Klachten na keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mammielove, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Ruim 5 maanden geleden heb ik een geplande keizersnede gehad. Helaas ondervind ik daar nog dagelijks de pijn van. Er is een heel stuk huid dood, vanaf net boven mijn litteken tot net onder mijn navel, het middelste gedeelte. Maar rechts onder mijn navel heb ik onderhuis een hele pijnlijke plek. Zodra ik mn buik daar maar aanraak doet het pijn, voelt alsof het héél beurs is. Dit is al vanaf het begin en dacht dat het gewoon herstelpijn was. Maar helaas... het wordt er niet beter op. En ik vraag mij dus eigenlijk af; zijn er hier die ook zoiets hebben?
    Overigens ben ik ruim een maand geleden bij de gyn geweest ivm hebig bloedverlies, ter controle een inwendige echo gehad en alles zag er prefect uit. Pijn ook aangegeven en hoorde erbij zei ze.... maar ik hoor er nooit iemand over.
    heb 8 jaar geleden een spoed keizersnede gehad en daar was ik na bijna 2 weken al van hersteld, niks geen last of iets.
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik herken je klachten van een ‘dood’ gevoel aan je buik. Ik heb na mijn tweede keizersnee en dat is al bijna 2,5 jaar!!! Geleden nog steeds een dood gevoel in dat stuk huid/buik. Ik vrees dat het niet meer over gaat.. ik moet het telkens maar aan kijken en afwachten tot het weer normaal word.
    Van de eerste keizersnede heb ik ook zo’n ‘dood’ gevoel over gehouden alleen dan bij mijn rug ter hoogte van mijn stuitje, en ook dat is nu al 4,5 jaar geleden en ik denk dat dat ook niet meer terug komt, het normale gevoel.
    Laatst ging ik koppeltje duikelen op zo’n duikel rek samen met mijn dochter, en ik heb de tranen in mijn ogen gehad van de pijn aan mijn buik bij het litteken van de keizersnee. Daarvoor wil ik binnenkort nog even langs de huisarts, want ik vind het eigenlijk abnormaal na zo’n lange tijd.
    Ik kan je dus niet echt geruststellen.
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja, vervelend he? Ik had bij de eerste keizersnede ook al een 'dode' plek gekregen, maar deze was niet zo goot.
    Maar die pijn die ik nu heb is echt niet leuk. Lijkt net os er onderhuids te strak is gehecht ofzo. Als de 9 maanden voorbij zijn ga ik toch maar weer aan de bel trekken. Dus nog even geduld...
     
  4. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Het "dode" stuk zal volgens mij niet weg gaan. Tenminste bij mij niet. Als ik over mijn litteken wrijf weet ik dat ik t doe maar voel t amper. Erin knijpen geeft een tintelend gevoel.

    Maar dat het je na 5 maanden nog pijn doet en trekt is niet echt standaard. Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan of weer naar gyn. Misschien heb je veel littekenweefsel tussen de hechtingen?
     
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Bij mij is het litteken en een paar millimeter erboven en eronder altijd wat doof. Als ik erover wrijf, dan voel ik dat wel, maar ja anders. Pijn, tintelingen e.d. heb ik niet. Mijn dochter is 11 weken geleden via keizersnede geboren, en ik herken je klachten van pijn niet. Het lijkt mij toch verstandig om hiermee een arts te bezoeken. Wellicht dat er bij de genezing veel onderhuids littekenweefsel is gevormd, wat niet mee geeft en dus doet trekken en pijn veroorzaakt.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een klasgenootje van mij vroeger had pijn in haar buik na een blinde darm operatie. Bleek dat ze een stukje spier hadden meegehecht. Dus weer een kleine ingreep gehad om het los te maken.
     
  7. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier 2x een keizersnede gehad en ook een dood gevoel precies op dezelfde plek. Is de tweede keer wel meer geworden dan de eerste keer.
    Het herstel van de eerste keizersnede duurde langer, na de tweede kon ik al veel sneller weer pijnloos lopen ect. Maar na de tweede heb ik ook heel lang (zeker tot een half jaar) erg veel pijn van echt binnenuit gehad. Echt de genezing van binnen duurde langer. Nu na 2 jaar geen last meer van is in het eerste jaar uiteindelijk toch helemaal weggegaan maar het dode gevoel blijft
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    ik ben al bij de gyn geweest. Er is toen een inwendige echo gemaakt (ivm hevig bloedverlies) en alles zag er netjes uit. Die pijn kon erbij horen zei ze, kon wel 9 maanden duren. Dus ik durf eigenlijk niet meer terug voordat zoon 9 maanden is. Maar zodra hij dat is trek ik weer aan de bel voor verder onderzoek.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    De tweede ks is (bijna) altijd een heel stuk erger dan de eerste. Na mijn eerste ks liep ik een week later vrolijk door de stad. Na de tweede moest ik er na 5 weken nog niet aan denken! Het dode stuk herken ik heel erg. Ging bij mijn dochter na een jaar over.
    Nu na een jaar van mijn zoontje is het nog steeds dood. Ik wacht het maar af.
    Bij een ks (maar dat weet je zelf ook wel) hechten ze het laagje voor laagje dicht. Het kan best dat één van die laagjes nu aan het ‘aanhechten’ is. Dat kan de pijn veroorzaken. Sterkte!
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb 3 keizersnedes gehad, de laatste was 7 jaar terug. Dat dode gevoel heb ik nog, dat zal ook wel blijven denk ik.
    De pijn herken ik nu pas, sinds een jaar heb ik een trekkend gevoel rechtsonder. Ben bij de gyn geweest, echo etc gehad, ze denkt aan een verkleving. Dat krijg je bijna altijd na een operatie en zeker na meerdere op een zelfde plek, dus dat kan het ook nog zijn.
    Om een echte diagnose te krijgen is een kijkoperatie nodig, waarvan je weer nieuwe verklevingen kunt krijgen..
     
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je er nog zoveel last van hebt!

    Mijn jongste is ruim een jaar en ik herken je verhaal wel. Onderhuids hier ook nog een heel gevoelige plek, en ook een tintelend gevoel tussen litteken en navel, hoewel de tintelingen wel afnemen nu, maar echt gevoel terug krijgen gebeurt niet.
     

Deel Deze Pagina