Klamboe/ baby in bed

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door manuela82, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela82

    manuela82 Actief lid

    26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij af of een klamboe die je over het bed heen legt en dus geen hemel veilig is
    Prenatal - slapen - Prenatal - Klamboe voor ledikant 701055
    Mijn dochter wordt in augustus geboren en zal naast mijn bed in een ledikant liggen.

    Verder nog een vraag over het bij de ouders in bed slapen. Wat is wel een veilige manier om je kleintje in bed te nemen bij bijvoorbeeld ziekte?

    Alvast bedankt!
     
  2. sunshine92

    sunshine92 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    2.227
    1
    36

    Wij nemen de kleine nu elke avond in bed puur omdat hij snachts niet in z'n ledikant wil slapen. Gaat elke nacht beter en ligt hij er wel langer in hoor maar wij gebruiken het aankleedkussen opgemaakt zoals een ledikantje en dan tussen onze kussens in
    Hier voorbeeld staat wel de kleine bij op hoor
     
  3. Cream86

    Cream86 Bekend lid

    12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Wij gebruiken het matrasje van de kinderwagen om haar op te leggen en dan lekker met haar eigen dekentje. Onze kussens liggen wat naar beneden, zodat wij lager in bed liggen. Op die manier kan zij niet onder de deken verdwijnen als we die hoog op zouden trekken, omdat het net haar beentjes bedekt dan.
     
  4. sunshine92

    sunshine92 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ja hier ook de kussens lager hoor maar was toen even plek aan maken hem er tussenuit te halen Hihi
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik zou eerder kiezen voor een matrasje dan voor een aankleed kussen. Het plastic van het aankleedkussen kan broeierig worden namelijk en wordt afgeraden.
     
  6. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Zolang de klamboe goed strak om het bedje vastzit, zodat je kindje er niet bij kan en er niet verstrikt in kan raken, is het gebruik van een klamboe veilig.

    Mocht je twijfelen, er zijn ook alternatieven om muggen te verjagen, zoals muggenstekkers waarin alleen citronella in zit, een hor voor het raam en het goed laten doortochten van de babykamer voor het slapengaan: muggen houden niet van tocht.
     
  7. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    Voor al de mensen die de baby's in hun bed laten slapen, zijn jullie niet bang?
    Bang dat jullie 'op' de baby draaien? Of dat je op je matras leunt, deze inzakt en je baby met z'n gezichtje er indraait?( snap je het xD )
     
  8. sunshine92

    sunshine92 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Hier raad de kraamzorg het juist aan. ,,
     
  9. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Hier raadde de kraamzorg ook het aankleedkussen aan. De eerste nachten heeft hij zo tussen ons in geslapen, hij wilde niet in zijn bedje liggen. Prima oplossing en aangezien hij zijn temperatuur nog niet goed hoog kon houden, was het wel prima zo, lekker warm. Ik snap je punt hoor, maar ik denk dat het wordt aangeraden vanwege de hoge opstaande randen van het aankleedkussen. Door rolt de baby niet zo snel af en wij niet zo snel op.
     
  10. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Snap niet dat ze een aankleedkussen aanraden en een zeiltje in bed afraden, dat is toch tzelfde?
    Maar goed, je hebt speciale babynestjes die je tussen je in kunt leggen in bed. Zo heeft je kleintje een eigen bedje in jou bed.
    Wij zelf hebben dat nooit gebruikt, ze heeft gewoon tussen ons ingeslapen de eerste week, daarna een co sleeper gemaakt, zo was ze.toch bij ons maar "veilig"
     
  11. sunshine92

    sunshine92 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Na de reacties hier ben ik zelf is gaan kijken wat er te ademen valt mocht hij op z'n buik draaien en ik zou er zelf nog in stikken, nu paar nachten doorgezet en hij slaapt heerlijk in z'n ledikant! Kraamzorg zij wel vandaag dat ze het aanraadde voor baby's tm 2 weken want dan kunnen ze zich minder goed omdraaien
     
  12. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Een zeiltje laten mensen vaak langdurig in een bedje liggen.
    Het bij je in bed slapen is bedoeld voor de eerste paar nachten en niet tot je baby 2 of 3 maanden oud is.
    In dat geval kun je beter de bak van de wandelwagen gebruiken!!

    Maar beste is toch eigen bedje, en dan wel of niet op de ouder slaspkamer!!
     
  13. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zijn horren helaas niet voldoende. We wonen in een appartement en hoe goed wij ook de horren de dicht houden en goed we ook tochten (en ook zelfs waaier op de kamer hielde) onze kanjer had vorig jaar wel 20 muggenbulten op een arm.. We hadden ook allerlei stickers geprobeerd.. Maar met licht ipv guur.. Wat zijn dan echt goede stekkers en kindvriendelijk (kind van 1 jaar...) muggen komen hier door de ventilatie.. Dus van de buren ofzo... Geen idee.. Wij kunnen t niet tegen houden helaas:(
     
  14. kers87

    kers87 Bekend lid

    4 sep 2012
    678
    0
    0
    Je kan ook je voedingskussen dubbelvouwen met een kussensloop erom en dat tussen je kussens leggen. Moet eerlijk zeggen dat wij de eerst week aankleedkussen hebben gebruikt tussen de kussens in en als hij nu s nachts een keer bij ons ligt dan heb ik hem gewoon tussen onze kussens in. Dan kan de deken in ieder geval niet over hem heen! En wij draaien echt niet op hem! Kan ook bijna niet als hij zo hoog ligt! Mocht mijn man zijn wezen stappen ligt hij nooit bij ons! Met drank word je niet wakker mocht er wat gebeuren!
     
  15. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    De stekkers met alleen citronella erin (en dus geen andere toevoegingen) kun je gerust gebruiken, die zijn niet schadelijk. Maar de klamboe die je op het oog hebt, die van Prenatal, lijkt me in jouw situatie ook de beste optie. Zolang je er maar voor zorgt dat de klamboe goed strak om het bedje heen zit - in ieder geval strak genoeg zodat je kindje er niet aan kan gaan trekken of verstrikt in kan raken.
     
  16. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Onze dochter slaapt al 19 mnd bij ons in bed. Wij zijn overtuigd samenslapers. Niets engs aan en we zijn nog nooit op haar gaan liggen :). In het begin op het wiegmatrasje. Nu gewoon in het midden of aan de zijkant ( met bedhek).
     
  17. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief


    Ben je niet bang dat je dochter niet meer zonder jou/jullie kan slapen? En wanneer wil je dit stoppen?



    Ik ben een kind dat altijd met iemand sliep, conclusie nu 22 jaar en moet met iemand slapen.

    Ik vraag me af of ouders daar aan denken. Wat je een kind aan doet om het altijd bij je te laten slapen.

    Overigens geen verwijten, maar oprecht interesse.:)
     
  18. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
  19. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48

    Hier ook een samenslaper, zoon is nu 14 mnd
    Niet bang dat hij altijd bij ons wil slapen hoor, hij doet zn middagslaapjes prima alleen in bed (tenzij ik ook zin heb om even mn ogen dicht te doen). En uit ervaringsverhalen van anderen weet ik dat hun kind vanzelf de beslissing maakt om in hun eigen bed te willen slapen.

    Wat je een kind aan doet? Ik denk juist alleen goede dingen! We zijn als mens pas apart gaan slapen toen we geld hadden om meerdere slaapkamers te bouwen. In veel culturen is samen slapen de norm. Als je bijv. kijkt naar wiegendood, biedt samenslapen daarin ook een stuk bescherming, je kind hoort jouw ademhaling en raakt daardoor minder in een diepe slaap waarin de ademhaling stokt.


    Wij hebben overigens een ikeabedje met zijkant eruit tegen ons bed aan staan, zo hebben we allemaal lekker de ruimte
     
  20. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee totaal niet bang voor. Zij slaapt een deel van de nacht in eigen bed in eigen kamer (meestal). In de meeste culturen is samen slapen de norm. Ik vind dat ook heel gezond. Ik sliep nooit bij mijn ouders, maar slaap graag met iemand in bed. Dus ik leg die link niet perse. Daarnaast ken ik genoeg kinderen die langdurig samen sliepen en rond de 3 jaar zelf in een eigen bed wilden slapen. Ik heb geen plan om dit te stoppen. Wij zien het nl niet als probleem.

    Ik denk dat ik mijn kind niets aandoe. Het past bij ons. Overdag en op het kdv slaapt ze prima zonder iemand.
     

Deel Deze Pagina