk eenrichtingsverkeer is en kop in het zand, met de beste wil van de wereld krijg je dat niet veranderen.

    Fouten kun je vergeven, sommige fouten wordt wat lastiger, soms wil men de fouten niet inzien, dan is het trekken aan een dood paard.

    Vrienden van ons hebben ook geen ouders waar nog contact mee is. Mijn schoonouders vervullen de rol van aangenomen grootouders en zij is als een dochter voor hen die ze nooit hebben gehad. De kinderen weten dat zij niet de "echte" grootouders zijn maar desondanks is de band er geen spat minder om.

    NB: het zijn wel rare tijden overigens, ik was ook drukker bezig met de sneeuw uit de lucht kijken dan dat ik me realiseerde dat het de geboortedag was van mn zoontje. Dus allicht komt er nog wat, gewoon aankijken bal ligt bij hun en zelf doorgaan met jouw leven.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Bij mijn ouders komen dit soort dingen ook meer vanuit onze kant. Ik vind dat oké en maak er geen probleem van. Mijn ouders zijn gewoon niet zo sociaal met kaartjes en belletjes.
    Ik bel op mijn verjaardag en op de verjaardag van de kinderen zelf naar mijn ouders en feliciteer ze met mij of de kinderen.

    Hebben je ouders vorig jaar wel gebeld? Waren ze normaal wel altijd zo?
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Maar, je kunt toch niet afdwingen dat mensen nog wel leuk kaartjes gaan sturen terwijl je ze verder niet meer wilt zien?

    Ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan wat je nou echt wilt.
    Ik vind niet dat je het contact kunt verbreken maar dan nog wel een paar regels van jouw kant opleggen waar zij zich aan moeten houden. (Zo begrijp ik het nu tenminste)

    En ik heb eerlijk gezegd nog steeds het idee dat je eigenlijk gewoon wel contact wilt. Bel dan vandaag nog een mediator o.i.d. en ga daarmee aan de slag als volwassen persoon.
    Want heel eerlijk, blokkeren op Facebook etc. klinkt niet per sé heel volwassen.

    En ik denk nog steeds dat het heel verstandig is om op zoek te gaan naar een nieuwe psycholoog voor jezelf om dingen meer op een rijtje te krijgen en te gaan accepteren, verwerken etc. Want het klinkt alsof het je behoorlijk hoog zit. Wat ook niet gek is, maar ik zou daar wel wat mee doen..

    Succes!
     
    Peppabig, Juul75, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik kan me jouw topics herinneren van de afgelopen periode en de rode draad daarin is de slechte communicatie die jullie hebben en de verwachtingen naar elkaar toe. Het lijkt een beetje op aantrekken en afstoten van elkaar en niet het hoofdonderwerp zien waar het eigenlijk om gaat. Er worden van beide kanten veel verwijten gemaakt en er worden onnoemlijk veel dingen ingevuld.
    Wat ik denk is dat je het nu los moet laten, of een keer duidelijk het gesprek aangaan met elkaar: desnoods met een onafhankelijk, blanco persoon erbij. En daarbij hoef je heus niet meteen aan een hulpverlener te denken: soms bezorgen die adviezen me echt de kriebels.
    Jullie draaien met elkaar nu al zolang om de hete brei heen en iedereen heeft z’n eigen verhaal en vertelt dat weer lekker door om anderen aan hun kant te krijgen.
    Let it go, of doe er iets mee maar dit kan ook niet meer: bovendien lijkt het wel, aan dezelfde hoeveelheid topics te zien die je hier opent, of het niet binnenkomt bij je.
    Het loslaten is moeilijk ja maar soms beter. En ik heb dat persoonlijk niet meegemaakt met een hele dierbare van mij wel en die is er zo ontzettend op vooruit gegaan. Ik heb weleens tegen diegene gezegd: ‘je gaat er zo over door; blijft er in hangen. Het lijkt wel alsof je die afwijzing en dat negatieve prettig vindt.’ Nu is dat losgelaten (niet door mij hoor, dat moet je zelf doen) en er is zoveel rust!
    Ik denk dat je nu moet ‘doen’ en niet gaan ‘verwachten’ en je in een slachtofferrol dompelen.
     
  18. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.264
    4.134
    113
    Uit je berichtjes lijkt het alsof je juist helemaal niet klaar bent met je ouders, aangezien je wel een felicitatie op je zoons verjaardag verwacht.
    Voor je eigen rust zou ik alle verwachtingen laten varen, geen appjes meer sturen en alleen dus alleen groeten bij het tegenkomen.
     
    Gewooniemand, Zeebra, Kanarie en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    @Vero0504
    Even off topic hoor en ik weet niet zo goed hoe ik het moet benoemen maar wilde niet verder gaan zonder iets te zeggen...
    Sterkte met de geboortedag van jullie zoontje. Dat zijn geen makkelijke dagen en eigenlijk is het misschien heel mooi dat er toen sneeuw viel ❤️
     
    Vero0504 en Syane vinden dit leuk.
  20. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een lastige band met mijn vader, gelukkig niet door heftigheden die jij beschrijft, maar gewoon door desinteresse naar mij toe.

    Wat mij rust geeft:
    -Stipt op 1: Ik mag van mijzelf houden van deze man, ook al doet hij mij (onbewust) pijn;
    - verwacht niets van deze man;
    - blijf altijd dicht bij je zelf. Ga je niet anders voor door zijn gedrag. Doe waar jij je goed bij voelt. Wil jij graag energie steken in contact? Doe dit. Wil je dit niet? Doe dit dan ook gewoon niet.
    - voel geen verplichting tot welk contact dan ook tegenover deze man;
    - wees jezelf als je hem tegenkomt. Voor mij betekend dat: ik zeg vriendelijk gedag en vraag hoe het met hem gaat. Ik toon dus wél interesse, want ik ben nu eenmaal geïnteresseerd in anderen.
    - mijn vader apt alleen met mijn verjaardag, ik stuur gewoon een vriendelijk dankjewel
    - Ik app mijn vader alleen als ik zin heb (wat neerkomt op: soms als hij jarig is)
    - Ik laat af en toe weten dat mijn deur open staat, of hij daar op in gaat is aan hem. (Gebeurt dus nooit)

    Gezien jullie verleden denk ik dat ik de laatste regel weg zal laten eerlijk gezegd :oops:
     

Deel Deze Pagina