Klachten koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door TigerMom, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo!

    Ondanks mn topic over de draadjes van de koperspiraal, verder geen problemen gehad.
    Tot deze maand. Sinds een week pijnlijke borsten en brandende tepels. Wat elke dag een beetje erger lijkt te worden. Ook heb ik steeds steken in mn baarmoeder. Dit dan voornamelijk als ik een volle blaas heb of naar het toilet moet.

    Herkend iemand dit? Niet dat het een ramp is ofzo, maar ik was juist zo blij dat ik sinds de zwangerschappen niet meer van die gevoelige borsten had (dit had ik tot mn eerste zwangerschap wel altijd).

    En die steken houden nu ook al een week aan.

    Ben benieuwd of dit nu aan de spiraal ligt of aan mezelf haha.. Omdat de koperspiraal geen hormonen bevat o.i.d.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Even een test doen. Ook met een spiraal kan je zwanger worden.

    Overigens heb ik er ook last van gehad de eerste maanden.
     
  3. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik denk niet dat ik zwanger ben. Ben hevig ongesteld geweest de laatste keer en zit nu nog 6 dagen voor ik ongesteld zou moeten worden.

    Ik denk dat het komt door de spiraal of doordat mn lichaam weer helemaal aan het veranderen is nu ik helemaal geen hormonen in mn lichaam krijg door anticonceptie.

    Maar jij had er dus ook last van de eerste maanden :)
     
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ik kreeg er last van toen ik weer een vriend kreeg en dus na 3 jaar niks weer sexueel actief werd. Toen was het even rustig maar met de spiraal kwam het weer terug. Deze maand overigens nergens last van gehad. Spiraal zit er nu 5 maanden
     
  5. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Oké! Mijne zit er bijna 3 maanden in nu.

    Ik weet ook vrij zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik elke maand een bloedonderzoek heb op zwangerschap ivm medicatie. Ik mag absoluut niet zwanger raken. Dus ik neem aan dat mn arts gebeld had als mn uitslagen afwijkend waren afgelopen week.

    Hopelijk hou je niet teveel klachten.
     
  6. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf heel veel last gehad van mijn koper spiraal. Ik had een week voordat ik ongesteld moest worden zulke buikkrampen dat ik gewoon dubbel sloeg van de pijn. Mijn menstruaties werden heftiger en langer. Ik heb het niet langer dan 3 maanden volgehouden. Oh ik zat daarvoor ruim 2 jaar aan niks dus was ook niet aan het ontpillen.
    Na het verwijderen was mijn cyclus nog steeds een puinhoop, maar geen pijn meer.
     
  7. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Wat naar!

    Mn dokter had wel gewaarschuwd voor hevige menstruaties. Maar ja ik was verplicht een anticonceptie middel te gebruiken ivm de medicatie en ik kan niet meer tegen de hormonen in andere anticonceptie.

    Tot nu toe heb ik veel meer hevige krampen en meer bloedverlies als normaal, maar het is nog te doen.
     
  8. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hmm.. nu opeens roze afscheiding
    Misschien dan toch een naderende menstruatie.
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik had ook heftige pijnscheuten juist in de dagen vóór de menstruatie. Ook spotting. En gevoelige borsten;) die laatste twee dingen bleken gewoon klachten door progesteron in lf, maar de pijnscheuten waren typisch spiraal. Nu hij eruit is, voel ik geen pijn meer voorafgaand aan menstruatie.
     
  10. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Het is vandaag zo heftig. De steken en pijnscheuten zorgen ervoor dat ik amper kan lopen. Als ik ontlasting heb doet het zo'n pijn dat ik amper kan ademhalen. En nu zit ik ongeveer 9 dagen voor mn menstruatie. Als ik niet verplicht anticonceptie had moeten gebruiken zou ik hem er uit laten halen. Dit is een hel.
     
  11. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik kan die krampen wel vergelijken met weeën. En dat is toch niet normaal?
     
  12. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Dit had ik dus ook elke maand. Ik kon het niet meer aan heb hem er toen uitgehaald.
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zou je nu je eisprong moeten hebben? Ovulatiepijn is wel een bijwerking.

    Nu menstruatie 6 na het plaatsen. Een week te vroeg maar de hevige pijn zoals weeën had ik alleen de eerste 3 of 4 menstruaties. Ook het extreem heftige bloedverlies heeft nu plaats gemaakt voor een normale menstruatie.

    Even doorbijten. Pcm hielp hier goed tegen de pijn. Anders feminax?
     
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Bij deze koperspiraal die ik nu heb was de eerste menstruatie een bloedbad, de tweede menstruatie extreem pijnlijk, de derde menstruatie een combinatie van beide en daarna... werd het rustig en 'normaal'.

    Ik heb nu wel wat buik- en rugpijn vanaf halve dag voor menstruatie tot 2e dag, de ene maand iets pittiger dan de andere, maar met een pijnstiller erbij word ik niet gehinderd in mijn activiteiten. Bloedverlies is niet weinig, de ene maand iets meer dan de andere, maar ook binnen acceptabele perken. Moet gewoon voor zorgen dat ik op dag 2 in buurt van WC blijf, dat ik om de 1-2 uur kan gaan.

    Je lichaam kan wel een paar maanden nodig hebben om te wennen aan een spiraal. En als je hiervoor hormonen hebt gebruikt, dan kunnen die ook nog doorwerken.

    Sterkte, ik hoop dat het snel rustig wordt!
     
  15. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Bedankt voor de reacties. Niet leuk voor jullie maar wel een oppepper voor mij. Dat het beter wordt.

    Heb nu 3 menstruaties gehad. De menstruaties zelf zijn hevig maar laatste keer niet extreme pijn. Het is vooral tussen mn eisprong en de menstruatie dat ik pijn heb.

    Ik denk dat het ook komt door mn darmen. Ik heb colitis ulcerosa en daardoor erg onrustige darmen. Het lijkt alsof mn darmen erg drukken op mn baarmoeder en hierdoor die pijn heviger wordt. Daarom is naar de wc gaan ook echt een hel. Vandaag halve dag steken en krampen gehad in de baarmoeder wat samen ging met de krampen in mn darmen. Rest van de dag tot nu toe veel pijn in mn buik. Voornamelijk darmkrampen en af en toe nog steken in mn baarmoeder. Ik hoop vooral dat het snel voorbij is. Pcm helpt minimaal en andere pijnstillers mag ik niet slikken. Ik zal nog even door moeten bijten.

    Dankjewel dames.
     

Deel Deze Pagina