Kleding met printjes aan naar school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Hillebil, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hillebil

    Hillebil Lid

    5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Dames,

    Ik ben benieuwd hoe andere ouders hierin staan. Mijn kinderen willen graag kleding aan naar school met printjes van Hello Kitty, Disney, Spiderman, andere schreeuwerige printjes etc. Hoe gaan jullie hiermee om? Aan de ene kant denk ik, laat gaan... maar aan de andere kant vind ik het afgrijselijk:oops:.

    Mogen jullie kinderen met zulke kleding naar school? Hoe gaan jullie om met die wil van het kind?:rolleyes:
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik zie het probleem niet. Laat ze lekker dragen wat ze willen.
     
    Solstice, Liselou en lies276 vinden dit leuk.
  3. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Mijn zoon mag het gewoon aan. Ik zorg dat er maar 1 of 2 shirten met print in huis zijn en als hij ze aan wil mag dat.
    Hij moet het dragen, is er super trots op en dan ben ik blij!
     
    Solstice, Liselou, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind ze ook verschrikkelijk en koop ze zelf niet. Maar we krijgen ook kleren en ze kiezen ze dan toch uit en dan laat ik het gaan. Maak er geen strijd van, over een paar jaar is het waarschijnlijk weer over. Zoon wil ook vaak in trainingsbroek naar school. Prober dat ook een beetje te beperken, maar ook dat laat ik af en toe gewoon gebeuren. Net als bv dochter in prinsessenjurk naar school.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het lelijk, maar mijn kinderen hebben het recht op hun eigen mening en eigen voorkeuren qua kledij. Ik kom enkel tussen als het niet past bij het seizoen (7 en 3, dus ik zit nog niet met issues van te bloot). En ik zeg het ook openlijk als ik iets lelijk vind of gek vind staan. Als zij daarna nog steeds beslissen dat ze dat leuk vinden, dan is dat hun vrije keuze.
     
    KleineLai, Liselou, Rozemarijn33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Waarom niet? Het is toch geen pyjama ofzo? Mijn dochter had al vrij vlot een eigen smaak en daar zijn we grotendeels (geen kant/te 'volwassen') in mee gegaan. Dat heeft geresulteerd in een dametje van inmiddels 12 wat supergoed kan combineren en een leuke eigen smaak heeft:thumup:
     
  7. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind het verschrikkelijk en koop het niet dus mijn kinderen dragen het ook niet. Echter zie ik geen bezwaar waarom ze het niet naar school aan zouden mogen als ze het zouden hebben....
     
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Eigenlijk zou ik moeten zeggen dat het me niet uitmaakt, maar hij mag het thuis aan als pyjama shirt :rolleyes:
    Bij een ander maakt me het niet uit hoor.
    Net zoals hij niet van mij in Joggingbroek naar school mag.
    Terwijl hij hele mooie sweatpants heeft. Die mag hij thuis en in het weekend aan.
    Hij is net 5 jaar.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Mijn kinderen hebben eigenlijk geen Disney prints enzo op hun gewone kleding, mijn zoontjes hebben wel een paar pyjama’s met planes/cars etc en paw patrol sokken. Ze vragen er ook niet om. Mijn dochter van 7 is alweer over die fase heen. Die heeft in de kleuterklas wel eens een Minion shirt of Little Pony shirt gehad. Dat mocht ze van mij ook gewoon aan naar school. De halve kleuterklas loopt er zo bij.
    Maar momenteel hebben we dus weinig Disney prints in de kast liggen en eigenlijk niet op kleding die ze overdag aan hebben.
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Die krijgen ze hier als sokken of pyjama of een setje ondergoed en dan is het goed. Hebben ze toch wat ze willen maar lopen er wel leuk bij.

    Ik kom ook zelden in winkels waar ze dat soort lelijke kleding verkopen. En mijn kinderen houden niet van winkelen.
     
  11. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja mijn kinderen mogen dat gewoon aan. Ik vind niet alles even mooi, maar mijn dochter heeft ook hele leuke shirts met minnie mouse.
    De ene dag heeft mijn zoon een joggingsbroek aan, de volgende dag een tekenfilm figuur op z’n trui/shirt en de dag daarna gaat ie netjes in overhemd met strik omdat hij dat leuk vind. Het verschilt dus gewoon per dag wat ze aan doen.
    Ik vraag me echt af wat een mis mee is met een nette spijkerbroek en een longsleeve met een disney plaatje erop.
    Zulke dingen lees ik alleen hier op het forum, in het dagelijks leven zie ik nooit mensen die er een sterke mening over hebben.
     
    masami, femkes, KleineLai en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Mijn kinderen mogen zelf kiezen wat ze dragen. Hun eigen smaak ontwikkelen en een eigen mening hebben vind ik belangrijk, met name voor hun zelfvertrouwen. Dus als dat printjes zijn, so be it. Ik snap sowieso niet dat dat per definitie bestempeld kan worden als lelijk of schreeuwerig. Ligt toch aan de kleurencombinaties, grootte van de print, etc.
    En ondanks die eigen keuze zien mijn kinderen er altijd leuk uit ;)
     
    KleineLai, Zoe123, Liselou en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Die echte disneyprints krijgen ze hier op sokken en pyama's. Verder hebben ze hier genoeg prints op hun kleding, maar niet die schreeuwerige disney figuren. Zoon is bv gek op dino's en graafmachines enz. Bij next direct hebben ze heel veel print shirts maar dan op een mooie soms beetje retro manier. Daar is hij dolblij mee.
    Dochter heeft wat unicorn prints, maar dan geen my little pony maar wat subtieler.
    Zo kun je prima een compromis sluiten is mijn ervaring.
    Kinderen mogen natuurlijk aangeven wat ze wel en niet aan willen, maar van wat ze wel aan willen hoef je toch niet op alles ja te zeggen? Dat werkt met heel veel opvoeddingen zo.
    Toen dochter 1,5 was wilde ze al per se haar eigen kleding uitzoeken. Dat vond ik prima, maar had echt geen behoefte aan wanstaltige combinaties. Dus vanaf toen de afspraak dat zij ofwel het rokje/jurk ofwel het shirt koos (broeken wilde ze zelf niet aan) en ik combineerde af. Zo had ze altijd aan wat zij wilde en liep ze niet voor gek.
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Nee vind het echt spuuglelijk en kom ook nooit bij winkels wasr ze dat verkopen
    Het mag op sokken en ondergoed maar verder niet
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb daar niks van in huis. Vind t echt niet mooi. Ik koop alle kleding nog en daarvan mag ze kiezen wat ze aan wil. Mocht ze het toch op dr kleren willen, maken we een compromis en doen we dat op ondergoed of sokken ofzo.
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Ik vind het zelf echt lelijk, maar mijn oudste kun je niet blijer krijgen met kleding van lego ninjago en dan het liefst zo'n 'wrijfshirt/trui', nog erger. Hij heeft daarvan 1 trui en wat in slaap- en ondergoed. Die trui doe ik hem vaak aan op een bso dag, wordt ie vaak sneller vies en hoef ik er niet naar te kijken :D
    Ik koop verder gewoon zijn kleding, als hij iets echt niet mooi vindt doe ik het wel terug, want hij gaat het dan ook echt niet aan doen.
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Precies. Mijn dochter loopt er soms nogal gek bij. Niet per se wat ik 'leuk' vind. Ik probeer haar te sturen, en ik zeg het rechtuit als ik iets niet mooi vind en toon altijd hoe het volgens mij beter kan. Maar als ze met die informatie voorhanden toch nog haar eigen keuze maakt, waarom zou ik haar dan tegenhouden? Wat leer ik haar dan? Dat haar mening irrelevant is? Dat is soms zo, bij gezondheidskwesties of onderwijs voorbeeld. Maar bij persoonlijke smaak? Alleen maar goed dat ze zichzelf blijft ondanks tegenwind.
     
    KleineLai, carry27, Oceanna en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik kan er niet wakker van liggen. Als ik iets echt lelijk vind koop ik het niet. Zolang het 1 drukker kledingstuk is en niet een verzameling van drukke kledingstukken bij elkaar (zoals een jurk met print en dan nog een drukke niet matchende legging)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  19. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ja dat mag. Geen doodshoofden, legerprints of rare teksten. Dat zijn de enig regels.

    Maar een Spider-Man of minion.. Mijn smaak is het niet, maar ik hoef het ook niet te dragen.
    De oudste geeft er niks om om het zelf uit te zoeken. Geen geduld voor. Daar pak ik meestal wat voor uit de schappen. Daaruit kiest hij welke hij het leukst vindt. Soms is dat alles, soms niks. Als ik iets pak om te kiezen, houd ik wel rekening met zijn smaak. Dus als ik daar een “lelijk” minionshirt zie waarvan ik weet dat hij leuk vindt, doe ik die er ook bij en hoop dan stiekem dat hij een andere kiest :D

    De jongste is erg kieskeurig en alles met dieren en auto’s er op moet mee. Ook prima.
     
  20. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Hier geen prints van disney of andere tekenfilm figuren buiten huis. Ik neem de meiden bij het shoppen ook alleen mee naar winkels waarvan ik weet dat ze die kleding niet of nauwelijks verkopen. Als ik online bestel maak ik zelf al een selectie met leuke kleding waar ik de meiden dan uit laat kiezen wat zij mooi vinden. Zo kiezen ze nooit voor dingen die ik spuuglelijk vind omdat die simpelweg niet tussen de opties zitten.

    Bij het aankleden is de regel je mag zelf je ondergoed kiezen en 1 deel van je outfit. Ik maak de outfit dan af of zeg welke broeken er bij een bepaalde trui gekozen kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina