Klachten zo goed als weg...toch testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door RoAn1981, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik begon donderdag wat snotterig te worden en kreeg een beetje een droog hoestje. Ik besloot het even aan te kijken want: niemand in mijn omgeving besmet, geen verhoging of koorts en in deze periode heb ik altijd dit soort klachten (ik krijg elk jaar een griepprik en altijd als die er weer aan zit te komen, voel ik me grieperig, zo ook dit jaar). Maar gistermiddag voelde ik me toch wat ziekig worden, wat spierpijn in mijn nek en lichte hoofdpijn dus online een afspraak gemaakt om te testen. Ik kan pas maandagmiddag terecht op een locatie bijna een uur rijden hier vandaan. Maargoed, wat moet dat moet.
    Nu voel ik me sinds vanmiddag stukken beter. Ik heb de hele dag nog niet gehoest, mijn neus is droog en er is nog maar een zweempje hoofdpijn. Als dit doorzet, ben ik maandag denk ik zo goed als klachtenvrij.

    Moet ik dan toch nog gaan testen? Want enerzijds wordt er gezegd: niet testen zonder klachten maar je hoort ook: je kunt alsnog positief testen zonder klachten. Dus wat moet je dan doen?
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Nee natuurlijk niet.
    Er heerst verkoudheid, dus daar zal je ongetwijfeld last van hebben.

    Ik vind sowieso dat mensen zich veel te snel laten testen
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Afzeggen. Ze kunnen beter iemand testen op die plek die nog wel klachten heeft.
     
    Nellie4 en Syane vinden dit leuk.
  4. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Niet testen zonder klachten. Heeft totaal geen zin.
     
  5. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Er is ongetwijfels iemand anders die jouw plekje heel goed kan gebruiken. Mits je echt klachten vrij bent natuurlijk.
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik heb dat een paar weken terug ook gehad en heb toen in overleg met de ggd afgezegd omdat zonder klachten het geen nut heeft om te testen
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je klachtenvrij bent, zou ik afzeggen. Als je nog niet helemaal klachtenvrij bent, bv nog wat keelpijn, zou ik wel laten testen.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    #8 spruitje80, 26 sep 2020
    Laatst bewerkt: 26 sep 2020
    Hoezo te snel? Het advies is om je te laten testen bij milde klachten? Ik vind dit eigenlijk al meer dan mild.
    Echter is TS inmiddels zo goed als klachtenvrij. Dus daardoor zou ik het zelf niet meer doen. Maar de eerste klachten waren genoeg reden voor een test.
    Er worden echt nog steeds mensen positief getest met een lichte snotneus, een lichte keelpijn of een mini kuchje. Daardoor ook dat advies van milde klachten om dat te kunnen filteren.
    Vandeweek is mijn neef nog positief getest met een milde neusverkoudheid. Dus waar baseer jij dat 'te snel' dan op?
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je klachtenvrij bent zou ik afzeggen. Ik zou je tijd en energie ergens anders in steken. Ben je 24 uur klachtenvrij dan kan je alles weer doen en ondernemen.
     

Deel Deze Pagina