Kleding eerste weken na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door June88, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June88

    June88 Actief lid

    30 nov 2018
    105
    114
    43
    Vrouw
    Hoi!

    Dit voorjaar verwachten wij ons derde kindje. Ik heb al een flinke toeter en dat zal de komende weken alleen nog maar verder groeien.
    Normaal gesproken draag ik wat strakke getailleerde kleding. Ik heb niet de illusie dat ik mijn eigen zomerjurkjes van afgelopen zomer gelijk aan kan. Maar.... wat wel?

    Na mijn 2 zoontjes (in de herfst en winter bevallen) droeg ik meestal mijn eigen spijkerbroek met een los shirtje en groot vest. Lekker coconnen en lekker winters. Maar dit keer moet ik gewoon elke dag op het schoolplein staan, en je wil toch een beetje comfortabel maar stylisch voor de dag komen :)

    Op internet vond ik 2 producten waarvan ik me afvroeg wie daar ervaring mee heeft:
    - de post maternity jeans van mamalicious
    - een corrigerend Voedingshemd.

    Wat droegen jullie en verder nog tips?
    Ik vind het zelf niet fijn om een zwangerschapsbroek te blijven dragen, omdat door die band je overtollige buikvet zo rond wordt en je dan gewoon nog zwanger lijkt...
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja lastig he. Toen mijn zoon geboren werd was het al snel mooi weer. Ik heb wel nog wat positie-items gedragen icm niet-zwangerschapskleding, zoals een positierok (zonder buikband, was met stretch) met een normaal shirt., en na een week of 2 heb ik 2 nieuwe niet-positie jurkjes gekocht waar ik me goed in voelde. Bij MS mode, die hebben over het algemeen wat meer rekbare stofjes, zijn enigszins hip en het is ook betaalbaar, dus prima voor zo'n 'tussenfase'. Doet veel voor je gevoel ;) Verder had ik voor de zwangerschap al een buikje, dus ik had veel kleding die niet het accent op je buik legt. En een sculpting high-rise skinny jeans van de Zara! Verkopen ze tot maat 46 en daar gaan ronde buikjes heel goed in.
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik vond het bij mijn zomerkindje veel makkelijker eigenlijk :D Ik hou na elke bevalling minstens 10 kilo er aan (na de eerste en tweede zijn ze er ook weer afgegaan gelukkig). In de winter vind ik dat zo moeilijk, want ik pas de eerste weken echt mijn spijkerbroeken niet. Jurken en rokjes vind ik onhandig met leggings enzo. Maar uiteindelijk kom ik er wel op uit.
    Bij mijn zomerbaby droeg ik juist al heel snel weer a lijn zomerjurkjes. Die zitten lekker, verbergen de boel mooi, staan leuk.
     
  4. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik draag nu veel blousejurkjes of overslagjurkjes. Die zitten en niet strak en die zijn handig met de borstvoeding.
    M’n spijkerbroeken vind ik nog niet lekker zitten, terwijl ik voor de zwangerschap ook echt van de strakkere kleding was. Maar goed, er moet ook nog 7 kg af (van de 20 die ik was aangekomen).
     
  5. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43

    Ik heb zo’n post-maternity jeans die jij noemt. Mijn laatste bevalling eindigde onverwacht in een keizersnede en door dat litteken kon ik in het begin amper een broek aan. Zwangerschapsbroeken zaten niet lekker, maar mijn gewone broeken paste ik nog niet in en bij die ene waar het wel bij lukte deed het veel teveel pijn bij het litteken. Jurkjes die ik had stonden ook niet mooi, omdat die met je post-zwangerschapfiguur ineens de accenten op de verkeerde plekken leggen...... Die speciale jeans was echt een uitkomst, kon ik er toch een beetje leuk uit zien en niet zo slonzig. Ik zou je wel aanraden om een maat kleiner te bestellen dan je normaal zou doen. Aangezien ik echt nog wat dikker was dan normaal was ik bang dat ik hem niet zou passen, maar hij is zo enorm stretchy dat ie na een halve dag dragen de hele tijd afzakte.

    Met de huidige mode kun je ook een gewone hoge jeans aan, evt. een maat groter dan normaal, of van die travellers pants. Met wat losser vallende shirtjes en blouses en bijvoorbeeld een blazer of vestje kom je verder ook een heel eind. Ik zou wel deels wachten tot na de bevalling met bestellen, omdat je van tevoren niet weet hoe je er na de bevalling uit ziet en wat voor weer het dan is.
     

Deel Deze Pagina