Kleding bevalling en in de kraamweek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lov23, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Wat hebben jullie hiervoor? Ik zit dus te denken wat nu het fijnste is om te dragen...

    Bevalling een spaghettitopje.... Oké het is februari als ik ga bevallen maar een tshirt ofzo lijkt me niet handig. En in het zk is het toch warm of niet?

    En in de kraamweek niet te strakke truitjes... Maar ook weer geen tshirts. Vooral als er bezoek komt.

    Wat zijn jullie tips of ideeën hierover...
     
  2. pien25

    pien25 Fanatiek lid

    2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik lees even mee, precies hetgeen waar ik me 'druk' om zit te maken!
     
  3. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Hahaah nu opeens valt me dit in en ik denk ... Ik open een topic :D
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb bij onze oudste zo'n huispak aangeschaft en die heb ik wel redelijk veel gedragen in de kraamweek.
     
  5. tetta

    tetta Fanatiek lid

    19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon joggingbroek en een shirtje
     
  6. Annette123

    Annette123 Niet meer actief

    Tijdens bevalling had ik een hemdje aan en na de bevalling eerst een normaal pyjamatruitje aan voor de nacht en de volgende dag gewone truitjes met lange mouwen en joggingbroeken.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had trouwens vorige keer bij de bevalling wel sokken en beenwarmers bij me, voor het geval ik het koud zou krijgen. Ik hebze uiteindelijk niet gebruikt tijdens de bevalling zelf, want toen kon ik echt niks aan mijn lijf verdragen. (Ben naakt bevallen). Maar na de bevalling vond ik het wel fijn. Je bovenlichaam wordt wel goed toegedekt, ook voor de baby natuurlijk. Maar mijn benen lagen wel lang bloot en na die krachtinspanning kreeg ik het dus wel koud.
     
  8. springxsummer

    springxsummer Niet meer actief

    Voor de bevalling heb ik gwn een lang shirt.. en in de kraamweek trek ik gewoon legging met lang shirt of een joggingbroek met degelijk shirtje aan of een huispakje ofzo iig geen spijkerbroek ofzo gewoon lekker losjes
     
  9. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb niet echt tijd of de gedachte gehad me nog om te kleden in het ziekenhuis. Veel te druk met de weeën. Had ook speciaal iets uitgezocht maar toen en nu achteraf denk ik...whatever haha. Ik beviel in een topje en heb ook even de sweater van mijn vriend aangehad.

    Voor de kraamweek..joggingbroeken zijn heerlijk. Vooral die van mijn vriend. Lekker los. En stretchtopjes. Ik heb geen buikje meer maar draag nog steeds graag de mama licious tops haha.
    Ik kon in de kraamweek al wel een spijkerbroek aan maar ik vond het gewoon niet comfortabel. Heb echt lang in joggingbroeken gelopen.
     
  10. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ha een (eigenlijk veel te duur) huispak van ritualen gekocht. uiteindelijk meer dn zn geld waard. heb het echt heel veel aan gehad!
     
  11. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Hmmm goede tips... Huispak is wel een goed idee.
    Ik denk ook altijd na over die megakraamverbanden die je dan draagt en ga dan geen dunne broeken dragen...
     
  12. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vond het fijn om goed aansluitende (strakke) boxershorts te dragen vanwege het kraamverband. Ze hebben bij de action en hema wel fijne met pijpjes.
     
  13. winky

    winky Bekend lid

    12 mei 2013
    665
    0
    0
    Tijdens de bevalling een t-shirt en in de kraamweek vooral een shirt met een joggingbroek
     
  14. Lovely24

    Lovely24 Niet meer actief

    Ik had tot 2x toe wel iets ingepakt voor de bevalling.
    Zo'n lang shirt/soort jurkje van de H&M.
    Maar tot 2x toe ben ik gewoon bevallen in wat ik op dat moment aan had.
    Ik had echt geen tijd of zin om me nog om te kleden ofzo.

    Na de bevalling had ik gewoon normale shirtjes aan of wat wijdere shirtjes en had 2 mooie sportbroeken gekocht.
    Of ik droeg een lang shirt met een legging ofzo na een paar dagen.
    Idd een huispak ofzo is ook wel handig denk ik.


    Ik had dit keer soort boxershorts van de Hema.
    Waren 3 in een pakje voor maar 3 euro. Maar ik vond ze echt ideaal, zaten lekker en de verbanden passen er goed in.
     
  15. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik had mijn jurk nog aan en dat beviel goed :)
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hier ook een speciaal nachthemd gekocht voor de bevalling, maar idd tijdens de bevalling kwam het niet in me op om nog even te gaan omkleden. Ben dus gewoon in een hemdje bevallen welke ik aan had.

    Na de bevalling de eerste paar dagen joggingsbroeken en shirtjes aan gehad en ook de boxershorst van de Hema (3-pack), ideaal voor de kraamverbanden. Eind van de eerste week had ik weer gewone kleren aan.
     
  17. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb 2 nettere nachthemden gekocht voor de kraamweek. Vorige keer de eerste dagen ook veel bezoek aan mn bed gehad, had echt geen zin om helemaal kleding aan te trekken. Daarbij vond ik het prettiger om nog op zo'n celmatje te zitten/liggen i.v.m. mogelijk doorlekken. En dan is een broek niet zo handig.

    Nachthemden zijn wat ruimer en van dikkere stof zodat je niet alles er doorheen ziet. En ze hebben knoopjes aan de voorkant zodat ik met borstvoeding de knoopjes alleen maar open hoef te doen en je niet in je blote buik zit.

    Tijdens de bevalling had ik een ouder nachthemd aan bij beide, maar heb me niet verkleed ben alleen bewust de laatste weken de wat oudere pyjama's en nachthemden gaan dragen.
     
  18. pien25

    pien25 Fanatiek lid

    2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik geloof dat ik op zoek ga naar een huispak... Dat heb ik dus echt niet.
    Wel een mooi excuus om eens een Roy Dondersje te proberen ;)
     
  19. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Haahah pien idd....


    Dus die boxershorts zijn een aanrader....
     
  20. soeza

    soeza Niet meer actief

    Niet voor tijdens de bevalling, wel voor in de kraamweek :D:p
     

Deel Deze Pagina