Kleding voor de kinderen na scheiding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door merah, 16 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.183
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, ik ben een beetje nieuw in scheidingsland en vraag me af:
    Wie betaalt eigenlijk de kleding van de kinderen en hoe hou je dat gescheiden?
    Mijn kinderen wonen 5 dagen per week bij mij en 2 bij vader.
    Ik krijg nu steeds boze berichten dat de kinderen geen kleding hebben bij hem. Moet ik volgens hem voor zorgen.
    Is het inderdaad zo dat ik ook op zijn adres in al hun kleding moet voorzien?
    Wat is gangbaar?
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.503
    872
    113
    Dat is net hoe je het afspreekt.

    Ik zorg inderdaad dat er bij de ex wat kleding ligt. Soms koopt hij weleens wat maar de basis betaal ik vd alimentatie.

    Ik heb toen ik verhuisde naar mijn nieuwe huis ook een gedeelte laten hangen zodat hij daar ook een basis had.

    Vriendin van mij geeft in het weekend logeertas mee met kleding voor die 2dgn. Dat is ook een oplossing. Ex geeft was vies mee naar huis zodat kinderen kleding geen wk kwijt zijn (en vader ze niet verpest in de was ;) )
     
  3. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Ik gaf altijd kleding mee voor in het weekend daar en dat kwam dan vuil weer mee terug zodat ze het idd geen 2 weken kwijt waren.

    Later kreeg hij een vriendin die het leuk vond om kleding met / voor ze te kopen dus nu ligt daar eigen kleding en hoef ik ip niks meer mee te geven, tenzij af en toe een regenpak, laarzen, zwemkleding oid

    Eea is ook een beetje afhankelijk van wat jullie in het ouderschapsplan hebben afgesproken
     
  4. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.503
    93