Klaar om te delen, mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door RoryL, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker spannend Beeb. Hoop dat jij nu ook weer, net als ik, vooruit kan kijken.

    Ik heb gister een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief, dus geen HCG meer in mijn bloed. Misschien dat wij deze week wel weer gaan proberen, maar ben nog wel een klein beetje bang. Maar ik denk dat ik die angst altijd wel zal blijven behouden na de bbz. Ik zal er deze week een ovu-test er tegenaan gooien. Al is het maar om te weten wanneer mijn eisprong weer is en of ik weer een regelmatige cyclus heb. Dat is natuurlijk ook even afwachten.

    Nu ik ongesteld ben geweest merk ik wel dat het geestelijk ook wat beter gaat. Ik zie nog wel een klein beetje op tegen de nacontrole volgende week, maar dat zal ook wel goed komen.

    Hoe gaat het met jou verder? Gaan jullie het wel weer proberen? Of wacht je liever op IUI?
     
  2. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    We zijn in principe alweer bezig... In die zin dat we geen bescherming gebruiken nu. Ben in de 17 rondes hiervoor ook (muv de bbz) nooit zwanger geraakt dus acht te kans klein... En lukt het wel is het mooi meegenomen denk ik dan maar.
    Vandaag telefonisch consult gehad. 5 feb heen voor intake IUI met m'n lief. Denk dat we rond maart gaan starten met IUI. Dan hebben we toch nog even de natuur z'n gang laten gaan en is het voor m'n gevoel ook gewoon te overzien qua wachttijd. Vriendlief wilde liever volledig weer op de natuur vertrouwen, maar dat zie ik emotioneel nog niet zitten... Dan liever maar in maart afbellen... Maar een afspraak werkt rustgevend.. Is toch een soort stok achter de deur.

    M'n ovu's word ik niet veel wijzer van. Zal zo ff de foto erop knallen.. Misschien dat jij me kunt helpen. Ik merk dat het testen mij wel rust geeft.. Brengt op een of andere gekke manier toch rust ofzo.. En een klein stukje controle over mijn lijft terug.

    Snap dat je ongi rust brengt. Toch een teken van je lichaam dat alles weer redelijk op de rit is. Nacontrole stelde hier echt geen zal voor. En dan te bedenken dat ik me er zo druk om heb gemaakt haha.

    Hou je me op de hoogte van je ovu's?
     
  3. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ovu
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,3 KB
      Weergaven:
      46
  4. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Naar mijn inziens geen enkele positieve tussen... Zwangerschapstest was zo goed als negatief dat ik begon met de ovu's dus HCG zou als het goed is geen invloed moeten hebben gehad...
     
  5. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat ben ik met je eens. Afbellen kan altijd nog. Nu staat er in ieder geval een afspraak.

    Van welk merk heb jij je ovulatietesten? Ik heb van de Kruidvat gekocht. Ik ga de eerste vanavond gebruiken (8 dagen nadat ik ongi ben geworden), maar ik had al op de beschrijving gelezen dat als er een (tweede) streepje zichtbaar wordt, je binnen de 24 en 36 uur een eisprong hebt. Nu zie ik op jouw testen een heel lichte streep die steeds lichter wordt. Misschien heb je dan nu je eisprong, ervan uitgaande dat de test met de meest zichtbare streep misschien al van zondag is?

    Ik lees inderdaad wel meer verhalen dat de nacontrole niet veel voorstelt. Ik merk aan mezelf dat ik er langzaamaan wel weer klaar voor ben om het te gaan proberen, dus ik denk ook niet dat we op de nacontrole gaan zitten wachten.
     
  6. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ik heb die van sensitest. Zijn relatief goedkoop! Die van Kruidvat heb ik ook gehad... Echt positief is pas als je teststreep donkerder is dan je controlestreep. Dus vandaar m'n autistische rijtjes... Geen knaller kan gewoon betekenen wel ei-groei, maar geen sprong... Dus vandaar m'n verwarring. Enige dat uitsluitsel gaat bieden is als ik ongesteld zou worden over een dag of 9 ofzo. Dan weet ik of er een eisprong is geweest.. Maar ondertussen test ik dus lekker dwangmatig door hahaha.

    Snap ik hoor.. Ik wil ook gewoon door. Denk dat het echte verwerken dan ook pas begint. Je bepaalt zelf het tempo... Je weet zelf het beste wat goed voelt en wat niet.
     
  7. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohjaa ik las het gisteravond ook over die streepjes. Ik snap dan je verwarring. Er zit dan denk ik helaas niks anders op dan afwachten op je ongesteldheid... :( Misschien dat je eisprong net was geweest voordat je begon met testen? Wanneer heb je de eerste test gedaan?

    Ik heb gister ook een ovutest gedaan, maar deze gaf nog geen streep aan. Had ik ook eigenlijk wel verwacht. Als ik uit ga van mijn cyclus voor de bbz, is mijn eisprong op zijn vroegst dit weekend pas. Morgen maar weer een test er tegen aan gooien.

    Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad!
     
  8. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    De 13e uit m'n hoofd.. Daarvoor was m'n zwangerschapstest echt nog te positief. Vanaf de 13e was de zw-test echt zo goed als wit... En lijkt me dat je met HCG in je lijf geen ei hebt toch? Als ik deze maand nog ongi was weet ik dat ik de 14e/15e m'n ei heb gehad... Zo niet... Dan maar ff vragen aan gyn wat wijsheid is. Maar indd, zal gewoon afwachten blijven.
    Spannend! Hoop op snel mooie knallers! En dan weer snel een gezonde zwangerschap meis!
     
  9. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of het kan ook zijn dat je eisprong toch nog moet komen, dat je te vroeg begonnen bent met ovutesten. Misschien dit weekend er nog een ovutest tegenaan gooien?

    Ik hoop ook dat jij straks ook met IUI snel gezond zwanger bent!
     
  10. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ik test elke avond rond een uur of 7. Mega obsessief, haha, maar hoop zo weer een beetje controle terug te krijgen. Misschien wel te vroeg ja, kan natuurlijk ook gewoon... Nou we wachten het wel af :)

    Nog een paar dagen tot je nacontrole meis. Leuke dingen gepland dit weekend?
     
  11. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap heel goed dat je weer enigszins controle wil krijgen over je lichaam! Ik ken het gevoel!

    Zie wel klein beetje tegen de nacontrole op terwijl, zoals jij al zei, het volgens mij niet heel veel voorstelt.

    Wij gaan morgen naar de Efteling. Dat is weer de eerste keer dat we lekker een dagje weggaan sinds de bbz dus heb er echt enorm veel zin in! Echt even aan toe. En jij nog plannen dit weekend meis?

    Werk je inmiddels alweer volledig? En hoe genezen je wondjes verder?
     
  12. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hoi meis!
    Oh wat een lekker vooruitzicht! Ben groot pretpark-fan haha, dus dagje Efteleing is zoooo leuk. Lekker van genieten. Wordt koud maar wel goed weer morgen begreep ik!

    Nacontrole was hier echt alleen een gesprek, ze melden wel even wat de patholoog heeft 'bevonden' en verder sta je zo weer buiten. Komt helemaal goed!

    Ga je nog ovu doen dit weekend?

    Ik heb deze week halve dagen gewerkt, volgende week weer hele :) heerlijk. Ik ben juf en kan onwijs genieten van m'n werk dus het is echt weer een feestje om aan de slag te zijn.
    Vandaag bloed laten prikken op HCG, LH en HB. M'n huisartsassistente is ook een goede vriendin van mij en in overleg met gaar dat gewoon aangevraagd. Geeft waarschijnlijk ook weer rust... Hoop ik haha!
    M'n wondjes waren al heel snel dicht en mooi. Dus niks te klagen. En bij jou??

    Fijn weekend en heel veel plezier morgen! 😊
     
  13. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je weer aan het werk bent! En slim dat je deze week eerst halve dagen hebt gewerkt!
    Handig om een dokterassistente te kennen ;). Als een bloedtest jou wat gerust kan stellen, is het wel fijn dat je nu bloed kon laten prikken. Wanneer krijg je de uitslag?
    Ik zal dit weekend wel weer een test doen. Ben benieuwd of ie dan inmiddels al wat aangeeft.
    Mijn wondjes zijn ook goed genezen, alleen waar de hechtingen hebben gezeten is het nog wel beetje rood. Hopelijk trekt dat binnenkort weg, maar dat vraag ik maandag ook wel.

    Jij ook fijn weekend meis!
     
  14. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi meid! Hoe was je weekend? En je nacontrole? Xx
     
  15. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meis!

    Heb een heerlijk dagje in de Efteling gehad. Zo van genoten! Heeft ons echt even goed gedaan. Heb jij nog iets gedaan van het weekend? Of gewoon lekker relaxen en bijkomen van het werken?

    De nacontrole is goed verlopen! Wondjes zagen er goed uit en alles duidelijk nog een keer uitgelegd gekregen en dat ik zelfs nu nog pijn kan ervaren was heel normaal gelukkig. Dus weer helemaal gerust gesteld =).
    Helaas kon ik niet echt van dat goede nieuws genieten nu ik maandagochtend een aanrijding heb gehad (degene in de auto achter mij zat niet op te letten en reed vol op mijn achterkant in) =(. Lichamelijk gelukkig niet echt letsel (alleen wat last van mn nek), maar mn auto had ik pas net 4 maanden dus dat hakt er weer flink in!

    Heb wel gisteren een positieve ovutest gehad, dus dat is dan toch weer een klein lichtpuntje.

    Heb jij nog getest? En lukt het een beetje om hele dagen te werken? Xx
     
  16. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hoi meis!
    Het is alweer weekend! 😱 Beetje drukke week gehad, dus niet eerder gereageerd daardoor. Hoe gaat het met je?

    Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad! Dit weekend ook weer wat leuks op de planning? Hier vorig weekend weinig gedaan. Vanavond het weekend inluiden op de verjaardag van m'n vriendin. Rest van het weekend ook rustig want volgend weekend gaan we carnavallen🎉

    Wat fijn dat je nacontrole goed was maar wat ontzettend klote van je aanrijding! Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig valt het lichamelijk mee (nog steeds? Of toch nog last gehad?) maar dat neemt biet weg dat het zeker ontzettend waardeloos is dat maar zo kort van je auto hebt kunnen genieten. Krijg je er nog wel een mooi bedrag voor terug?

    Goed geklust rondom je ei? Hier inmiddels ongi gearriveerd! Was 2 weken geleden dus toch m'n ei! Ben zo blij.... Dit is toch wel echt iets wat ik nodig had om weer een stapje verder te gaan in m'n verwerking. Nu aftellen naar vrijdag, gesprek met de gyn!

    Hele dagen werken gaat prima. Wel echt moe hoor aan het eind van de dag, maar dat is logisch :)

    Fijn weekend meis! X
     
  17. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meis!

    Ooh leuk carnavallen! Waar ga je carnavallen? En als wat ga je verkleed?
    Gezellig een verjaardag =) Wij hebben van het weekend de verjaardag van mijn man gevierd, maar als je zelf een verjaardag viert, kan je er nooit echt van genieten vind ik. Je bent veelste druk in de weer met eten en drinken.

    Ik ben vandaag naar de dokter geweest ivm nekklachten na de aanrijding en heb nu een gekneusde nek... zo blijf je lekker bezig met de pijnstillers. Was er net 3 weken vanaf...
    Alleen de zichtbare schade aan mijn auto loopt al in de duizenden euro's. Er is ook onzichtbare schade, maar dan moet mn auto helemaal gestript worden. Ik wil eerst zekerheid hebben of de verzekeraar van de tegenpartij schade erkent alvorens ik verder aan mn auto laat sleutelen. Anders moet ik het eerst uit eigen zak betalen en dat zie ik niet zo zitten als het bedrag nu al in de duizenden loopt. De verzekeraar heeft in ieder geval onder voorbehoud aansprakelijkheid erkend. Die eikel heeft zn schadeformulier nog niet toegezonden, dus hun dossier is nog niet compleet waardoor ze nog geen definitieve uitspraak kunnen doen...

    We hebben goed geklust rondom ei ;) maar één of twee dagen later kreeg ik ineens bruine afscheiding (sorry voor de smerige details hoor). Dus daar schrok ik wel weer van, want de laatste keer dat ik dat heb gehad op de momenten dat ik het niet verwachtte was met de bbz. Kijk, ik kan nu geen bbz hebben, maar het maakt me wel onzeker. Ik herken mijn eigen lichaam nog steeds niet echt helemaal terug van door de bbz. Maar het is gelukkig nu al weer minder.

    Ooh wat fijn dat je ongi bent geworden! Dan heb je in ieder geval de zekerheid dat alles gewoon nog werkt in je lichaam. Echt super fijn voor je! Hoe is het qua pijn? Ik heb wel veel meer pijn ervaren toen ik ongesteld werd, maar daar schijnen de meeste vrouwen te ervaren na een bbz bij de 1e keer ongi zo werd mij vorige week verteld door de gyn.
    Spannend vrijdag! Is dat dan je intakegesprek?

    Fijn dat je weer hele dagen kan werken. Inderdaad logisch dat je dan 'savonds moe bent! Maar gewoon je leven weer kunnen oppakken is toch ook wel weer een fijn gevoel.

    Werkse! Xx
     

Deel Deze Pagina