Klachten

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Babyke34, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyke34

    Babyke34 Bekend lid

    27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Goedeavond,

    Ik had me na mijn miskraam ziekgemeld vorig jaar. Psychische klachten door mijn hele ziekenhuistraject. In mei uit de ziektewet gezet. Ben in bezwaar gegaan. Hoorzitting gehad paar weken geleden. Niet akkoord kan 65%werken volgens uwv. Momenteel heb ik last van bekken en rugpijn en lijd ik aan posttraumatische stressstoornis en ben onder begeleiding van een psycholoog en volg nu emdr therapie ook. Ik ben niet in staat om te werken. Kan ik me alsnog ziekmelden nu het weer slechter met me gaat. Heb geen recht op ww meer. Vorig jaar februari is men contract niet meer verlengd. Dus geen werk en geen recht op ww, maar kan niet werken momenteel door mijn zwangerschap en ptss want ik door mijn eerdere bevalling heb gehad.

    Dank Je wel alvast.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Babyke34,

    Jeetje, ik lees dat je door een heftige periode gaat doordat je een miskraam hebt gehad en psychische klachten hebt door het hele ziekenhuistraject. In je bericht lees ik ook dat er besloten is dat je meer dan 65% kan werken en daardoor de Ziektewet-uitkering is beëindigd. Nu jouw gezondheid verslechterd is, wil je graag weten of je je daarvoor alsnog kunt ziek melden. Goed dat je dit navraagt.

    Wanneer er een wijziging is in jouw gezondheid, raad ik je inderdaad aan om daarover contact met ons op te nemen via 088-8989294. Mijn collega kan de wijziging in jouw gezondheid met jou bespreken en hiervan een ziekmelding maken. Er zal dan opnieuw beoordeeld worden of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering.

    Heb je geen recht op een Ziektewet-uitkering en geen recht op WW-uitkering? Dan kun je wellicht een Bijstandsuitkering krijgen. De Bijstandsuitkering loopt via de gemeente.

    Ik wens je veel sterkte en een voorspoedige zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina